Ruhsar Eryoner , generalna direktorica Hotela Hilton Imperial već je devet mjeseci stanovnica Dubrovnika. Prije nego je preuzela čelno mjesto u Hilton Imperijalu u Pragu je vršila dužnost direktorice prodaje i bila zadužena za kapacitete dva hotelska objekta.
S Ruhsar Eryoner razgovarali smo o tome kako se snašla u Dubrovniku kao i o njenim iskustvima s novim sugrađanima. Prenijela nam je svoja dugogodišnja iskustva o radu u turizmu, ali i savjete za produljenje dubrovačke sezone.
– Dubrovnik je jednostavno prelijep. Očarava već i na prvi pogled, a živjeti i raditi tu, za mene je privilegija. Smješten na prekrasnom Mediteranu, savršeni je spoj bogate povijesti, kulture, tradicije i iznimno blage klime. Uz toplinu domaćih ljudi i ukusnu dalmatinsku kuhinju ovo je idealno mjesto i za ljetni i zimski odmor. Dubrovnik je već neko vrijeme u centru pozornosti šire javnosti, no uvjerena sam da ovu destinaciju tek očekuje svijetla budućnost. Ja vjerujem da hotel čine ljudi. Iznimno sam zadovoljna sa svojim timom, koji je prvenstveno fokusiran na zadovoljstvo naših klijenata. Poseban naglasak na cjelokupnu uslugu daje i naš vlasnik, Atlantska plovidba, koja prati svjetske trendove i značajnim ulaganjima našem proizvodu garantira maksimalnu kvalitetu. Pokrivenost iz oba aspekta pruža našem proizvodu izvanredne mogućnosti na svakim danom sve zahtjevnijem tržištu. Trudimo se biti prvi i najbolji, a vjerujem da su najbolji dokazi nagrade i postignuća u proteklim razdobljima. Pravo je zadovoljstvo upravljati takvim timom i usmjeravati ga u postizanju još boljih rezultata.
NAZAOBILAZNI DOGAĐAJI U HILTONU
Dubrovčani Vas smatraju toplom i susretljivom osobom, kako ste Vi doživjeli stanovnike Dubrovnika?
– Drago mi je to čuti. Trudim se biti jasna i jednostavna. Cijenim iskrenost i toplinu lokalnih ljudi. Već sad osjećam da mogu reći, da se osjećam kao kod kuće, a to mogu zahvaliti mojim Dubrovčanima, koji na jedinstven pristup izražavaju svoju gostoljubivost, prijateljstvo i spremnost na suradnju.
Hilton Imperial je i dosad težio otvaranju Dubrovčanima, hoćete li nastaviti u tom smjeru voditi hotel i hoćete li uvesti neke novine?
– Hilton Imperial Dubrovnik je do sada uspješno primjenjivao otvoreni pristup i politiku približavanja lokalnom stanovništvu. Želja nam je taj princip nastaviti i unaprijediti ga. Pozitivan primjer je svakako “Popodne u Imperialu”, koje se pokazalo kao pun pogodak, zatim “Šporki Makaruli”, te slične akcije koje svakom godinom sve više postaju nezaobilazni događaj koji naši sugrađani rado posjećuju. Hotel se svakako gleda uključiti u brojne gradske projekte, a i sami smo u više navrata organizirali humanitarne akcije. Izuzetno smo ponosni na humanitarnu akciju za udrugu djece s Downovim sindromom, koja je organizirana u suradnji s Dubrovačkim klubom stranaca. Kroz mjesec prosinac u predvorju hotela se nalazilo Božićno drvce na kojem su se nalazila imena djece za koju su se skupljali darovi. Osim Dubrovačkog kluba stranca, na ovaj način naši su sugrađani, a i gosti hotela sudjelovali i pružili potporu ovoj hvale vrijednoj akciji. Djeca su se opustila, te kroz igru i pjesmu, uživala u prigodnom igrokazu, a posebno iznenađenje bio je Djed Božićnjak koji je djeci uručio darove. Slični projekti su u pripremi. Iskreno se nadam da će se svidjeti Dubrovčanima, te da će se uključiti i u velikom broju odazvati.
DRUGI CERTIFIKAT IZVRSNOSTI
Iako niste na čelu hotela cijelu godinu, jeste li zadovoljni poslovnim rezultatima?
– 2011. je bila iznimno uspješna godina za Hilton Imperial Dubrovnik. Postigli smo sve zadane financijske ciljeve i jako smo zadovoljni poslovnim rezultatima. Ponovo o nama najbolje govore nagrade, poput one Tripadvisora, koja drugi put za redom ističe certifikat izvrsnosti. Posebno su nam draga zapažanja i ocjene naših gostiju, koji na ovaj način svojim ocjenama na ovom poznatom turističkom portalu smještaju Hilton Imperial Dubrovnik u sami vrh dubrovačke ponude. Kroz protekle godine, brojna priznanja poput onog Business Destinations časopisa, Turističkog cvijeta za najbolji hotel na Jadranu, najboljeg recepcionera po izboru Hrvatske turističke zajednice, te posebne nagrade same Hilton grupacije, najbolji su pokazatelj i rezultat predanosti i upornosti našeg tima u postizanju krajnjeg cilja – zadovoljstva gostiju. Isti uspjeh se nadamo ostvariti i ove 2012. godine koja već sad pruža brojne poslovne izazove i mogućnosti.
Došli ste s pozicije direktorice praškog Hiltona, koliko se Vaš posao razlikuje u Dubrovniku?
– Za razliku od Praga, ovo je moja prva pozicija Generalnog direktora. U Pragu sam vršila dužnost Direktora prodaje i bila zadužena za kapacitete dva hotelska objekta. U brojkama to znači nepunih 1100 smještajnih jedinica, 45 sala za sastanke i velikom dvoranom za čak 1500 sudionika. Najveća i glavna razlika između ove dvije destinacije je svakako sezonalnost. Ona u Pragu, za razliku od Dubrovnika ne postoji, te se posao uredno odvija kroz cijelu godinu. Druga razlika je svakako veličina i tip hotela, te naravno priroda posla.
Nažalost Dubrovnik je limitiran sa svojim mogućnostima te se konstantno bori s iznimno visokom popunjenošću ljeti i iznimno niskom zimi. Siguran izlaz iz ove situacije je definitivno proširenje sezone. To je dug i zahtjevan, ali izvediv proces na kojem udruženo treba poraditi cijela destinacija.
KRONIČAN NEDOSTATAK AKTIVNOSTI
Stekli ste dojam kako Dubrovnik zimi na neki način spava zimski san, po Vašim iskustvima može li se nešto napraviti kako bi se to promijeni?
– Istina, spomenula sam ranije da Dubrovnik spava “zimski san”. To je trenutno stanje ovog grada, koji ima puno veće potencijale. Potreban je angažman svih sudionika turističke ponude koji će u kvalitetnoj organizaciji grada uspjeti razbuditi ovaj predivan mediteranski dragulj. Iako postoje pomaci u dolascima i slika zimskog Dubrovnika se mijenja, i dalje postoji kroničan nedostatak aktivnosti. Sjetimo se samo povijesti Grand hotela Imperial. Njegova prvotna namjena je bila zimski turizam, a ljeti se zbog prevelikih vrućina u pojedinim razdobljima čak i zatvarao. Dubrovčani se možda sa mnom isprva neće odmah složiti, ali Dubrovnik zimi, za razliku od centralne Europe, ima predivnu blagu klimu. Imamo prirodne prednosti, a uz bolju organizaciju destinacije i povećanje broja letova, razvit će se jedan novi, živi, zimski Dubrovnik.
U susretu s Vašim gostima jeste li dobili povratnu informaciju što u Dubrovniku najviše nedostaje i što bi trebalo učiniti da se ponuda poboljša?
– Kad je riječ o zadovoljstvu gostiju, ponosno mogu istaknuti da se Hilton Imperial Dubrovnik nalazi među Top 5 Hilton hotela u regiji. I to po vrlo zahtjevnim kriterijima grupacije. Ovaj rezultat je moguće napraviti samo ako je cijeli tim kvalitetno organiziran i usmjeren na gosta. S naše strane činimo sve što je moguće. Koristimo dane slabije popunjenosti, te uz renoviranje i investicije, organiziramo brojne treninge i doškolavanje našeg osoblja. Sve u svrhu što kvalitetnije pripreme za sezonu. Povratna informacija od gosta ima izuzetno bitnu ulogu. U razgovoru s njima doznajemo i ukoliko je moguće istodobno pokušavamo razriješiti nedostatke. Što se tiče destinacije problemi su različiti. Zimi nedostaju restorani koji su otvoreni, bolji izbor trgovina i shopping centara, događanja, dok je ljeti često problem nemoguća gužva i pretrpanost grada. Što se tiče hotelskog proizvoda, ukazan nam je problem s internetom, te već od ove sezone počinjemo s besplatnom uslugom interneta u javnim prostorima hotela. Na kraju naglasak je na pružanju personalizirane usluge i planiranja usluge do najmanjih detalja. Stavljamo se u ulogu gosta i fokusiramo se ne samo da udovoljimo zahtjevima gosta, već da nadmašimo njegova očekivanja.
POTREBE MODERNOG KLIJENTA
Hoćete li u ovoj godini ulagati u uređenje hotela?
– Kao i svake sezone, Hilton Imperial svoje trenutke manje popunjenosti koristi za investicije, nužne popravke i nadopunu kako bi udovoljio svim novim zahtjevima tržišta. Vremena se mijenjanju zapanjujućom brzinom, a naš je cilj biti u skladu s potrebama današnjeg modernog klijenta. Ove godine to je značajna investicija u hotelsku audio vizualnu opremu, u prvom redu na nove LCD televizije za svih 147 smještajnih jedinica. Renoviran je i nadopunjen hotelski bar i predvorje, a u tijeku je i implementacija bežičnog internet kroz cijelu hotelsku zgradu.
Budući da lanac Hilton kreće u ulaganja na uštedi energije, kad se mogu očekivati takvi zahvati i u dubrovačkom hotelu?
– Hilton je poznat po svojim brojnim inicijativama, a jedna od njih je program “Light stay” ili što bi u prijevodu značilo, lagan boravak. Cilj ovog programa je potaknuti hotel na ekološki pristup, na zaštitu prirodnih resursa i pažljivo korištenje derivata, energije i smanjenje nepotrebnog otpada. Naravno rezultat je i dalje besprijekorna usluga za naše goste, uz jednu važnu činjenicu, očuvanje okoliša. U sklopu tog programa Hilton Imperial je prošao kroz jednu značajnu investiciju. Riječ je o prelasku na novi tip rasvjetnih tijela, takozvanih led lampi nove generacije. Radi se i na brojnim postupcima recikliranja, ali na potpuno novom tipu upravljanja sirovinama i otpadom. Na ovaj način se vrši značajna ušteda derivata, a dobiva jednako kvalitetan hotelski proizvod. Upravo nas očekuje organizacija proslave dana planeta zemlja, 31. ožujka, koji ćemo istodobno proslaviti sa 540 Hilton hotela u 135 zemalja. Uz posebno kreiran program i večeru uz svijeće, Hilton Imperial će punih 60 minuta izgasiti rasvjetu i promovirati ovu jedinstvenu ekološku akciju.
NA NAMA JE VELIKA ODGOVORNOST
Kakvu ste suradnju ostvarili s čelnim ljudima Grada Dubrovnika, kao i ljudima od struke?
– Svi zajedno imamo jednu veliku i odgovornu ulogu, a to je promovirati ovu predivnu destinaciju. Dubrovnik je iznimno atraktivan i sadrži značajan potencijal. Trudim se upotrijebiti iskustvo i metode prethodnih destinacija u kojim sam radila, te se iskreno nadam da će projekti rezultirati povećanjem popunjenosti i dodatnom potrošnjom gostiju. U svakodnevnim projektima surađujemo s Gradom Dubrovnikom, Turističkom zajednicom, Kongresnim uredom i brojnim lokalnim organizatorima putovanja, kongresa i insentiva. Podržavamo brojne projekte poput oživljavanja zimske zabavne scene sa Zabalajmo u Imperialu, koje se održava svake subote u našem restoranu Porat. Drago nam je da smo dio priče koja pokušava oživiti lijepu tradiciju dubrovačkih bala. Krenulo se i s novim projektima poput Božićnog sajma, ideje koju je započeo moj prethodnik, a koje se ove godine aktualizirala na Gundulićevoj poljani. Početak je bio neznatan, ali se započelo nešto što će vjerujem prerasti u tradicionalni Božićni događaj. Iskreno se nadam da će ovakvih i sličnih projekata biti i više, da zajedno oživimo zimski Dubrovnik i kreiramo jednu zanimljivu ponudu našim gostima.
Britanci i Amerikanci na vrhu ljestvice
– Većina naših gostiju dolazi sa naših standardnih tržišta poput Velike Britanije i SAD, te tako te države čine sami vrh ljestvice dolazaka u Hilton Imperial Dubrovnik. Slijedeća država na listi je Njemačka, a značajan porast imamo i sa Španjolskog i Francuskog tržišta. Činjenica da je za to u manjem obliku zaslužan i direktan let za Pariz, a to nam je i dalje najbolji pokazatelj koliko smo kao destinacija ovisni o letovima, te da bez bolje zračne povezanosti ovoj destinaciji prijeti stagnacija.