Hrvatska

Rekordni povrati odjeće nakon blagdana zatrpali trgovce i dostavne službe

posta sanducic10

Blagdanski šoping-boom donio je trgovcima diljem svijeta rekordne prodajne brojke, ali i suočio dostavne službe s velikim izazovom obrade povrata robe. Nakon što su tijekom studenoga i prosinca potrošači masovno naručivali odjeću i druge proizvode, mnogi sada vraćaju artikle koji im ne odgovaraju ili su promijenili mišljenje o kupnji.

Iz Hrvatske pošte potvrđuju da je i kod nas zabilježen značajan porast povrata robe.

– Tijekom rekordnih mjeseci studenoga i prosinca, broj plaćenih povrata bio je 15 posto veći u odnosu na period između kolovoza i listopada – navode iz Hrvatske pošte za Jutarnji list, dodajući da broj povrata raste proporcionalno povećanju paketnog prometa.

Većina povrata dolazi iz online trgovina, gdje kupci često naručuju više veličina istog artikla kako bi zadržali samo onaj koji najbolje odgovara, dok ostatak vraćaju. Ovaj trend, poznat kao “bracketing”, trgovcima uzrokuje logističke poteškoće jer svaku vraćenu robu treba pregledati, ponovno zapakirati i staviti u prodaju, što poskupljuje poslovanje.

Prema podacima Hrvatske pošte, kod nas se najviše vraća odjeća i obuća, dok se u SAD-u prednjači s povratima kozmetike i proizvoda za osobnu njegu.

Unatoč velikim brojkama, u Hrvatskoj nema značajnijih pritužbi na postupak povrata robe, a korisnici uglavnom traže savjete o pripremi paketa i korištenju barkodova za povrat. Mnogi trgovci sada razmatraju naplatu povrata ili produljenje rokova za povrat kako bi ublažili logističke pritiske.

Pročitajte još

U LJEKARNAMA Nestašica fiziološke otopine

Dulist

Penava otkrio tko će biti Dabrov nasljednik

Dulist

DOLAZI DO POVEĆANJA NAKNADE ZA BOLOVANJE? Evo koja je cifra u pitanju i tko sve ima pravo na nju

Dulist