Aktualno

Miljenko Gočin o Frankovićevim navodima da ‘drži tečaj za taksiste’

libertas sindikat gocin 11

Predsjednik Sindikata hrvatskog vozača Miljenko Gočin uputio je priopćenje u kojem je reagirao na jučerašnju objavu gradonačelnika Mata Frankovića u kojoj je istaknuo kako ‘nije znao da se navedeni gospodin u slobodno vrijeme bavi i tečajevima od 200 kuna za taxi vozače te kako je sada puno jasnije zašto je nekima cilj uništiti Libertas što im on neće dopustiti. Reakciju Miljenka Gočina prenosimo u cijelosti.

-Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača koji je jučer 6. lipnja 2019. godine zajedno sa više članova istog sindikata koji su zaposleni kod poslodavca Libertas Dubrovnik nastojao javno upozoriti sve one koji bi mogli imati bilo kakve veze sa tvrtkom Libertas Dubrovnik, da su kod istog poslodavca prisutni problemi u odnosu prema radnicima i to u vidu više od 10 000 odrađenih, a neisplaćenih prekovremenih sati, koji su između ostalog rezultirali prekomjernim opterećenjem vozača, nezainteresiranošću za zapošljavanje kod istog poslodavca, pa i odlaskom dugogodišnjih zaposlenika, nije vlasnik nikakvog poslovnog subjekta i ne bavi se osobno nikakvom djelatnošću, niti on, niti bilo tko od članova njegove obitelji.

Poveznica Učilišta za cestovni promet koju je gospodin Franković površno vidio i netočno javno objavio je ta da je Miljenko Gočin dana 1.2.2017. zasnovao radni odnos u Učilištu za cestovni promet na nepuno radno vrijeme i to za bruto plaću od 1.000 kuna, mjesečno. Pored Gočin Miljenka, Učilište za cestovni promet zapošljava još 6 stručnih osoba na puno radno vrijeme i sa neto plaćom približnoj prosjeku Republike Hrvatske te više od 20 vanjskih stručnih suradnika.

U pogledu aktivnosti koje navodi gospodin Franković moramo jasno reći da uopće ne postoje tečajevi za taxi vozače, već samo ispiti na temelju javno objavljenog kataloga ispitnih pitanja temeljem kojeg kandidati mogu steći Početne kvalifikacije za autotaksi vozače, a sve u skladu sa Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu (NN41/18) i Pravilnikom o početnoj i periodičnoj izobrazbi vozača (NN 50/18).

Točno je da se Učilište za cestovni promet bavi provedbom ispita za stjecanje početnih kvalifikacija za autotaksi vozače i to na temelju statusa ispitnog centra dodijeljenog na temelju zadovoljavanja svih propisanih uvjeta od strane Ministarstva mora prometa i infrastrukture, napisanog dana 21. 08. 2018. godine, a poslanog iz istog ministarstva dana 4. 9. 2018. godine. Učilište za cestovni promet je zahtjev za dodjelu statusa ispitnog centra navedenom Ministarstvu dostavilo 11. 6. 2018. godine. Iako je Učilište za cestovni promet prvo u Republici Hrvatskoj podnijelo zahtjev za status ispitnog centra dobilo ga je tek nakon propisanog roka u kojem vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz morali steći početne kvalifikacije (rok je bio 2.9.2018. godine, odnosno 3 mjeseca od dana stupanja na snagu Pravilnika o početnoj i periodičnoj izobrazbi vozača koji je stupio na snagu dana 1. 6. 2018.).

U međuvremenu je isto Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture dodijelilo status Ispitnog centra samo jednom poslovnom subjektu koji je zahtjev podnio dana 17.7.2018. godine, a status je dobio samo 10 dana kasnije. Kod istog tog poslovnog subjekta samo tijekom kolovoza 2018. godine u Dubrovniku je početne kvalifikacije steklo više stotina vozača i to nažalost po cijeni većoj od 600,00 kuna.

Obzirom da na osnovu nečega nama nepoznatog gospodin Franković zaključuje kako je provođenje ispita za autotaksi vozače povezano s nastojanjem uništenja Dubrovačkog Libertasa krivca bi u tom slučaju trebao tražiti u samom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, a ako ga baš zanima i konkretno ime osobe iz tog ministarstva možete pričekati izvješće koje trebamo dobiti od nadležnih institucija kojima je podnijeta kaznena prijava protiv nepoznate osobe u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koja je izdala samo jednom poslovnom subjektu odobrenje za rad, i to prema našim sumnjama u trenutku kada još nije bilo ni formirano povjerenstvo za dodjelu statusa Ispitnog centra, a nikako ne u Učilištu za cestovni promet ili njegovom osnivaču Sindikatu hrvatskog vozača.

Zahvaljujemo se gospodinu Frankoviću što je naveo da Učilište za cestovni promet provodi autotaksi ispite po cijeni od 200 kuna, a ne kao ostali po cijeni od 500 i više kuna, jer Sindikat hrvatskog vozača je upravo i osnovao navedeno Učilište za cestovni promet da bi kvalifikacije za rad bile dostupne svima i u svim dijelovima Republike Hrvatske pa tako i u Dubrovniku. Da je to tako potvrđuje i činjenica da je Učilište za cestovni promet u Dubrovniku dosada naplatilo ukupno 22.800 kn za usluge stjecanja početnih kvalifikacija od čega je 3.000 kuna potrošeno na najam prostora (Učilište za cestovni promet temeljem Ugovora iznajmljuje učionicu Osnovne škole Župa Dubrovačka). Ostatak prihoda od 19.800 kuna raspoređen je na troškove izrade ispita, svjedodžbi, dio plaća zaposlenika, troškove 15 dolazaka u Dubrovnik iz čega je jasno da doslovno ne postoji nikakva zarada i da ovo Učilište nije osnovano da bi zarađivalo.

Obzirom da smo potrošili dosta vremena kako bi kroz ovo priopćenje, gospodinu Frankoviću i ukupnoj javnosti detaljno objasnili stvarno stanje, to znači da poštujemo i uvažavamo gospodina Frankovića jer u protivnom ne bi gubili ni sekunde svog vremena.

Nastavno na sve do sada navedeno, molimo gospodina Frankovića, gradonačelnika Grada Dubrovnika da se usmjerimo na probleme i rješenje problema koji su prisutni u dubrovačkom javnom gradskom prijevozu.

Sindikat hrvatskog vozača i njegovi članovi zaposleni u društvu Libertas Dubrovnik podržavaju svako nastojanje da se uvede red u poslovanje toga društva. Svi mi voljni smo dati svoj doprinos uspostavi boljeg odnosa između radnika i poslodavca, kao i unaprjeđenju kvalitete i eventualnom proširenju usluga koje u sklopu svoje djelatnosti obavlja društvo Libertas Dubrovnik d.o.o.

U cilju toga predlažemo gospodinu Frankoviću da sazove sastanak sa predstavnicima Sindikata hrvatskog vozača kojeg između ostalih podržava više od 50 posto ukupno zaposlenih vozača u dubrovačkom Libertasu, kako bi mu isti iznijeli svoje mišljenje zbog kojih razloga nema interesa za zapošljavanjem i zbog čega vozači napuštaju Libertas Dubrovnik.

U svakom slučaju pozitivno je da je već za srijedu 12.06.2019. godine sazvan skup radnika, no međutim na taj skup ne mogu doći upravo oni koju upozoravaju na prisutnost problema, jer ti ljudi ne mogu napustiti svoje linije i doći na skup radnika koji će biti održan u 12:00 sati.

Ujedno molimo gospodina Frankovića da nam odgovori da li je trošak više od 10000 sati odrađenog, a neisplaćenog prekovremenog rada koji je bio evidentan 31.12.2018. godine uključen u završni račun za 2018. godinu kao trošak. Ova informacija svakako bi trebala biti korisna svima kako bi znali da li raspolažemo točnim podacima o uspješnosti poslovanja i jesu li svi odradili svoj posao u skladu sa zakonskim propisima, a na kraju krajeva da znamo jesu li i nadzorna tijela odradila svoj posao – stoji u priopćenju predsjednika Sindikata Miljenka Gočina.

Pročitajte još

ISTRAŽIVANJE Hrvatski zaposlenici očekuju 31 posto veće božićnice nego lani

Dulist.hr

STANOVNICIMA STIŽE CISTERNA Voda smrdi i na Gromači!

Dulist

SRETAN 30. ROĐENDAN! Markov 3LHD slavi okrugli jubilej

Dulist