Stanovnici Čokolina morat će se još malo strpjeti do sanacije Ulice dr. Vladka Mačeka. Problem je to o kojem smo već u nekoliko navrata pisali, a koji se trebao riješiti nakon izgradnje nove zgrade Osnovne škole Montovjerna. No, došla je koronakriza te je gradski proračun ostao bez znatnog dijela prihoda. Čekala su se neka bolja vremena, projekt sanacije je izrađen i sve što treba napraviti jest osigurati sredstva u Proračunu. Treba napomenuti i kako je cesta kroz Čokolino u jako lošem stanju još od davnih dana, na što su građani upozoravali već duže vrijeme, a dodatna je šteta nastala s obzirom na to da su njome, tijekom gradnje nove škole, prolazili kamioni s teškim teretom. No, nije ovo jedina cesta koja čeka obnovu. Prisjetit ćemo se ovom prilikom i Ulice Marka Marojice (koja s Puta Iva Vojnovića vodi do Studentskog doma te dalje prema Bourbonu), koju je također potrebno sanirati. O tome je za DuList u rujnu 2019. godine govorio i Marko Potrebica, ravnatelj Studentskog centra.
— Cesta će se sanirati jer se treba riješiti problem oborinske odvodnje. Imali smo slučaj kad je tijekom velikih kiša cijelo gradilište poplavilo. To se nakon izgradnje doma ne smije više događati. Obaviješten sam kako se na projektu za cestu već radi – rekao je tada Potrebica.
Uz oborinsku odvodnju i uređenje prometnica
Ipak, treba istaknuti kako je uređenje ove ulice dio projekta kojim će se konačno riješiti pitanje oborinske odvodnje, odnosno nakupljanja velike količine oborinskih voda na Vojnoviću, ispred Palčice, čemu svjedočimo kod svake jače kiše. Naime, kako za DuList navode iz Gradske uprave, uređenje Ulice Marka Marojice dio je projekta izgradnje kolektora oborinske odvodnje Montovjerna – Batala, koji će obuhvatiti dio Ulice Iva Vojnovića, preko Ulice Marka Marojice do Bana Josipa Jelačića i Svetog Mihajla sa završetkom ispusta u more na Batali, odnosno Lapadskoj obali.
— Izrađen je idejni, glavni i izvedbeni projekt te je ishođena pravomoćna građevinska dozvola za ovu investiciju, čija je trenutačna procijenjena vrijednost 6.500.000,00 kn s PDV-om – navode iz Grada Dubrovnika. Projektom će se, napominju, riješiti problem nakupljanja velike količine oborinskih voda na cesti u Ulici Iva Vojnovića ispred vrtića Palčica gdje započinje ovaj zahvat, kao i problem ogromnog priljeva kroz ulice Marka Marojice i Od sv. Mihajla. Ukupna duljina zahvata je oko 800 metara, a predviđena je izgradnja ukupno šest kolektora.
— Projekt obuhvaća i vraćanje u prvobitno stanje kompletnog zahvata, odnosno rekonstrukciju prometnica, a početak radova očekuje se kada se zatvori financijska konstrukcija, s tim da se računa i na sredstva iz EU fondova. Po istom modelu radit će se i sustav oborinske odvodnje u Ulici Andrije Hebranga, za koju Grad također ima ishođenu građevinsku dozvolu – naglašavaju iz Grada Dubrovnika.
Za sad bez većih ulaganja
Kad je riječ općenito o uređenju prometnica, većih ulaganja neće biti barem do jeseni.
— Trenutačno je u proračunu Grada Dubrovnika za održavanje nerazvrstanih cesta predviđen iznos od 7.500.000,00 kuna, a što se odnosi na održavanje bez većih ulaganja. Veće sanacije će se planirati koncem kolovoza, odnosno početkom rujna – odgovor je Grada Dubrovnika na ovu temu. Također iz Gradske uprave navode kako će iznosi ovisiti o raspoloživim financijskim sredstvima Grada te će se sukladno tome u budućem rebalansu proračuna planirati dodatna sredstva za obuhvatne sanacije, a u što i spada sanacija Ulice Vladka Mačeka. Inače, od Gradske uprave smo tražili odgovore na pitanja koje će se sve prometnice na području grada Dubrovnika do kraja 2022. godine sanirati i na koji način uz dinamički plan sanacije te pojedinačne iznose planirane za ove zahvate. Sve ćemo to očito doznati tek po idućem rebalansu proračuna.
Što je napravljeno u 5 godina?
Iz Gradske uprave nisu ovom prilikom propustili napomenuti kako je u pet godina mandata ove gradske uprave, odnosno Mata Frankovića, sanirano i uređeno preko 120 tisuća metara kvadratnih cesta na širem gradskom području, a od većih investicija ističu se Vukovarska i Ulica kardinala Stepinca, koje su u potpunosti uređene, uključujući i sustav oborinske odvodnje. Uređena je i tri kilometra duga dvotračna cesta Kliševo-Mrčevo te u suradnji s Hrvatskim cestama rekonstruirana cesta i izgrađen novi skretač u Velikom Zatonu i rekonstruirana tri kilometra duga cesta Zaton Veliki – Štikovica.
Za kraj su spomenuli i jedan od najvećih infrastrukturnih projekta, 70 milijuna kuna vrijednu kapitalnu investiciju rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale. I sve je to pohvalno, no neke prometnice ipak već duže vremena čekaju makar novi asfaltni sloj.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 10. kolovoza 2022.