Putem jednog klika miša sugrađani od ovog četvrtka mogu pregledati svu komunalnu infrastrukturu na području Grada Dubrovnika. Naime, gradonačelnik Mato Franković i viši savjetnik za GIS UO za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Franjo Barišić predstavili su online preglednik evidencije komunalne infrastrukture Grada Dubrovnika čime je Dubrovnik postao prvi grad u Hrvatskoj koji ima takav sustav. Gradonačelnik je pojasnio kako je riječ o nadogradnji postojećeg GIS sustava.
-Informatizacijom rada Gradske uprave omogućeno je da Grad svoje procese otvori prema sugrađanima. Najprije smo napravili vidljivima građevinske i lokacijske dozvole sada je građanima vidljiva i čitava komunalna infrastruktura Grada Dubrovnika što će ujedno i nama omogućiti lakši rad. Treći korak bit će projekt otvorenog grada koji će objediniti sve dosadašnje usluge koje prezentiramo te će omogućiti vidljivost svih plaćenih računa Gradu Dubrovniku. Naš će Grad tako biti jedan od rijetkih gradova u Hrvatskoj koji u potpunosti ima jasan, transparentan i otvoren uvid u cjelokupnu dokumentaciju Grada – rekao je Franković.
U ovaj preglednik, istaknuo je, uključene su prometnice, zemljišta u vlasništvu Grada, groblja te ostali dijelovi komunalne infrastrukture.
-Statistički gledano, u ovom sustavu trenutno imamo uneseno ukupno 217 nerazvrstanih cesta. U budućem razdoblju kako se sustav bude nadograđivao, kako god se neka cesta bude radila, automatski će se unijeti podatak što se radilo, kada, koliko je novca potrošeno kako bi i svi budući korisnici sustava ulaskom u aplikaciju mogli sve to doznati. U sustav je uneseno i 31 groblje, 166 javnih zelenih površina – dodao je gradonačelnik.
Viši savjetnik za GIS u Upravnom odjelu za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Franjo Barišić pojasnio je da je Grad do 4. kolovoza morao izraditi evidencije komunalne infrastrukture kojima upravlja.
-Iako Zakon nije predvidio da se to vizualizira, kako idemo ka otvorenosti i boljem pregledu podataka, odlučili smo se sve to vizualizirati, uvesti u GIS i staviti u prostor što je velika prednost u planiranjima. Sve uneseno u ovaj preglednik odnosi se samo na prostore kojima Grad upravlja ili ih održava, a s vremenom će u suradnji s gradskim komunalnim tvrtkama biti uneseni dodatni podaci o površinama o kojima one skrbe – rekao je Barišić.
Kad su dovršili s inicijalnim unošenjem podataka, dodao je, osmišljena je aplikacija koju koriste djelatnici Grada. U vizualnom okruženju mogu pratiti svoje podatke, mijenjati ih, evidentirati i to sve uz jedan klik miša. Posatke je također moguće izvesti i u tablicu.
Gradonačelnik je zaključno dodatno pojasnio kada bi sugrađani mogli očekivati da će na stranicama Grada moći vidjeti i sve plaćene račune prema Gradu.
-Proveli smo postupak javne nabave i potpisali ugovor s tvrtkom koja ima 120 dana za izraditi sve. Imali smo manjih dilema oko GDPR-a. Tražili smo mišljenje resorne agencije smijemo li ili ne objaviti OIB-e fizičkih osoba poput djelatnika Grada i ostalim fizičkim osobama kojima Grad pomaže. Dobili smo jasne odgovore. Izvođač ima rok od 90 dana i nadam se da će do tada ugovor biti izvršen i da ćemo moći objaviti podatke. Dodatno vodimo i projekt ‘Otvoreni grad’ kojim će naš rad biti još transparentniji – zaključio je gradonačelnik.