Sigurnost građana mora biti važnija od ušteda u proračunu, napisao je gradski vijećnik Maro Kristić u priopćenju. Navodi kako na velikom broju dubrovačkih ulica zbog prigušene javne rasvjete u noćnim satima, nije osigurana dovoljna vidljivost, a isti su posebno ugroženi kao sudionici u prometu, bili vozači ili pješaci.
Naime, DuList je već pisao o tome kako u gradu postoje ‘točke’ na prometnicama na kojima se treba očito posebno pripaziti. Kako pješaci, tako i vozači. Jedna od takvih ‘točaka’ na koju su nedavno naši sugrađani na društvenim mrežama skrenuli pažnju je pješački prijelaz u blizini križanja Ulice Vladimira Nazora i Splitskog puta, odnosno ispod Vodovoda. Cijelu priču pokrenula je sugrađanka Jelica Boto koja jedoživjela strašno iskustvo na navedenom području. Nedostajala je sekunda, kako kaže, da je više ne bude.
Priopćenje Mara Kristića prenosimo ucijelosti.
‘Grad Dubrovnik je ne tako davno završio projekt modernizacije sustava javne rasvjete. Stara, ekološki i energetski neučinkovita rasvjetna tijela su zamijenjena novima. To je svakako nešto za pohvaliti zbog značajnih ušteda u potrošnji električne energije koje se time postižu, ali i zbog smanjenja svjetlosnog onečišćenja kojeg je izazivala stara javna rasvjeta.
Istovremeno, postoje i negativni učinci ugradnje novog sustava javne rasvjete koje je potrebno žurno otkloniti, odnosno prilagoditi potrebama građana, ali i zakonskim standardima. Riječ je o utjecaju istog na sigurnost sudionika u prometu, jer ona mora biti važnija od ušteda koje se postižu zbog smanjene potrošnje električne energije.
Na velikom broju dubrovačkih ulica zbog prigušene javne rasvjete u noćnim satima, nije osigurana dovoljna vidljivost, a isti su posebno ugroženi kao sudionici u prometu, bili vozači ili pješaci. Na užem području Grada postoji nekoliko iznimno kritičnih pješačkih prijelaza koji prvenstveno zbog loše osvijetljenosti sve češće postaju tema crne kronike, što pokazuju i statistike o prometnim nezgodama u zadnje vrijeme, a slično, ako ne i još gore je u prigradskim naseljima.
Na nekim dionicama takvu prigušenu rasvjetu dodatno slabe krošnje stabala koje se nalaze ispod rasvjetnih tijela te je na takvim mjestima bez obzira na postojanje javne rasvjete potpuni mrak i sretan si ako ne iskreneš zglob ili ne daj Bože nekoga udari auto kada se tuda prolazi. Uz tako loše sigurnosne uvjete dovoljan je samo trenutak nesmotrenosti pješaka ili vozača da se dogodi tragedija koju nitko ne želi.
Stoga apeliram na gradsku upravu da s postajom prometne policije i komunalnim društvima u najkraćem roku poduzme sve radnje kako bi se sigurnost sudionika u prometu dovela na očekivanu i primjerenu razinu.’