Odustajanje od izgradnje Pelješkog mosta i zaustavljanje daljnje izgradnje autoceste do Dubrovnika bili su ponovno tema konferencije za novinare ŽO HDZ-a.
Glavni tajnik HDZ-a Branko Bačić rekao je uvodno kako su iz Ministarstva pomorstva, prometa i veza potvrdili njihova teze iznesene na posljednjoj konferenciji za novinare.
– Ministar Komadina je dan nakon naše presice izjavio da se odustaje od gradnje Pelješkog mosta te da se zaustavljaju aktivnosti na izgradnji autoceste do Dubrovnika te da će trasa autoceste ovisiti o suradnji s BIH-a. A da će se, nakon što se utvrdi trasa, nastaviti s izgradnjom autoceste do Dubrovnika – naglasio je Bačić dodavši kako u HDZ-u uvažavaju sve projekte, ali da im je neprihvatljivo da se autocesta od Rijeke do Žute lokve stavlja ispred važnih infrastrukturnih projekata na području Dubrovačko-neretvanske županije
– Pogotovo kad znamo da je Rijeka spojena s Dalmacijom putem Bosiljeva i Svetoga Roka. Dok se ne krene s izgradnjom Pelješkog mosta i autoceste do Dubrovnika te drugih važnih prometnih pravaca, za nas nema drugih prioriteta – naglasio je dodavši kako 56 km autoceste Rijeka – Žuta lokva košta 730 milijuna eura te kako je kilometar te ceste jedan od najskupljih s obzirom da se dvije trećine trase radi u tunelima i vijaduktima.
– Ako nema novaca za Pelješki most, odakle ima za izgradnju ove autoceste – upitao se Bačić. Dodao je kako su izjave Ivana Dadića, člana NO HAC-a, povrijedile građane Dubrovačko – neretvanske županije. Podsjetimo, on je izjavio kako Pelješki most nije potreban i da je dovoljno napraviti dva trajektna pristaništa i sačekati desetak godina dok BiH uđe u EU, kada će nestati problemi na granicama.
– Nečuveno je da netko tako razgovara o Dubrovniku i Dubrovačko-neretvanskoj županiji – istaknuo je Bačić dodavši kako u HDZ-u podržavaju sve dosadašnje izjave političkih stranaka na području Dubrovačko-neretvanske županije koji su se pridružili ocjeni da je „skandalozna odluka o odustajanju od Pelješkog mosta i autoceste do Dubrovnika“.
– Pozivam sve političke stranke radi dogovora oko zajedničkih akcija prema Vladi RH sa zahtjevom da se nastave ovi važni projekti u Dubrovačko-neretvanskoj županiji i da oni budu prioritetni u 2012. godinu – poručio je Branko Bačić.
Župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić istaknuo je kako je na posljednjoj županijskoj skupštini potvrđeno sve ono što je 2009. utvrđeno u Deklaraciji o prometnoj izoliranosti DNŽ. Osvrnuo se i na članak o sastanku u Ministarstvu graditeljstva prošlog petka na kojem je nazočio Niko Šalja.
– Nitko iz naše županije nije bio pozvan, premda se govorilo o cestama na našem području. Njemu je nazočio jedino zamjenik gradonačelnika Niko Šalja, koji nam je i dojavio vijest da se autocesta neće graditi, da je stavljen križić. Dubrovačko-neretvanska županija i Grad Dubrovnik daju nad prosječan doprinos u gospodarstvu Hrvatske, ali i u ugledu, stoga tražimo da budemo ravnopravni sa drugim županijama. Ustrajemo da nas se prometno poveže jer Dubrovnik to zaslužuje, a Hrvatska to duguje svome Dubrovniku – poručio je župan Dobroslavić.
Predsjednik ŽO HDZ-a Frano Matušić uputio je s konferencije za novinare pitanje predsjedniku Vlade Zoranu Milanoviću:
– Je li vam prioritet Rijeka-Žuta Lokva ili spajanje juga Hrvatske s maticom zemljom – pitao je Matušić dodavši kako je očito da će se prolongirati i radovi na trasi autoceste do Ploča.
– Trebala je biti završena u 2012., a sada su radovi prolongirani u 2013. godinu – naglasio je Matušić dodavši:
– Očekujemo konkretne odgovore, ali ne prihvaćamo da će se dio Dubrovačko-neretvanske županije i Grad Dubrovnik spojiti s Europom kada BIH-a uđe u Europsku Uniju – dodao je Matušić poručivši kako je Pelješki most neznatno skuplji od Arene Zagreb čija cijena iznosi 210 milijuna eura.