Peškafondo

Što se čeka?

peskafondo

Bez pokretanja investicija nema gospodarskog rasta. Vlada želi potaknuti "novi optimizam" kroz pokretanje svih mogućih projekata. Ma to su tek dvije nasumice izabrane izjave našeg liderskog dvojca Linić – Čačić, koje prosipaju gdje god stignu.

Vlada je proteklih mjeseci shvatila da se bez investicija ne može pokrenuti posrnulo gospodarstvo i svim se silama trudi da narodu uđe u uho kako će baš njihova ekipa privuči ulagače koji će mahnito početi ulagati u Hrvatsku. Daljnji razvoj događaja je idiličan, izvlačimo se iz krize i počinjemo živjeti kao 'bubreg u loju'.

I sve bi to bilo divno i bajno, da nije tragikomično, zapravo da članovi Vlade ne izgovaraju najobičnije floskule. Dubrovnik je koliko mi se čini još uvijek u Hrvatskoj, a upravo u Dubrovniku već punih deset mjeseci imamo konkretan projekt koji samo čeka realizaciju, ali…

Pred više od godinu dana raspisan je natječaj za dodjelu koncesije za izgradnju Marine Gruž. Prijavila su se tri moguća ulagača Atlantska plovidba, Luka Dubrovnik i Franjo Pašalić, vlasnik rogozničke Marine Frape. Realne procjene su bile kako bi budući koncesionar mogao kroz par mjeseci dobiti 'zeleno svjetlo' te kako bi gruški zaljev napokon, nakon više od 30-godina čekanja, mogao postati biser nautičkog turizma, uz bok onih najboljih na Mediteranu.

Tako smo doznali u zadanom roku, po okončanju natječaja tko su sve mogući ulagači i na tome se stalo. Punih deset mjeseci nova Vlada nije bila kadra odlučiti i donijeti prvu hrvatsku odluku vezanu za koncesionara marine. Dakle, do danas ga nije uopće izabrala.
Ipak, pojedini od mogućih investitora nisu sjedali skrštenih ruku.  Franjo Pašalić se samoprozvao i medijskom kampanjom proglasio sebe kao budućeg koncesionara. Naravno, njegova se samouvjerenost temeljila na financijskim pokazateljima koje je izložio u natječajnoj dokumantaciji. Uložit će najviše novaca, čak 13 milijuna eura u marinu u Gružu, a sad što se njegove ideje kose s GUP-om i UPU-om… Ma tko još mari za temeljne prostorne planove!

Glavni postulat GUP-a bio je da gruška marina ni pod koju cijenu ne smije biti zatvorenog tipa, da ona ne smije biti zazidana ogradom ili odvojena žicom, što se pak Pašaliću nije svidjelo, pa je Grušku marinu zamislio kao svoju izdvojenu cjelinu. A da bi se pristupilo tom njegovom nautičkom centru treba izgraditi i poseban odvojeni cestovni trak. Za samu Lapadsku obalu Pašalića i nije baš previše briga, jer ima on partnere u gradskoj vlasti, koji će se pobrinuti za taj 'detaljčić'. Sad što je prekoračio izgrađenost na moru, ali i kopnu, što ga je prekrcao sadržajima koji se kose s GUP-om i UPU-uom, ni to nije Pašalićev problem, jer bitno je da je on dao najbolju ponudu!

Naravno, i dvije dubrovačke tvrtke koje su se prijavile na natječaj – Luka Dubrovnik i Atlantska plovidba mogle su graditi kule u oblacima i poslati Ministarstvu nerealnu  financijsku procjenu. No to nisu učinili, jer su duboko svjesni gabarita, koje su im zadali aktualni prostorni planovi.

Ipak, neovisno tko dobio koncesiju za izgradnju i upravljanje Gruškom marinom u narednih 30 godina, može se postaviti i jednostavno pitanje tko deset mjeseci sabotira i koči razvoj nautičkog turizma u Dubrovniku. Jedinu realnu investiciju u Dubrovniku, a možda i u cijeloj Hrvatskoj!?

Lijepo je što svo ovo vrijeme Vlada traži investitore… Njihovi potezi ne samo da su zbunjujući, već i zamagljuju oči narodu koji je previše iscrpljen očekujući promjene na bolje.  

Adio Vam

Pročitajte još

OKRUGLI 600. BROJ! Podižemo cijenu novine za 7 centi, a plaću novinara na 1050 eura!

Barbara Đurasović

‘MIRNE DUŠE’ U POLITIKU Pravi, pošteni i rehabilitirani

Barbara Đurasović

EKO-INCIDENT Spasio nas Covid!

Barbara Đurasović