Najveće svjetske tvrtke za proizvodnju hrane i pića u zemljama s niskim prihodima u prosjeku prodaju proizvode koji su manje zdravi od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, navodi se u novom izvješću, piše Dnevnik.hr.
Proizvodi koje prodaju tvrtke uključujući Nestle, PepsiCo, Unilever, Danone i Mars, između ostalog, procijenjeni su kao dio globalnog indeksa koji je objavio Access to Nutrition Initiative – ATNI.
Proizvodi 30 tvrtki prodavani u zemljama s niskim prihodima imali su niže rezultate u sustavu ocjenjivanja zvjezdicama razvijenom u Australiji i Novom Zelandu od onih koji se prodaju u zemljama s visokim prihodima.
Sustav ocjenjivanja formiran je tako da su proizvodi rangirani od jedan do pet prema njihovoj zdravstvenoj ispravnosti, a pet predstavlja najbolju ocjenu, dok se rezultat iznad 3,5 smatra zdravijim izborom. U zemljama s niskim prihodima multinacionalne kompanije ocijenjene su s 1,8. S druge strane, u zemljama s visokim dohotkom bilo je testirano više proizvoda i ocjene su iznosile 2,3.
Više od milijardu ljudi ima problem s pretilošću
– Vrlo je jasno da ono što te tvrtke prodaju u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su sve aktivnije, nisu zdravi proizvodi – rekao je direktor istraživanja u ATNI-ju Mark Wijneza Reuters.
Indeks je, ističu iz ATNI-ja, važan jer pakirana hrana sve više igra ulogu u krizi pretilosti, koja je sada globalni fenomen. Više od jedne milijarde ljudi diljem svijeta živi s pretilošću, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije. Svjetska banka procjenjuje da 70 posto ljudi s prekomjernom težinom ili pretilošću živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.
Oglasili se iz Nestlea
– Obvezali smo se povećati svoju prodaju hranjivije hrane, kao i usmjeravati ljude prema uravnoteženijoj prehrani – rekao je glasnogovornik Nestlea i dodao da obogaćuju proizvode kako bi pomogli riješiti nedostatke nutrijenata u zemljama u razvoju.
Glasnogovornik PepsiCo-a odbio je komentirati nalaz. Tvrtka je prošle godine postavila nove ciljeve za smanjenje natrija u svom čipsu i dodavanje sastojaka poput cjelovitih žitarica u svoje proizvode.