Možda Murina bude imala više sreće s EFA-inim skorašnjim nominacijama za najbolji debitanski film (nagrada European Discovery 2021.), vjerovali smo nakon što redateljski prvijenac Dubrovkinje Antonete Alamt Kusijanović nije ušao u finalnu selekciju za nominacije Europske filmske akademije/EU Oscara i kategoriju debitantskog filma.
Nažalost, Murina na koncu nije doplivala u izbor od šest filmova za nagradu European Discovery 2021., što je doista neshvatljivo s obzirom na to da je slično debitantsko priznanje dobila proljetos u Cannesu (Zlatna kamera), piše Slobodna Dalmacija.
Inače, ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek je u subotu za Tportal.hr komentirala ovogodišnji izbor hrvatskog kandidata za nagradu Oscar. Naime, Hrvatsko društvo filmskih djelatnika odlučilo kako će se za ‘zlatni kipić’ utrkivati igrani film ‘Tereza37’ Danila Šerbedžije i to u kategoriji najboljeg međunarodnog dugometražnog filma, a ne višenagrađena ‘Murina’ Dubrovkinje Antonete Alamat Kusijanović što je izazvalo brojne polemike.
– Model je u svim državama takav da struka bira kandidate za Oscara i mi na to nemamo i ne trebamo imati bilo kakav utjecaj. Dakle, struka unutar sebe mora odlučiti na koji način će birati taj film. Nisam detaljno upoznata sa svim detaljima izbornog procesa u Hrvatskoj, no mislim da bi ipak mogao biti transparentniji. Bilo bi dobro da se zna tko su ljudi koji donose odluke. U svim područjima kulture praksa je takva da se znaju imena članova različitih vijeća ili žirija za različite nagrade. Nakon ovogodišnjeg izbora nacionalnog kandidata za Oscar dogodio se prijepor između pojedinih filmskih profesionalaca koji su zagovarali jedan, ili drugi film – a oba su zaista odlična. Pitanje je procjene: tko ima više šanse u određenoj situaciji? Iz šturih informacija o procesu izbora stekla sam dojam da je odluka struke išla u smjeru ocjene umjetničke vrijednosti filma i da nije uključivala procjenu o tome je li taj film zaista onaj koji ima najviše šanse. Teško je reći što je ispravan put – lako je moguće doći i na sklizak teren ako pokušate podilaziti očekivanjima. Ipak, mišljenja sam da struka sve elemente treba uzimati u obzir i procijeniti. Ova situacija podsjetila me na onu kad odabiremo projekte za Bijenale u Veneciji. S jedne strane, birate one koji ponude najbolji umjetnički koncept. Ali, uvijek razmišljate i o tome što bi se u toj masi izvrsnih umjetnika iz cijelog svijeta – najlakše moglo izdvojiti. Što je ono što bi moglo privući pažnju, zainteresirati žiri. Kad sam već povukla ovu paralelu, treba reći i kako za Bijenale javno objavljujemo imena članova povjerenstva. Zato mislim da bi za dobrobit filma i svih ljudi koji sudjeluju u tom procesu, javna objava imena osoba koje donose odluke bila dobrodošla – poručila je Obuljen Koržinek.