Grad

MATUŠIĆ O RADOVIMA U MOKOŠICI ‘Žalosno je da pojedinci radi vlastite promidžbe koriste nečije kratko pamćenje’

vodovod matusic mokosica

Priča se da smo devastirali zaštićeni krajolik. Vodovod radi po pravomoćnoj građevinskoj dozvoli i ima sve ishođene uvjete javno-pravnih tijela. Kontrolirani smo od tijela Hrvatskih voda i Ministarstva kulture te inspekcija. Nisu utvrđene nikakve nepravilnosti. Cijeli pojas koji se spominje nije pod zaštitom konzervatora – naglasio je direktor Vodovoda Lukša Matušić komentirajući izgradnju sustava odvodnje otpadnih voda i vodoopskrbe u Staroj Mokošici. Riječ je, ističe, o jednoj od kapitalnih investicija koje su od strateškog značaja za RH i Dubrovnik. Iznijelo se o cijelom projektu, kako kaže, puno netočnih navoda u javnosti. Smatra i da stanovnike Mokošice ne mogu predstavljati političke stranke, već gradski kotar i sami stanovnici. Pokazao je fotografije i stanje obale prije nego što je Vodovod započeo s radovima. Ističe se kako je područje bilo u ‘jako lošem stanju’.
-Obalni zid je apsolutno propao. Stanje tome je čitav niz godina i stanovnici to najbolje znaju. Žalosno je da pojedinci koriste radi vlastite promidžbe nečije kratko pamćenje. Interesantno je da nikome ne smetaju točkasta oštećenja obale, izgradnje nelegalnih mulova za privezište barki. Nije mi cilj da napadam pojedince, ali se isto treba zapitati gdje su ova gospoda bila cijelo vrijeme kad se ovo radilo duž cijele obale. Kako je cesta uništena? Nitko ne poštuje znak od 5 tona. Veliki broj objekata se izgradio. Ta cesta je u lošem stanju. Kada smo počeli s radovima iskopa, došlo je do situacije da je obalni zid pao. Županijska lučka uprava je dala Vodovodu suglasnost da sanira zid u onom stanju u kojem ga danas vidite – dodao je te ističe da će upravo izgradnjom novog sustava doći do prestanka devastacije okoliša. Saslušali su, kako kaže, puno stanovnika iz Stare Mokošice, a prije početka radova Uprava Vodovoda je s gradonačelnikom održala dva sastanka s tim istim stanovnicima, naglasio je.
-Rekli smo: Bit će problema, ali ćemo ih rješavati. Ne može ni proći ovakva velika investicija bez problema. Ali na samoj investiciji skupljati jeftine poene i iznositi neprovjerene informacije te reći da su se sastali više puta s nama – ja odgovorno tvrdim s ovog mjesta – čista laž – rekao je Matušić.

Vicko Begović iz Vodovoda je rekao da su svi objekti na trasi izgradnje novog sustava morali rješavati otpadne vode sabirnim septičkim jamama.
-U zadnjih 10 godina ne sjećam se jesmo li pet puta praznili septičku jamu po narudžbi – istaknuo je dalje objašnjavajući trenutno onečišćenje na gradilištu. Niije uzrokovano radovima, već procjeđivanjem otpadnih voda septičkih jama. Matušić je istaknuo da more na tom području nije više nezadovoljavajuće. Mora, dodaje, proći dva dana kako bi se obavijestila javnost. Onečišćenje se, ističe Begović, može smanjiti crpljenjem cisternama.

Kad spominju Libertas i ACI marinu, ističu kako oni imaju svoje autonomne, interne sustave, koji nisu u nadležnosti Vodovoda Dubrovnik. Imaju vodopravne dozvole i kontrolira ih vodopravni inspektor, rekao je Begović. Ne postoji na području Komolca, dodaje, sustav javne odvodnje, već se planira izgraditi kroz Aglomeraciju.

Naglašava Begović kako postoji veliki problem po pitanju prelijevanja otpadnih voda tijekom velikih kiša.
-Kanalizacijski sustav Dubrovnika je razdijelni gdje su otpadne vode u svojim instalacijama, a oborinske u svojim. Oborinski sustav nije izgrađen na onoj razini kako bi trebalo biti, oborinske vode završavaju u našem fekalnom sustavu. Tada dolazi do problema. To se ne može riješiti preko noći – rekao je. Kaže i kako postoji veliki broj nelegalnih priključaka odvodnje na sustav Vodovoda, na području Mokošice i Dubrovnika. Matušić je dodao kako će Grad Dubrovnik morati uložiti velike napore u rješavanje sustava oborinske odvodnje.

Banner 300x250 DU 1

Begušić je istaknuo  da ni oni nisu zadovoljni izgledom samog zida, ali da je njegova izgradnja bila potrebna kako bi se projekt mogao uspješno dovršiti, a s obzirom na planove Grada za to područje – izgradnju dvotračne ceste i biciklističke staze te šetnice, nema smisla da se trenutno taj zid oblaže kamenom, jer bi to bio neopravdan trošak.

Nikolina Matuško iz gradskog Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima rekla je kako Grad Dubrovnik na području Rijeke dubrovačke ima u planu urediti cijelu obalnu šetnicu u dužini od 3 kilometra, za što su već dobili potporu Vlade RH. Projekt je podijeljen u nekoliko faza – izradu geodetskog snimka koji je završen, kao i sanacija dijela ispred franjevačkog samostana u Rožatu gdje je izgrađen novi obalni zid, a sljedeći korak je izrada cjelokupne projektne dokumentacije u skladu s prostornim planom, što će se realizirati po okončanju pandemije.

Pročitajte još

MOST U POLUMRAKU Reflektori rade, no LED lampice i dalje samo djelomično

Dulist

TAKSISTI POD POVEĆALOM Nova pravila i strože mjere za prometnu sigurnost

Dulist

NOVA ČETIRI UGOVORA S NOVČANOM POTPOROM Od 2017. stambeno zbrinuta 81 obitelj

Dulist