Televizija nije u sjeni novih medija, niti je na umoru, već evoluira – rekao je prof. dr. sc. Stanko Crnobrnja sa Sveučilišta Singidunum u Beogradu na uvodnom predavanju s temom ‘Zašto televizija nastavlja biti tako značajna’ na 14. međunarodnoj konferenciji Dubrovački medijski dani u petak na Sveučilištu u Dubrovniku.
Ovogodišnje Dubrovačke medijske dane s temom ‘Novi medijski formati: Televizija’ otvorio je prof. dr. sc. Pero Maldini podsjetivši da je televizija i danas najutjecajniji medij prije nego što je riječ prepustio Stanku Crnobrnji.
Crnobrnja se prilikom predavanja obratio prisutnim studentima ‘Generacije Z’ s kratkom anegdotom o važnosti televizije iz nekoliko različitih perspektiva. Na pitanje zašto je televizija još uvijek tako važna ponudio je tri anegdotalna odgovora iz balkanske, europske i američke perspektive. Rekao je kako su na Balkanu sapunice još uvijek iznimno popularne te da imaju ogromne margine zarade jer su vrlo jeftine za proizvesti u usporedbi sa zaradom u obliku protuvrijednosti oglasa koji se emitiraju. Kao perspektivu iz Europe ponudio je Eurosong kao jedan od najvećih paneuropskih kulturnih događanja koje još uvijek prate stotine milijuna gledatelja. I za odgovor iz Amerike iskoristio je stav osnivača mreže CNN Teda Turnera koji je isticao da nijedan drugi medij ne može postići ono što televizija postiže svojim emitiranjem uživo, i da sutra doživimo smak svijeta, to bi se također emitiralo na televiziji.
Nastavio je pitanjem je li televiziju sačinjava samo televizijski prijamnik, ili i njen program? Crnobrnja naglašava da je televizija danas ‘vrhunski sadržaj’ i uključuje iznimno popularne usluge poput sveprisutnog Netflixa i Amazon Prime Videa.
‘Sadržaj je kralj’ nastavio je, citirajući Billa Gatesa, i taj sadržaj evoluira s televizijskom opremom. Studentima savjetuje da uvijek imaju ideja za sadržaj jer su ‘over-the-top’ usluge streaminga svugdje. Servisi poput Netflixa nude mnoge prednosti pred klasičnom televizijom i njihov vrlo uspješni poslovni model uključuje gledanje na zahtjev, fleksibilne pretplate, izvorni sadržaj, pojednostavljen postupak gledanja, interaktivnost sadržaja, kao i mogućnost gledanja na više zaslona. Sve više ljudi napušta tradicionalne kablovske servise, ali više ljudi nego ikad gleda televiziju, pa tako u prosjeku 58% korisnika interneta mu pristupa upravo zbog video sadržaja. Televizija danas prikazuje što hoćete, gdje hoćete i kad hoćete, kazao je.
Uključenost publike u sadržaj izravno ili putem društvenih mreža, kao i prikupljanje detaljnih podataka o publici postali su uobičajena poslovna praksa, podsjeća Crnobrnja. Nove tehnologije donose stvari poput televizije u virtualnoj stvarnosti videa u 360 stupnjeva, a studenti komunikologije moraju održavati korak s tehnologijom koja se sve brže mijenja, odnosno moraju biti televizijski pismeni, naglasio je.
Bitno je pratiti tehnološke i sadržajne trendove koji najvećim dijelom potiču iz Sjedinjenih Američkih Država, ali nemoguće je zanemariti i utjecaj Kine na medijskom tržištu, rekao je, potaknuvši studente da pokušaju naći posao u kineskim tvrtkama te se osvrnuo na činjenicu da će se u budućnosti kroz sadržaj sve više provlačiti i politički ciljevi.
Kao zaključak ponudio je tvrdnju da je najveća prednost i najbolji proizvod televizije u bliskoj budućnosti visoko kvalitetna produkcija sadržaja uživo, odnosno moć da pojedincu kod kuće pruži iskustvo najboljeg mjesta u publici.
Podsjetimo, Dubrovački medijski dani nastavljaju se i u subotu 26. listopada uz slobodan ulaz, a program je moguće naći na stranicama Sveučilišta.