Treći nacionalni Forum obiteljskog smještaja, koji se održava od 15. do 17. studenoga u Zadru, u Sportskoj dvorani Višnjik, okupit će oko 1500 predstavnika obiteljskog smještaja iz cijele Hrvatske. Nakratko će postati mjesto susreta pružatelja turističkih usluga u domaćinstvima te hrvatskih proizvođača i dobavljača proizvoda i usluga za obiteljski smještaj.
‘Ove smo godine drukčiji i inovativni te smo odlučili Forum spojiti s akcijom HGK Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam’, istaknula je direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić-Jurić na konferenciji za medije održanoj 11. studenoga u hotelu Kolovare u Zadru.
Tom je prilikom predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK Nedo Pinezić izjavio: ‘Zajednica obiteljskog turizma okuplja mikropoduzetnike u svim oblicima obiteljskog smještaja u turizmu, u više od 80.000 domaćinstava te s 300.000 ljudi koji rade u ovoj djelatnosti. To predstavlja ozbiljan ekonomski potencijal za poticanje gospodarskog rasta i zapošljavanja mladih.’
Upravo će zato na Forumu biti riječi o temama koje treba podići na nacionalnu razinu: o fleksibilnosti usluge poslovanja, o kategorizaciji i uvođenju nacionalnog brandiranja, zatim o pitanju komunalnih naknada te o upravljanju destinacijom.
Obiteljskim mikropoduzetnicima u turizmu također treba omogućiti povoljno financiranje, osobito putem HBOR-a. „Želimo pružateljima usluga obiteljskog smještaja dati konkretne i učinkovite alate za upravljanje ovim biznisom“, istaknula je Krešić-Jurić te najavila sudjelovanje ministra turizma Garija Cappellija i čelnog čovjeka Europskog udruženja obiteljskog smještaja Carlosa Villara Lassena na Forumu.
‘Forum će okupiti proizvođače i potrošače hrvatskih proizvoda, za kojima postoji potražnja obiteljskog smještaja. Primjerice, prema anketi, među više od 700 malih i mikropoduzetnika ove grane djelovanja, 35% ih je zainteresirano za usluge kreditiranja i osiguranja, jednako toliko za vrtne garniture i opremu, 32% za stručne konzultacije, 31% za proizvode za uređenje i adaptaciju objekta, 30% za namještaj, 28% za tekstilne proizvode itd. Imamo potrošače za kvalitetne hrvatske proizvode, koji su spremni odmah ih kupiti i platiti“, kazao je Pinezić, ističući namjeru Zajednice da postane članica Europskog udruženja obiteljskog smještaja, koje okuplja 20 milijuna turističkih kreveta u Europi te je vrlo utjecajno u Europskoj komisiji. Govorit će se i o parafiskalnim nametima ovoj djelatnosti, poput naknada za vode, šume, spomeničke rente te osobito nameta za zaštitu glazbenih autorskih prava’, dodao je Pinezić.
Direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija istaknula je da su u Turističkoj zajednici izuzetno počašćeni što je Zadar domaćin FOS-a te da su privatni iznajmljivači za njih izuzetni važni. Tome u prilog ide činjenica da 65% ukupnog smještajnoga kapaciteta Zadarske županije čini obiteljski smještaj. Direktorica je spomenula projekt Označavanja kvalitete (labelling) u obiteljskom smještaju pod brand imenom „WELCOME“, koji je pokrenula TZ Zadarske županije 2015. godine, s ciljem povećanja konkurentnosti i razine kvalitete apartmana, soba i kuća koje se privatno iznajmljuju. Tijekom godina privatni iznajmljivači su se osjećali zakinutima, međutim, ovakve inicijative na nacionalnoj, ali i one na regionalnoj i lokalnoj razini, pokazuju da se stvari mijenjaju nabolje.
Direktor Turističke zajednice Grada Zadra Ante Rados rekao je da TZ Grada Zadra sa zadovoljstvom podupire FOS. „Više je razloga zašto je TZ Grada Zadra prihvatila sudjelovanje u ovom projektu, a kao primarni cilj ističemo umrežavanje i educiranje iznajmljivača u obiteljskom smještaju te njihovo umrežavanje s proizvođačima i dobavljačima proizvoda i usluga za obiteljski smještaj“, naglasio je Rados, dodavši da se ove godine ostvarilo povećanje noćenja od 18% u obiteljskom smještaju na području grada.