U subotu u Dvorani sv. Ivana Pavla II. održan je sastanak Gradskog kotara Grad na kojem su predstavljeni postignuti rezultati od prve konstituirajuće sjednice u svibnju prošle godine te je ukazano na svakodnevne izazove s kojima se susreću stanovnici ovog dijela Dubrovnika.
Na sastanak pozvan je sam gradonačelnik Mato Franković te predstavnici upravnih odjela grada koji se, međutim, nisu pojavili uz iznimku dvaju gradskih vijećnika Ljubomira Nikolića (KLGB ‘Srđ je Grad) i Gordana Špera (HDZ) inače stanovnika Grada.
Predsjednik GK Grad Marin Krstulović okarakterizirao je suradnju s upravom kao dobrom dajući za primjer ideju o postavljanja mjerača buke koju im doduše gradonačelnik nije mogao ispuniti, ali je istovremeno odbio prijedlog ugostitelja da se puštanje glazbe produži za sat vremena s 23 i 30 na 24 i 30 sata.
Što se pak tiče rasporeda stolova na Prijekome postignut je kompromis, a isto bi se moglo reći i za parking, odnosno premještanje rezerviranih parking mjesta na donje, nekad Atlasovo parkiralište kako bi ona mogla bila na raspolaganju stanovnicima Grada. Ipak, taj postupak, objašnjava Krstulović nije do kraja sproveden.
Vladajućima je skrenuta pažnja na stanje tamošnjih kupališta kojima, među ostalim, nedostaje opreme. Ponegdje je zabilježeno izlijevanje fekalija uslijed nelegalnog priključenja stanara na sustav otpadne odvodnje što je navodno, govori predsjednik GK Grad, sanirano. Apeliralo se i na suzbijanje samovolje vlasnike ugostiteljskog objekta na Buži koji nezakonito onemogućavaju pristup sugrađana kupalištu.
– Nitko nema pravo bez koncesije držati ključeve gradskih prostora, a da ih građani ne mogu koristiti – poručio je Krstulović.
Velik problem stanovnicima ovog kotara predstavlja i neprimjereno odlaganje smeća za što je najbolji primjer Strossmayerova ulica gdje je predloženo postavljanje nadzornih kamera. No, to se nije realiziralo. Veliku glavobolju zadaje im prekrcajna zona na Pločama, a na koje se nadovezuje oštećivanje pločnika povijesne gradske jezgre.
Naime, kako tvrdi Krstulović, na Pločama bi trebalo formirati pretovarnu stanicu gdje bi se smanjio broj vozila s teškim teretom kojih je na dnevnoj bazi u Gradu previše i time spriječiti dodatno uništavanje naših ulica. Naglasio je kako je 24. studenog poslan e-mail građevinaru Quelinu zaduženom za saniranje ovakve vrste oštećenja, no tome se, mada su u gradskom proračunu za to osigurana sredstva, zbog preopterećenosti izvođača poslom još uvijek nije pristupilo.
– Pločnik je trenutno u katastrofalnom stanju. Imamo još mjesec dana prije nego što će turisti masovno početi pristizati u Grad. Krajnje vrijeme je da to riješimo. Od grada samo uzimamo, a vraćamo mu malo – zaključio je Marin Krstulović
Poslan je i prijedlog za gradski proračun u 2019. godini koji, među ostalim, pretpostavlja osiguravanje vozila hitne pomoći od 1. svibnja do 31. listopada. No, rečeno im je kako je to u ingerenciji županije, objasnio je predsjednik GK Grad. Smatraju kako bi se sanitarnim vozilom trebalo pristupati s Pila, a ne s Ploča jer bi se tako čekanje smanjilo za 10 minuta.
– Vodimo borbu s turizmom. Na ovaj način prednost smo dali posjetiteljima s cruisera, a zanemarili smo građane Dubrovnika – naglasio je.
Ipak, Proračunom za 2019. povećana su sredstva za održavanje ulica, osigurana ona za obnovu igrališta ispod Minčete, uređenje i održavanje plaža i kupališta, u Grad se vraća ribarnica, krenulo se sa sanacijom kanalizacijske mreže, a uskoro se očekuje dovršenje radova u Posatu kako bi naši sugrađani bez problema mogli izvlačiti i sidriti svoje barke.
Kao najveći izazov istaknuto je pak stajanje na kraj depopulaciji gradske jezgre. Ljude danas najčešće srećemo na osmrtnicama, riječi su Marina Krstulovića. Profil stanovnika je star, a usvajanjem novog zakona o zaštićenim najmoprimcima Grad će ostati bez njih 30 posto. Ovaj problem nije zauzeo prioritetnu poziciju ni u projektu Respect the City niti u Planu upravljanja gradskom jezgrom.
Nitko ne želi biti jedini stanovnik svoje ulice, napomenula je Ana Žuvela s Pelina ukazavši da je Dubrovačka biskupija davanjem na raspolaganje svojih nekretnina novim stanarima, umjesto grada, preuzela socijalnu ulogu.
Marc van Bloemen iz Karmena nadovezujući se na tragediju koja se zbila u siječnju ove godine u Hidroelektrani Plat, upozorio je kako Grad nema evakuacijski plan. Primjerice u Revelinu gdje se odvijaju noćne zabave do sitnih jutarnjih sati, a koje znaju brojiti na tisuće posjetitelja, nisu napravljeni protupožarni izlazi što je preduvjet za katastrofu.
Kao jedan od problema, naveo je stanar Strossmayerove ulice, Nikola Beusan svakako je svjetlosno onečišćenje Grada, a na kojeg nitko ne svrće pozornost. Potrebno je u sladu sa standardima EU, objašnjava, postaviti indiskretna svjetla poput onih na Mostu dr. Franje Tuđmana kako bi se olakšalo upravljanje plovilima u Lokrumskom kanalu koje je gotovo nemoguće uslijed bliještećih reflektora ispod Minčete, s Revelina i iz Lazareta.