Aktualno

[OŠTRE KRITIKE NA RJEŠENJE BOSANKE] Radi se o običnoj prometnoj traci. Radi vaših floskula ljudi su gubili živote

bosanka cesta guzva 8

U trenutku kad su Hrvatske ceste radile projekt nikakva studija utjecaja im nije bila potrebna za ovu mikrolokaciju po tadašnjim zakonima, a onda je naknadno proširen obuhvat tzv. buffer zone. Dakle retrospektivno su djelovali. Također ono što iz Hrvatskih cesta uporno govore jest da im se ne daju konkretne smjernice koje oni mogu usvojiti pri izradi plana već samo paušalne i neodređene tipa: mjere ublažavanja utjecaja vidljivosti. Koje su to konkretno mjere??? A ako konzervatorima nije upitna rekonstrukcija priključka na ovoj lokaciji nek onda njihovi stručnjaci nacrtaju projekt koji će im bit prihvatljiv… Neće ga nacrtati jer pojma o građevini nemaju – dio je reakcije Luka Paskojevića, predsjednika Mjesnog odbora Bosanka, ogorčenog na nove informacije o kojima smo jutros pisali.

Naime, Konzervatorski odjel u Dubrovniku izdao je naime posebne uvjete za rekonstrukciju raskrižja Bosanka, odnosno za proširenje postojeće državne ceste DC 8 u kojima propisuje izradu procjene utjecaja na svjetsko dobro te mjere ublažavanja utjecaja navedenog zahvata. Više o tome ovdje, a u nastavku pročitajte Paskojevićevo obrazloženje.

– Ako se na tom mjestu ima širit cesta onda će se ukopat onoliko koliko je to potrebno sukladno konfiguraciji terena i u skladu da se zadovolji kriterij zaštite sudionika u prometu prema prometnoj struci. Neka nam daju odgovore koliko ćemo radi njih morat čekati da se priključak napravi i trpit zastoje na magistrali, koliko je naših novaca bačeno u vjetar zbog poništenog projekta i cijelog postupka do građevinske dozvole i koliko će nas navedeni radovi u tom trenutku koštati više nego da se radilo prošle godine (zbog porasta cijena materijala), tko će odgovarat za sve koji će izgubit glavu i polupat aute u tom periodu dok se oni pr**ravaju? Ukratko, konzervatori su grupa neradnika koja misli da se može živit od sviranja lire i koji ne uvažavaju ničiju struku osim svoje. A o neujednačenosti njihovih kriterija bi mogao knjigu napisat, kakvu su sve gradnju dopustili u zadnjih par godina… SRAMOTA – oštro zaključuje Paskojević.

Njegov komentar polučio je mnoštvo odobravanja na Facebooku, ali i dodatnu raspravu. Među ostalim, uključio se i Denis Pavela iz udruge Sigurnost u prometu postavljajući javni upit Ministarstvu kulture.

Banner 300x250 DU 1

– Ministarstvo kulture, kako se u tu Vašu definiciju krajolika uklapaju malo niže usjeci i ona velika građevina sa tunelom od HEP-a? Jesu li te građevine uklopljene u taj isti krajolik??! Ovdje se radi o običnoj prometnoj traci, lijevom skretaču na D8 i manjim prometno tehničkim zahvatima koji spašava živote i povećaje protočnost prometa na D8! – naglašava Pavela, također uzrijan jutrošnjom informacijom.

– Ovdje su u pitanju ljudski životi kako ljudi koji žive na Bosanci tako i onih koji su nažalost izgubili živote radi vaših floskula koje stalno ponavljate, a nemaju veze s ničim! Floskule o krajoliku koji nije iznad ljudskog života i koji žive upravo na tom krajoliku! – zaključuje Denis Pavela.

Za kraj, podsjetimo – na zajedničkom sastanku predstavnika Ministarstva kulture i medija i predstavnika Hrvatskih cesta, uz konzultacije s Konzervatorskim odjelu u Dubrovniku, zaključeno je da će Glavni projekt rekonstrukcije raskrižja Bosanka uključiti vizualizaciju zahvata s prijedlogom mjera ublažavanja negativnog vizualnog utjecaja kako bi se zasjeci odgovarajućom obradom uklopili u prirodni krajolik padina Srđa, rekli su za DuList iz Ministarstva.

Pročitajte još

VIJENCI ZA POGINULE SUBORCE Postrojba HRM Dubrovnik obilježava 33. obljetnicu osnutka

Dulist

ODRŽANI EU DAYS Mladima predstavljeni europski programi i institucije

Dulist

Udruga eDUreh obilježila Međunarodni mjesec svjesnosti o potpomognutoj komunikaciji

Dulist