Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac osvrnula se na dosadašnje turističke rezultate.
– Mi smo sad na 90 posto dolazaka i 95 posto noćenja od rekordne 2019. godine. Uskoro ćemo imati i milijun turista koji trenutno borave u Hrvatskoj. Nautika je za 40 posto bolja u srpnju u odnosu na 2019. Isto tako broj turista koji nam dolaze iz Njemačke, Austrije, Češke, Poljske, Slovačke je veći nego 2019. Samo u srpnju čeških turista bilo je čak 54 posto više, iz Austrije 20-tak posto više nego 2019. Bilježimo velik rast. Ono što nas svakako veseli jest vrijednost fiskaliziranih računa. U prvih 6 mjeseci je 24 posto veća vrijednost nego rekordne 2019., naglasila je za HRT.
Promocija po obližnjim zemljama
Objasnila je kako to da je došao velik broj čeških turista unatoč određenim negativnim medijskim kampanjama u češkim medijima.
– Imali smo specijalizirana putovanja prema Češkoj, prezentacije češkim agencijama, turoperatorima. I ministarstvo i HTZ. Prezentirali smo im i jedan elitniji aspekt turizma. Mislim daje to bilo jako dobro. Isto smo napravili i na tržištu Slovačke, Mađarske, Austrije i Njemačke. Mislim da smo se dobro pripremili, kazala je.
Cilj – cjelogodišnji turizam
– Cilj je ravnomjerni turistički razvoj. Upravo zato smo odabrali da se turističko vijeće održi u Imotskom. Jedna od točaka je bila i dodjela sredstava nedovoljno razvijenim TZ-ima. Imamo dva fonda za nerazvijene i udružene TZ-ove od 40 milijuna kuna. Cilj je bio pokazati da se može. TZ Imotski bilježi 22 posto bolje rezultate nego u 2019. Održivi cilj je cjelogodišnji turizam koji se može razvijati upravo kroz ulaganja u turističke proizvode, ulaganja u nove strategije, sudjelovanje u EU projektima, marketinške projekte, naglasila je.
Klimatske promjene i turizam
– Svakako klimatske promjene utječu na turizam, kao i obrnuto. utječe na klimatske promjene. Upravo zato se moramo okrenuti zelenoj tranziciji. Svi projekti koje ćemo financirati iz javne turističke infrastrukture, što iz privatne, moraju biti okrenuti toj komponenti. Okrećemo se obnovljivim izvorima energije, brizi za pitku vodu, kao i kružno gospodarstvo. Zeleni otisak koji turisti sve više gledaju i traže takve destinacije. Mislim da to nije više izbor pojedinaca već svih nas. I cijelog turističkog sektora, kao i turista, naglasila je.