Hrvatske ceste objavile su natječaj za gradnju čvora Brijesta na pristupnoj cesti Pelješkom mostu, a procijenjena vrijednost radova je 42 milijuna kuna bez PDV-a, piše Večernji list. Riječ je o čvoru preko kojeg se odvijati promet kad bude završen Pelješki most dok ne budu sagrađene nove pristupne ceste. Promet koji će ići preko mosta nekoliko mjeseci sljedeće godine stoga će se odvijati preko postojećih cesta na poluotoku koje inače nisu predviđene za toliku količinu prometa. Stoga će, dok se ne završi gradnja novih pristupnih cesta, za to vrijeme preko mosta moći ići samo osobna vozila, odnosno sva vozila do 7,5 tona.
Rok za podnošenje ponuda na nadmetanju za gradnju čvora Brijesta je 13. travnja ove godine, a odabrani će izvođač čvor morati sagraditi u roku od 11 mjesec od dana uvođenja u posao. Krajem prošle godine Hrvatske ceste su nakon provedenog javnog nadmetanja izabrali Institut IGH za izradu glavnog projekta s provedbom upravnog postupka ishođenja građevinske dozvole za čvor Brijesta, procijenjene vrijednosti 900.000 kuna bez PDV-a Institut IGH bio je najjeftiniji s ponudom od 556.654 kune. Prema projektnom zadatku, na dijelu trase mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama na D8 i D414 od 6,3 kilometra do 7,2 kilometra planira se gradnja priključka naselju Brijesta tipa „dijamant“.
Gradnjom čvora omogućit će se i skraćenje puta postojećom cestom L69089 prema državnoj cesti D414 u smjeru unutrašnjosti Pelješca, prema Janjini, Trpnju, Orebiću i Korčuli. Gradnja čvora Brijesta inače nije bila predviđena sada, nego u dogledno vrijeme u sklopu projekta boljeg povezivanja unutrašnjosti Pelješca i Korčule, no sad se ide u njegovu gradnju jer će Pelješki most biti završen prije pristupnih cesta pa će promet preko njega biti pušten čim bude dovršen, i to preko čvora Brijesta.
Nove pristupne ceste Pelješkom mostu koje uključuju i gradnju stonske obilaznice, ukupne dužine 32 kilometra s brojnim objektima na trasi poput tunela Debeli brijeg dužine 2,4 kilometra, trebale bi biti gotove do početka turističke sezone sljedeće godine. Radovi na pristupnim cestama kao i na Pelješkom mostu izvode se punom parom pa je tako tunel Debeli brijeg probijen čak 74 dana prije predviđenog roka.