Tražimo interventni povratak dužobalne brodske linije Rijeka – Dubrovnik koja bi već u svibnju krenula s plovidbom, a tjedno bi mogla dovoditi 2-3 tisuća gostiju i približiti jug Hrvatske emitivnim tržištima koja su na 3-5 sati od Rijeke – pišu u svom priopćenju iz stranke Srđ je Grad, a kojeg prenosimo u cijelosti.
‘Ususret sjednici Županijske skupštine bilo je za očekivati da će bar na posljednjoj sjednici aktualna vlast ponudi ti konkretne inicijative i mjere koje bi pomogle boljim rezultatima u nadolazećoj sezoni. Mjere koje bi ponudile optimizam i bile izvan standardnih okvira prepisivanja rješenja s državne razine.
U situaciji kad je vrlo neizvjestan broj rotacija u zračnom prometu i kada ne znamo kada će uopće započeti let jeti čarteri i niskobudžetni avio-prijevoznici, bilo bi nužno pokrenuti inicijativu koja nam može otvoriti novi prometni pravac kojim bi turisti dolazili na jug Hrvatske. Već i vrapci na grani cvrkuću kako je Dubrovnik s okoli com izrazita avio-destinacija i kako ovisimo o broju zrakoplovnih linija. Upravo nas je to učinilo najranjivijim u ovim izazovnim vremenima, kad svjetsko gospodarstvo uspostavlja nove principe funkcioniranja.
Na nove izazove treba odgovoriti novim idejama, brzim rješenjima za spas ove sezone, a dugoročno moramo razmišljati o promišljenim potezima za poboljšanje situacije u budućim sezonama. Mi možemo ponuditi sig urnosni aspekt, ali trebamo i nove pravce dolaska gostiju na jug Hrvatske.
Stoga jedno od interventnih rješenja vidimo u hitnom uvođenju dužobalne brodske linije Rijeka – Korčula – Dubrovnik, koja bi već u svibnju započela s plovidbom. Dubrovačko – neretvanska županija ima priliku zatražiti od Vlade Republike Hrvatske hitno uvođenje ove nekoć uspješne brodske linije, kao interventne mjere koja bi s poboljšanjem epidemiološke situacije trebala amortizirati ovisnost juga Hrvatske o vrlo neizvjesnom opravku avio-prijevoza. Subvencioniranje ove linije s jakom promotivnom kampanjom u Rijeci bliskim emitivnim tržišti ma, omogućilo bi dolazak gostiju kojima je Dubrovnik sad predaleko.
Sjetimo se da je Jadrolinija nekoć za liniju Rijeka – Dubrovnik imala vrlo uspješni slogan „Odmor počinje na bro du!“ I uistinu, motoriziranim gostima iz Slovenije, Austrije, Sjeverne Italije i svima na 4-5 sati od Rijeke, odmor bi započinjao s krstarenjem Jadranom do odredišta na Korčuli, Pelješcu, Mljetu i dubrovačkoj rivijeri. Uz uvođenje subvencija na povratne karte s popustima za dulji boravak u odredištu (npr. 30% jeftinija karta za boravak 5 dana
i duže), kvalitetnom promidžbom i visokim sigurnosnim standardima prilikom ukrcaja u lukama, kakvi se planira ju i u zračnim lukama, osigurali bismo dolazak 2-3 tisuća gostiju tjedno u našu županiju.
Osmislimo li uz sve ovo i promidžbeni turistički paket s davateljima usluga smještaja kojim bi svaki 5. dan noćenja u destinaciji turistima bio gratis, ponudili bismo im povezanu uslugu subvencionirane brodske karte i dodatnog noćenja, čime bi se produljio boravak gostiju na odredištu i ostvarila veća potrošnja, a zadržala razi na cijene smještaja.
Nekadašnja Liburnija imala je kapacitet od 700-injak putnika, 93 automobila i 182 kreveta, a pri propalom pokušaju obnove ove linije 2017. godine govorilo se o brodovima kapaciteta od 1000 putnika, 150-200 automo bila i 500-800 lažajeva. Treba samo malo odvažnosti i puno angažmana kako bi se na tržištu brzo pronašli adekvatni brodovi, i pojednostavljenje procedura ugovaranja u skladu s proglašenom pandemijom.
Ne treba govoriti koliko bi povratak dužobalne linije značio za povratak optimizma među naše turističke djelat nike, a posebno i za kvalitetu života na otocima. Garantirao bi mogućnost dovođenja dodatnog broja gostiju s dužim vremenom boravka u destinaciji. A državna subvencija linije vratila bi se kroz povećanu potrošnju i veći promet u turističkom sektoru.
Osim toga, već imamo 2 milijuna kuna za promidžbu koje je TZ predvidjela potrošiti „tek tako“, ili kako nam je sinoć župan Nikola Dobroslavić objasnio: „Kako bi se oživila sezona, sustav turističkih zajednica ne može puno napraviti i ništa ne ovisi o njima. Oni nemaju prihode i čekaju što će se dogoditi. Na vijeću TZ smo odobrili 2 mil ijuna kuna koje će se uložiti na emitivnim tržištima, tek toliko da ostanemo u oku i uhu turista.”
Umjesto da „tek toliko“ budemo u oku i uhu turista koji će možda doletjeti kad avionske linije prorade, pokažimo inicijativu, pokrenimo sve uspavane resurse i udahnimo tračak optimizma u bolje turističke rezultate, koji su potrebni svim zaposlenim u turizmu, kao i svim poduzetnicima koji će teško još jednu sezonu preživjeti ako nadležni budu čekali da nam turisti „padnu s neba“.
Uz sve navedeno, recimo i to kako je trajni povratak dužobalne brodske linije dio našeg županijskog programa u poglavlju „Plavi dogovor“, kojeg smo predstavili prošlog tjedna na Lastovu. Ona je prisilno ukinuta zbog „nerentabilnosti“ 2014. godine i od tada, unatoč najavama prije nekoliko godina, nije vraćena, iako je bila riječ o tradiciji koja je kontinuirano trajala od 19. stoljeća i koju su brojni gosti smatrali najromatičnijom brodskom lini jom, a otočani žilom kucavicom o kojoj ovisi kvaliteta njihovog života. U budućnosti treba razmišljati i o ekološkim brodovima sa suvremenim pogonima koji bi se mogli financirati iz Fonda za oporavak i otpornost, koji favorizira zelene projekte, ali sad treba hitno djelovati i pronaći najbolje moguće rješenje u kratkom vremenu. Ali na muci se poznaju junaci. U sadašnjoj teškoj gospodarskoj situaciji i bremenitim epidemiološkim vremenima, inicijativa za interventni povratak ove linije, značila bi veliki povratak optimizma i potvrda vjere u bolju budućnost hrvatskog juga.
Stoga pozivamo vlast Dubrovačko – neretvanske županiju da pokaže snagu i već danas pokrene inicijativu prema Vladi RH, koja bi omogućila povratak dužobalne linije prije očekivanog početka sezone’, iznijeli su.