Strategija brendiranja Dubrovnika kao sportske destinacije prezentirana je ove srijede u Velikoj vijećnici. Riječ je o strategiji koja je rezultat sudjelovanja dubrovačkih predstavnika u projektu Brand EU, a kojoj je glavni zaključak kako Dubrovnik ima jako veliki potencijal po pitanju postanka sportske destinacije koji treba dodatno razvijati. Luna Polić Barović iz Dubrovačke razvojne agencije DURA pojasnila je kako je projekt Brand EU financiran iz programa Erasmus plus. Projekt je počeo u listopadu 2018., ali ga je pandemija ponešto usporila. Svrha projekta, naglasila je Polić Barović, bila je osposobiti djelatnike javnih ustanova kako izraditi projekte za strategije. Za to je DURA dobila 14 tisuća eura bespovratnih sredstava.
-Dubrovnik ima dobru reputaciju kao destinacija pa smo analizom trenutnog stanja zaključili kako možemo nadograditi ovaj brend i iskoristiti novu nišu te ga brendirati kao sportski grad. Točka polazišta bila nam je strategija razvoja sporta i sportske infrastrukture Grada Dubrovnika – rekla je Polić Barović.
Izrađivač strategije Zrinko Čustonja naglasio je kako se nakon izrađivanja strategije razvoja sporta pojavilo pitanje može li Dubrovnik imati sport kao brend?
-Krenuli smo s pregledom stanja i potencijala kako bismo Dubrovnik uključili u svjetsku utrku u segmentu turizma. Sportski turizam u Hrvatskoj još uvijek nije toliko prepoznat, potrebno ga je dodatno razvijati. U nekim drugim državama sportski turizam je jako razvijen i popularan. Sportski turizam godišnje ostvari 800 milijardi dolara. 150 milijuna Amerikanaca putovalo je vezano uz sport. U Dubrovniku se često kaže kako moramo napraviti sve što možemo kako bismo doveli sportske ekipe kod nas na pripreme, ali to nije realno. Dubrovnik ima dobru klimu i zbog toga ima i predispozicije. Taj segment treba proširiti. Jako je važna pri tome i sportska baština, ali i aktivno sudjelovanje. Dubrovnik već sada organizira 20-ak kvalitetnih događanja. Treba u tom smjeru poticati organiziranje sportskih događaja srednjih i malih razmjera, podizanje kvalitete postojećih sportskih događanja, kao i razvijanje ponude sportske baštine te razvijanje dokumenta strategije sportske destinacije. To je smjer u kojem Dubrovnik treba ići. Također, treba se okrenuti sportskoj zajednici i pitati ih što im treba, treba pitati i turističke djelatnike i građane kako vide brendiranje grada kao sportske destinacije. Ključni čimbenik je da građani prihvate taj brend. Nadam se da će Dubrovnik postati prvi hrvatski grad koji koristi dio svog identiteta u kontekstu brendiranja sporta – istaknuo je Čustonja.
Direktor Du Motiona Alen Bošković predstavio je potom ovaj sportski projekt kao primjer dobre prakse i uspješnosti. Naglasio je kako je DuMotion, njegovo već šesto izdanje, daleko prepoznat u trkačkoj zajednici širom svijeta.
-Dubrovnik teži upravo takvim manifestacijama, koje u prosjeku zadnje dvije godine ostvaruju preko 11 tisuća noćenja. Na DuMotionu se događa jako puno toga. Ne adi se samo o utrkama nego i o popratnim sadržajima. Na sve to smo ciljali od početka i ostvarili smo 2019. Mislim da je Dubrovnik upravo u posezoni i predsezoni pravo mjesto za širenje sporta, spajanju djelatnosti turizma i sporta kako bi dobili dodatni sadržaj. Na dobrom smo putu da to zaživi – zaključio je Bošković.