Diljem Grada ove je srijede došlo do prometnog kolapsa. Na Boninovu, Vojnoviću, Ilijinoj glavici nastale su velike gužve te se promet jedno vrijeme nije uopće micao sve dok nisu intervenirali policijski službenici. Tragom današnjih gužvi, Dubrovčanin Nikola Sekulo iznio je niz prijedloga kako bi se na pojedinim prometnim pravcima u Gradu mogao organizirati promet, a da se ovakvi scenariji ne bi ponavljali. Njegove prijedloge prenosimo u cijelosti.
1. SMANJENJE GUŽVE – ULAZA U GRAD
PROBLEM:
Ulaskom vozila iz smjera aerodroma Čilipi, na semaforima Ilijina Glavica, skretanje za grad,
lijeva traka za skretanje je nedovoljno dugačka te stvara kolonu u srednjoj traci nerijetko do
ulaska u Dubrovnik.
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Pomicanjem lijeve trake za skretanje bliže pješačkom prijelazu dobilo bi se više prostora za
vozila te smatramo da bi se omogućio znatno bolji i neometan prohod srednje i desne trake za
Lapad i Šipčine.
2. RASTEREĆENJE DOLASKA NA PILE
PROBLEM:
Svakodnevna kolona od ulaska u Dubrovnik do Pila.
PRIJEDLOG RJEŠENJA 1:
Okretanje smjera prometa jednosmjerne ceste od parka Orsula nizbrdo do turističke škole,
osobna vozila bi imala još jedan smjer direktnijeg s ulaska s magistrale u Grad.
Po silasku s magistrale vozila bi se kretala postojećim smjerom kretanja niz Zlatni potok,
te dalje prema Pilama. (Prijedlog bi zahtijevao skretač na Vidikovcu.)
PRIJEDLOG RJEŠENJA 2:
Nastavno na Prijedlog rješenja 1, vozila bi nastavila kretanje prema vatrogascima suprotno
postojećem smjeru, te dalje prema Pločama tj. Zlatnom Potoku.
PRIJEDLOG RJEŠENJA 3:
Nastavno na Prijedlog rješenja 1 i rješenja 2 , aktiviranjem starog prometnog pravca Orsula
pored opterećenih Pila dobio bi se još jedan jednosmjerni izlaz vozila iz grada.
3. NEDOSTATAK ISKRCAJNO/UKRCAJNOG PROSTORA ZA GRAD
PROBLEM:
Jedan od najvećih razloga stvaranja gužvi oko Grada je nekontroliran iskrcaj putnika oko Grada.
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Ukoliko bi se gradila etažna garaža na prostoru tzv. ‘Tenis terena’, postoji mogućnost da jedna
etaža postane površina koja bi u ljetnim mjesecima služila za ukrcaj i iskrcaj gostiju,
a izvan sezone kao parking za građane. Vjerujemo da bi se ovim prijedlogom rasteretile Pile.
4. GUŽVE UZ POŠTU LAPAD
PROBLEM:
Sve ceste odvode promet prema Babinom kuku (Batala, ulica Iva Vojnovića, a od nedavno i
Orsan), a samo jedna jednotračna cesta odvodi promet.
PRIJEDLOG RJEŠENJA 1:
Taksi stajališta uz Postu Lapad preseliti na suprotnu stranu (umjesto postojećih parking mjesta
niz Poštu Lapad), čime bi se znatno ranije dobile dvije istosmjerne trake uzbrdo prema
semaforima Lapad.
PRIJEDLOG RJEŠENJA 2:
Umjesto gubljenja parking mjesta niz Poštu Lapad, taksi stajališta se mogu preseliti u ulicu,
između ‘Doc-a i place Lapad, koja izlazi na glavnu cestu.
5. RASTEREĆENJE PROMETA S BABINOG KUKA
PROBLEM:
Kao i u prethodnom problemu jedna traka odvodi vozila s Babinog kuka.
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Okretanjem smjera prometa od kružnog toka Pošta Lapad niz pomorsku školu tj. INA pumpe
Orsan a sve prema parku Batala rasteretilo bi se odlazak vozila s Babinog kuka.
DODATAK:
S obzirom da je odnedavno promijenjen smjer kretanja vozila od INA pumpe do restorana Orsan,
prijedlog je da se uvede dvosmjerno kretanje prometa u istoj ulici do samog restorana.
Nadalje, vozila za Babin kuk, od pumpe bi se kretala preko trenutnih parking mjesta prema
veslačkom klubu te jednosmjernom ulicom izbila ispred samoposluge Pemo. Vozila koja bi se kretala s Babina kuka prema INA pumpi bi zadržali trenutno postojeći smjer
kretanja.
6. PROTOK VOZILA PREMA GRUŽU
PROBLEM:
Otežano kretanje prema Gružu uzrokovane usporenim uključivanjem na glavnu cestu između
zgrade Atlantske plovidbe i bazena ‘Jug’.
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Proširenjem prometnog otoka u glavnu cestu tj. lijevu traku koja dovodi promet niz bazen,
omogućili bi neometano uključivanje vozila između zgrade Atlantske plovidbe i bazena u smjeru
Gruža.
7. PROTOK VOZILA OKO INA PUMPE POD DUBOM
PROBLEM:
Vozila koja se kreću niz Ilijinu glavicu s namjerom kretanja prema ulici Iva Vojnovića, moraju
napraviti polukružno okretanje iznad pumpe. Usko skretanje je namijenjeno okretanju samo po
jednog vozila istovremeno čime dolazi do stvaranja kolona a sve uslijed nedostatka prostora u
lijevoj traci za skretanje.
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Vozila koja bi se kretala niz Ilijinu glavicu, polukružno okretanje bi izveli ispod pumpe. Postojeće
okretište već posjeduje dužu traku za skretanje te omogućuje neometano kretanje desne trake.
Ovim prijedlogom svaki smjer kretanja imao bi svoje okretište ( jedan smjer ispod, a drugi iznad
pumpe).
8. ODLAZAK NA SRĐ
PROBLEM:
Uključivanje na magistralu iz smjera Bosanke.
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Reguliranjem jednosmjernog prometovanja preko kružnog toka na Gornjem Brgatu vozila bi se
kretala prema Srđu. Od križanja sa Žarkovicom, promet koji silazi niz Srđ prometovao bi jednosmjerno prema magistrali, čime bi se neometano uključivao u promet.
9. SLABO UOČLJIVI PJEŠACI NA PJEŠAČKIM PRIJELAZIMA
PROBLEM:
Smanjena vidljivost na pješačkim prijelazima u noćnim satima (SSG, Pošta Lapad – apoteka,
Vojnović – Brbora, kod Hrvatskih Cesta…)
PRIJEDLOG RJEŠENJA:
Nužno uvođenje svjetlosne rasvjete na pješačkim prijelazima.