Unatoč obećanju o zaključavanju rampe na Petci do kraja rujna 2016. godine, koje je dao tadašnji vršitelj dužnosti ravnatelja Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije Ivan Stanović, preko rampe još uvijek mogu proći sve vrste vozila.
Zelena gradska oaza u Dubrovniku, zaštićena je prirodna vrijednost. Petka je za brojne stanovnike Grada Dubrovnika omiljeno mjesto za duge šetnje i ‘puštanje mozga na pašu’. No, za vrijeme tih šetnji brojni građani susreli su se s nenadanom i neočekivanom situacijom. A to je ‘šetnja’ s automobilima i motorima.
Od rujna ništa novo
Ovaj problem aktualiziran je već u rujnu prošle godine kad su se brojni građani pobunili zbog nezaključavanja rampe i pretvaranja parka u cestu odnosno parkiralište. Kako je DuList već tada pisao, pojedini građani izrazili su svoje nezadovoljstvo tadašnjom situacijom koja se nije promijenila ni danas. Uz nedopustivo prometovanje automobila i motora, kao dodatne probleme naglasili su nečistoću Petke i vandalska djelovanja razbijanja postavljenih klupa. Svoj doprinos negodovanju dao je i dubrovački Storm Chasers koji se ponadao kako će nadležni reagirati u rješavanju ovoga problema. No, skoro pola godine nakon, sve je ipak ostalo samo na obećanjima.
– Nova rampa je postavljena, a dosad se nije radilo ni o kakvom odugovlačenju već o rješavanju složenih imovinsko-pravnih odnosa i nadležnosti te određenih stečenih prava. Prilikom postavljanja rampe vodili smo računa i o tome da se ostavi prolaz za invalide i majke s kolicima – naglasio je tada Stanović i obećao rješavanje pitanja do kraja istog tog mjeseca.
Što ponovno kaže Javna ustanova?
Na ovaj smo problem podsjetili i Javnu ustanovu za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, kojom danas kao ravnatelj upravlja Ivica Grilec. Novi ravnatelj koji je tek nedavno preuzeo tu dužnost još se upoznaje s cijelom situacijom Petke. Zanimao nas je, naime, razlog nerješavanja problema oko rampe i hoće li se riješiti problem odnosno konačno staviti točka na ‘i’.
Grilec nam je na početku svog odgovora naglasio kako ‘Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije nastavlja s aktivnostima kojima je cilj upravljanje prometom na području park-šume Velika i Mala Petka.’ U odgovoru je nadalje naglašeno kako Ustanova u suradnji s Gradom i Policijskom upravom Dubrovačko-neretvanskom ‘kontinurirano radi na rješavanju zaključavanja predmetne rampe i unaprjeđenja postojećeg videonadzora.’
U objašenjenju stoji kako bi uvođenjem kvalitetnijeg videonadzora spriječili ponovno uništavanje kojem smo nedavno svjedočili. Na kraju je još jednom naglasio kako je ovoj javnoj ustanovi ‘cilj park-šumu Velika i Mala Petka zaštititi od nekontroliranog prometa na korist brojnim rekreativcima, šetačima i ostalim građanima grada Dubrovnika kao i našim gostima.’
Nakon ovakvog odgovora, građanima je preostalo samo čekati dok se u zajedničkom djelovanju Grada i Ustanove donesu odluke i počne obavljati posao. Poučeni brojnim primjerima možemo zaključiti kako je pred nama ipak jedan dugotrajan proces rješavanja problema.