Vijećnik Andro Vlahušić na sjednici Gradskog vijeća osvrnuo se na prijedlog novog Zakona o pomorskom dobru. Istaknuo je kroz svoje vijećničko pitanje kako se dugo inzistiralo na tome da Grad kroz zakon dobije veće ovlasti, posebno da luka u Portu pripadne Gradu.
-Čitajući novi prijedlog ide sve na štetu Grada, a ništa u njegovu korist – rekao je Vlahušić te istaknuo gradonačelniku kako kao saborski zastupnik može još toga promijeniti do drugog čitanja.
Drugo pitanje odnosilo se na Zimski festival
Radite li analizu svi proteklih Zimskih festivala i hoćemo li jubilarni napraviti koko doliči Gradu i kako Studentski dom ne bi bio jači od Straduna – pitao je.
Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako se zakon nalazi u prvom čitanju te da će u srijedu sudjelovati na raspravi.
-Dobro je što se daje jedinicama lokalne samouprave da odredi namjenu plaža – rekao je te naglasio da će plaže kao i dosad biti javne. Također je rekao kako se komunalnim redarima daje ovlast nad pomorskim dobrom što je jako važno budući da se dosad to odnosilo samo na lučke kapetanije.
-Ima zakon svojih prednosti i svojih mana – rekao je dalje te istaknuo kako vjeruje da će se sve to iskristalizirati kroz prvo čitanje.
-20 godina se čeka na Zakon o pomorskom dobru i sigurno je da ima primjedbi – napomeno je te istaknuo kako je ovo korak naprijed, a on se kroz dva čitanja može poboljšati.
Kad je riječ o Zimskom festivalu rekao je kako su počele pripreme za 10. koji će biti kombinacija međunarodnih i domaćih izvođača. Rekao je kako su i Studentski dom i Advent u TUP-u samo nadogradnje festivala.
-Puno toga možemo novoga dodati. Ohrabruje i najava da ćemo u zimskim mjesecima ove godine imati puno više međunarodnih letova – zaključio je.
Đuro Capor (Srđ je Grad) postavio je dva pitanja. Prvo se odnosilo na natječaj za zakup Dubravke na Pilama.
Rekao je kako smo imali situacije kada su u natječajnoj dokumentaciji propisani zadani uvjeti te se kad završe pojavi sumnja jesu li ti uvjeti ispunjeni e se sumnja u to je li čitav natječaj bio pošteno proveden.
-Na koji način ste uspjeli prihvatiti ponudu jedinog ponuđača, pitao je Capor.
Tražio je da se vijećnike izvijesti što se događa s Arenom Lapad.
-Može li se taj projekt voditi transparentno – pitao je.
-Zanimljiv je bio taj tjedan od trenutka kad smo raspisali natječaj do trenutka kad je okončan. Nikad mi zabavnije nije bilo. Smijao sam se. Tko je sumnjao i s kojim pobudama? Rekli ste opravdano se sumnja. Tko mjeri opravdanost sumnje? – govorio je u odgovoru gradonačelnik.
-Uvjerivši sebe u istinu, taj kružok je čak pronašao i tko će biti taj kojemu se štima natječaj. Niste iščitali natječaj do kraja niti da postojeći zakupac ima pravo prvokupa sukladno ugovoru iz 2007., ali ste iščitali da nešto radimo krivo. U nijednom trenutku niste rekli da će UTD sada imati 41 tisuću eura mjesečno plus PDV, skoro pola milijuna eura najma godišnje. Opravdano sumnja onaj tko nema pametnijeg posla. Svi uvjeti natječaja i cijeli natječaj odrađen je transparentno, pošteno i korektno – rekao je te napomenuo da je za voditi objekt kao što je Dubravka potrebno 80 zaposlenih što je oko 10 milijuna kuna godišnjeg troška.
-Bilo je važno osigurati uredan financijski tok, jer se najmom od restorana Dubravka vraća značajni dio kredita za TUP pa je važan uredni platiša. Značajno je i da je najam viši nego što je bio dosada. Bili smo svjesni činjenice da postojeći najmodavac ima ugovor iz 2007. koji mu daje pravo prvenstva. Iznenadio sam se reakcijom zakupca ničim izazvanom. Iznenadio sam se jer je isti taj zakupac dva mjeseca prije slao pismo putem odvjetnika da uopće ne treba biti natječaj jer smatra da mu ugovor omogućava automatsko pravo prvenstva. U međuvremenu se zakon promijenio te smo bili obveznici provođenja javnog natječaja uz poštivanje prvenstva prvozakupa. Je li se zbog toga digla frka? Nisam promišljao na način da bi nekoga želio izbaciti. Taj zakupac je uvijek bio korektan. Ponuditelj je bio jedan i sve je uvjete ispunio – rekao je gradonačelnik.
Capor je rekao kako se više danas čulo o natječaju nego u dva tjedna koliko je trajao natječaj.
Odgovarajući na pitanje vijećnice Katarine Doršner (HDZ) o kanalizaciji na Lopudu, gradonačelnik je rekao kako su osnovni sustavi već izgrađeni, a sad se ide s provođenjem parcijalne mreže po otoku.
-Vrlo skoro ćemo raspisati natječaj za kanalizaciju Suđurđa – rekao je Franković te se dotaknuo i Aglomeracije uz napomenu kako će dio ulica po gradu zbog toga biti raskopan što će sigurno izazvati negodovanje građana.
Vijećnik Ivan Maslać (HDZ) postavio je pitanje o cesti na Kineskom zidu.
-Je li realno očekivati ove godine završetak projektne dokumentacije? – pitao je. Potom se dotaknuo početka radova na izradi pročištača otpadnih voda iza Petke.
Gradonačelnik je rekao kako je izrada glavnog projekta za cestu iza Kineskog zida u završnoj fazi.
-Plan je da taj projekt počnemo graditi u idućoj godini – rekao je te istaknuo kako je u tijeku javna nabava za pročistač iza Petke.
-To je najveći dio Aglomeracije. Sustav je vrijedan 800 milijuna kuna i to je najveće kapitalno ulaganje u vodoopskrbu i kanalizacijski sustav ikad – napomenuo je.
Osvrnuo se i na asfaltiranje cesta koje ne budu obuhvaćene Aglomeracijom.
Vijećnica HSU-a Olga Muratti pitala je što će Grad Dubrovnik poduzeti da se izmijene upisna područja.
-Otvaranjem OŠ Montovjerna, škole u Lapadu i na Ilijinoj glavici imaju manje upisanih učenika. Dio učitelja postat će tehnološkim viškom, a škole će imati višak prostora, a u OŠ Montovjerna dolazi do potrebe otvaranja novih odjela. Treba hitno promijeniti postojeća upisan područja kako bi se problem riješio – rekla je Muratti.
Gradonačelnik je rekao kako OŠ Lapad i Marina Držića imaju manji broj upisanih učenika, dok Montovjerna ima veći pritisak.
-Inicirali smo promjenu upisnih područja te smo krenuli u pripremu dokumenta kojega ćemo poslati na suglasnost Ministarstvu i na taj bismo način riješili problem – odgovorio je te istaknuo kako se ovaj trend pojavio već prošle godine, a mogao bi se pojaviti i ove godine.
Vijećnik Jasmin Deraković (DDS) osvrnuo se na nabavu podzemnih spremnika za otpad.
-U kojoj je fazi ova nabava, jesu li odabrane lokacije i kolika će biti izdvajanja za odvoz? – pitao je.
Gradonačelnik je rekao kako ljudima treba da se na nove spremnike naviknu.
-Nadam se da ćemo ove godine započeti s ugradnjom sustava otpadomjera jer manji dio naših sugrađana ne poštuje vrijeme odlaganja – rekao je.
Vijećnik Krešo Marković (Suverenisti) dotaknuo se početka radova na placi u Gužu.
-Postoji li mogućnost da prodavači ostanu u Gružu? Mislim da je to opravdano, placa je svakodnevni susret mnogih – rekao je Marković.
Drugo pitanje odnosilo se na projekt nadogradnje škole u Mokošici.
-Hoće li se napraviti dodatne prostorije za novo područno odjeljenje UŠLS. Je li ovo prilika da se otvori odjel Umjetničke škole u Mokošici – pitao je Marković.
Gradonačelnik Franković rekao je kako je nezadovoljstvo prodavača saznao iz medija te mu se nitko nije obratio.
-Ni kod direktorice Sanitata nitko nije došao. Najavili su i prosvjede pred Gradskim vijećem, a nitko nije došao razgovarati. Sami su predložili rješenje u parku ili na parkingu Luke, a da se nisu zapitali može li to zakonski. Naravno da bi i nama bilo lakše da je placa u Gružu, ali nam je iz Državnog inspektorata rečeno da može maksimalno 30 dana biti takva vrsta djelatnosti na izdvojenom mjestu kroz sajamske dane – objasnio je Franković te dodao kako većim dijelom razumije ljude, manjim dijelom one koji skupljaju potpise, a da s nikim nisu sjeli i razgovarali.
Saša Škrabić (SDP) rekao je kako TZ grada Dubrovnika u gradu ima malo reklama.
-Gdje su reklame, vodilje, informacije osim u uredima TZ-a kojih imamo tri – rekao je između ostaloga u svom prvom pitanju.
-Zašto nisu raspisani natječaji i tko će raditi u domu u Gružu – zanimalo ga je dalje te je pitao kad će ovaj dom početi s radom.
Gradonačelnik je na pitanje o vidljivosti Turističke zajednice u samom gradu rekao kako su mu dobri prijedlozi te da će ih prenijeti Turističkom vijeću.
Kad je riječ o domu za starije u Gružu, rekao je kako dom još nema uporabnu dozvolu. Bilo je teže doći do izvođača za sprinkler sustav.
-Naknadno se tražila od investitora ugradnja tog sustava u cijeli objekt, a što nije bio uvjet prilikom izdavanja građevinske dozvole jer se u međuvremenu promijenio Zakon – rekao je te istaknuo kako je osigurano i 700 tisuća kuna.
Nezavisni vijećnik Ivan Cetinić dotaknuo se vrtića u Mokošici.
-Na dnevnoj bazi me ljudi pitaju ima li nešto novoga – rekao je.
Gradonačelnik je rekao kako do sad nađene prostorije nisu bile adekvatne.
-Tražimo i dalje prostor za proširenje grupa – rekao je te istaknuo kako je problem generirala činjenica da veliki broj djece nije krenuo u prvi razred osnovne škole.
-Ne postoji brzo rješenje za smjestiti dijete, posebni su uvjeti za to. Imamo novi prostor koji nam se ponudio, obići ćemo ga ovaj tjedan i vidjeti je li adekvatan – objasnio je dalje.
-Vjerujem da možemo pronaći rješenje, a možda će to biti i u jednom prostoru u gradu kojega imamo ponuđenog – dodao je.
Maro Kristić (Most) postavio je pitanje o dodjeli vrtoglavog iznosa za manifestaciju Bavarin, koje je na zadnjoj sjednici otvorila vijećnica Slavica Grkeš.
-Tada ste se začudili i otvoreno usprotivili. Rasprava se prenijela i izvan vijećnice. Iz reakcije direktora TZ-a ne bi se reklo da se odustalo od dodjele tog iznosa. Stječe se dojam da se sredstvima razbacije bez ikakvih kriterija. Što se dogodilo s tom odlukom? – pitao je.
Drugo pitanje odnosilo se na Ronilački klub Dubrovnik, budući da je već ranije Kristić potaknuo pitanje nepravilnosti u radu tog kluba.
-Zna se tko uplaćuje sredstva u Turističko vijeće i tko gospodari tim sredstvima. Njima ne može i neće gospodariti Gradsko vijeće – rekao je između ostaloga te istaknuo kako nije baš sve onako kako je preneseno kad je u pitanju Bavarin.
-Turističko vijeće se ograđuje na način da se dodijele sredstva u visini od 50 posto onoga što si uložio. Nema govora o 800 tisuća kuna, iznos će biti puno manji za program koji je iznimno kvalitetan – rekao je gradonačelnik.
Kad je riječ o sportskim klubovima, rekao je kako postoje nesporni problemi s klubovima.
-Još nismo riješili pitanje PK Jug, pa se u međuvremenu dogodila situacija s tri Juga. Pa nam se dogodio Rukometni klub i on je talac i žrtva jednog čovjeka. Razdvojio se na dva dijela jer se jedan čovjek nije želio dogovoriti pa je mlada ekipa pošla u Župu. Igraju isti ligu i došli su mi prije početka sezone s prijedlogom fuzije, ali bez tog čovjeka. Na kraju je navedeni gospodin sve to skupa srušio. I tu imamo netransparentnost u poslovanju i policijske istrage. Ne znam za Ronilački klub, nisam znao za te istrage, ali me muči činjenica što imamo dobre sportaše s kojima se možemo ponositi, a s druge strane imamo neke ljude koji to sve zasjene – govorio je gradonačelnik.
-Problem je velik, i ponavlja se te je ohrabrujući za prekršitelje jer im se ništa nije dogodilo. Bilo bi dobro da prilikom budućeg blagoslova ljudi koji određuju raspored sredstava budemo oprezniji i imamo višu kontrolu – rekao je dalje te istaknuo da treba korjenito promijeniti stvari.
Kristić je rekao kako ovdje nema nikakvih osobnih animoziteta i motiva.
-Previše toga se događa u zadnje vrijeme – smatra.
Vijećnik Ivo Lučić (HDZ) pitao je u kojoj je fazi izrada programa prometa oko povijesne jezgre.
-Sezona nam je na pragu – rekao je.
Pitao je i za zemljište za branitelje na Nuncijati, odnosno u kojoj je fazi cesta do naselja.
-Ovog tjedna ćemo imati gotov završni nacrt koji će ići i na javno savjetovanje – rekao je gradonačelnik te će pozvati sve grupacije taksista kako bi mogli dati svoje primjedbe.
-To je dokument koji će trebati osvježavati, ali smo prvi u RH koji uvode takav sustav – dodao je uz napomenu kako se mora smanjiti bilo kakva mogućnost diskriminacije.
-Do sezone ćemo postaviti i portale i znakove upozorenja, a dokument sutra kad ga vidim, nadam se da ćemo već ovog tjedna moći pozvati zainteresirane na sastanak – iznio je te istaknuo kako je plan dokument usvojiti u ožujku.
Kad je riječ o Nuncijati, rješava se na sudu postupak knjiženja te se nada vrlo skorom rješenju. U ovoj ćemo ga godini završiti, dodao je.
Vijećnik Željko Raguž (DUSTRA) dotaknuo se Blagih djela.
-Imam sve pohvale za ono na što raspoređuju svoja sredstva – rekao je. No, smatra kako se na natječajima mora postići što veći iznos zakupnine kako bi se što više djece moglo pomoći.
Drugo pitanje odnosilo se na besplatne obroke te kao pozitivan primjer naveo Primošten, koji djeci nudi zdrave obroke.
-I ovako su nam djeca pretila – iznio je Raguž te istaknuo kako se mora napraviti sve da djeca jedu što kvalitetnije.
Gradonačelnik je rekao kako Zaklada Blaga djela mora za određene prostore staviti da je cijena najvažniji faktor, ali ne kod svih jer da je tako Jako ne bi danas šišao na Stradunu.
-Moramo pokušati štititi dio tradicijskih obrta i zadržavati ih u Gradu – rekao je Franković.
Kad je riječ o obrocima, rekao je kako je nije bilo dovoljno vremena za reakciju.
-Nabava ide sukladno meniju Zavoda za javno zdravstvo. Vjerujem da ćemo od početka veljače početi s primjenom tog menija te će sve škole imati istog dobavljača. Moram pohvaliti odluku Vlade, iako nismo u potpunosti spremni za nju – rekao je Franković.
-Trebat ćemo 6, 7 godina za doći u sustav toplih obroka jer za to morate imati prostorne mogućnosti i dovoljno osoblja. Puno je faktora za to riješiti – rekao je dalje.