Aktualno

POČELI 14. DUBROVAČKI MEDIJSKI DANI Crnobrnja: ‘Televizija je i danas nositelj kulture’

Dubrovacki medijski dani 2019 29

Televizija nije u sjeni novih medija, niti je na umoru, već evoluira – rekao je prof. dr. sc. Stanko Crnobrnja sa Sveučilišta Singidunum u Beogradu na uvodnom predavanju s temom ‘Zašto televizija nastavlja biti tako značajna’ na 14. međunarodnoj konferenciji Dubrovački medijski dani u petak na Sveučilištu u Dubrovniku.

Ovogodišnje Dubrovačke medijske dane s temom ‘Novi medijski formati: Televizija’ otvorio je prof. dr. sc. Pero Maldini podsjetivši da je televizija i danas najutjecajniji medij prije nego što je riječ prepustio Stanku Crnobrnji.

Crnobrnja se prilikom predavanja obratio prisutnim studentima ‘Generacije Z’ s kratkom anegdotom o važnosti televizije iz nekoliko različitih perspektiva. Na pitanje zašto je televizija još uvijek tako važna ponudio je tri anegdotalna odgovora iz balkanske, europske i američke perspektive. Rekao je kako su na Balkanu sapunice još uvijek iznimno popularne te da imaju ogromne margine zarade jer su vrlo jeftine za proizvesti u usporedbi sa zaradom u obliku protuvrijednosti oglasa koji se emitiraju. Kao perspektivu iz Europe ponudio je Eurosong kao jedan od najvećih paneuropskih kulturnih događanja koje još uvijek prate stotine milijuna gledatelja. I za odgovor iz Amerike iskoristio je stav osnivača mreže CNN Teda Turnera koji je isticao da nijedan drugi medij ne može postići ono što televizija postiže svojim emitiranjem uživo, i da sutra doživimo smak svijeta, to bi se također emitiralo na televiziji.

Nastavio je pitanjem je li televiziju sačinjava samo televizijski prijamnik, ili i njen program? Crnobrnja naglašava da je televizija danas ‘vrhunski sadržaj’ i uključuje iznimno popularne usluge poput sveprisutnog Netflixa i Amazon Prime Videa.

‘Sadržaj je kralj’ nastavio je, citirajući Billa Gatesa, i taj sadržaj evoluira s televizijskom opremom. Studentima savjetuje da uvijek imaju ideja za sadržaj jer su ‘over-the-top’ usluge streaminga svugdje. Servisi poput Netflixa nude mnoge prednosti pred klasičnom televizijom i njihov vrlo uspješni poslovni model uključuje gledanje na zahtjev, fleksibilne pretplate, izvorni sadržaj, pojednostavljen postupak gledanja, interaktivnost sadržaja, kao i mogućnost gledanja na više zaslona. Sve više ljudi napušta tradicionalne kablovske servise, ali više ljudi nego ikad gleda televiziju, pa tako u prosjeku 58% korisnika interneta mu pristupa upravo zbog video sadržaja. Televizija danas prikazuje što hoćete, gdje hoćete i kad hoćete, kazao je.

Uključenost publike u sadržaj izravno ili putem društvenih mreža, kao i prikupljanje detaljnih podataka o publici postali su uobičajena poslovna praksa, podsjeća Crnobrnja. Nove tehnologije donose stvari poput televizije u virtualnoj stvarnosti videa u 360 stupnjeva, a studenti komunikologije moraju održavati korak s tehnologijom koja se sve brže mijenja, odnosno moraju biti televizijski pismeni, naglasio je.

Bitno je pratiti tehnološke i sadržajne trendove koji najvećim dijelom potiču iz Sjedinjenih Američkih Država, ali nemoguće je zanemariti i utjecaj Kine na medijskom tržištu, rekao je, potaknuvši studente da pokušaju naći posao u kineskim tvrtkama te se osvrnuo na činjenicu da će se u budućnosti kroz sadržaj sve više provlačiti i politički ciljevi.

Kao zaključak ponudio je tvrdnju da je najveća prednost i najbolji proizvod televizije u bliskoj budućnosti visoko kvalitetna produkcija sadržaja uživo, odnosno moć da pojedincu kod kuće pruži iskustvo najboljeg mjesta u publici.

Podsjetimo, Dubrovački medijski dani nastavljaju se i u subotu 26. listopada uz slobodan ulaz, a program je moguće naći na stranicama Sveučilišta.

Pročitajte još

Traži se odbjegla kokoš! Jeste li je vidjeli?

Dulist

PROMETNA NA RATCU Albanka puštena iz istražnog zatvora, obitelj traži pravdu za poginule Katu i Stipu!

Dulist

Policija danas pojačano nadzire vozače mopeda, motocikala, romobila…

Dulist