Dugoočekivani radovi na rekonstrukciji i uređenju Lapadske obal sa sobom su donijeli i neke promjene za stanovnike ovog dijela Grada. Preko Lapadske obale od proteklog petka smiju prometovati samo stanovnici svojim automobilima te parkirati, a velike promjene očekuju i sve one koji gorivo za svoje barke, odnosno plovila toče na INA-inoj benzinskoj postaji na Orsanu.
Naime, zbog radova na Lapadskoj obali na toj benzinskoj postaji uklonjena su ukupno četiri agregata za gorivo te su korisnicima trenutno na raspolaganju svega dva agregata. I dok se vlasnici automobila i mogu snaći tako što će poći gorivo uliti na neku drugu benzinsku postaju diljem Grada, s vlasnicima barki to i nije slučaj. Naime, na INA-i na Orsanu gorivo toči cijela lučica Orsan, sa svojih 130 plovila, ali i svi oni koji svojim barkama uđu u Gruški akvatorij jer im je, među ostalim, i najbliža. A, poznato je i da tijekom turističke sezone na ovoj benzinskoj postaji bude prava gužva s barkama jer je glavna destinacija za točenje goriva velikoj većini vlasnika barki. Provjerili smo stoga s INA-om što će se događati s ovom benzinskom postajom tijekom turističke sezone, koliko će agregata s gorivom biti na raspolaganju vlasnicima plovila, ali i hoće li zatvarati ovu benzinsku postaju etapno kako se budu odvijali radovi na obali.
-INA nije inicijator radova na lokaciji Lapadska obala, ali će predviđena rekonstrukcija zahvatiti i dio našeg maloprodajnog mjesta INADubrovnik-Orsan. Zbog toga će spomenuto maloprodajno mjesto do okončanja predviđenih radova poslovati sa smanjenim kapacitetima, ali uz osiguranu kontinuiranu opskrbu plovila gorivom. Uklonjena su ukupno četiri agregata uz prometnicu zbog radova koji su predviđeni na tom dijelu obale, a kupcima su na raspolaganju dva agregata za opskrbu plovila gorivima Eurodizel BS i Eurosuper 95 – odgovorili su DuListu iz INA-e.
Alternative
Naglasili su kako će benzinska postaja na Orsanu biti otvorena tijekom turističke sezone, ali da će, prema najavi izvođača radova na Lapadskoj obali, ovo maloprodajno mjesto privremeno biti zatvoreno za vrijeme završne faze izvođenja radova na samoj površini maloprodajnog mjesta. Na naše pitanje o alternativnom načinu punjenja plovila gorivom, iz INA-e su odgovorili kako su dostupne alternative INA u ACI marini u Komolcu i INA na Korčuli. Do Komolca još i nekako, ali teško da će netko iz Orsana ‘potegnuti’ sve do Korčule da bi ‘natankao’ gorivo u barku. A, kako će ova cijela situacija utjecati na opskrbu gorivom plovila koja su na vezu u Orsanu te hoće li tijekom turističke sezone doći do problema s opskrbom goriva kada na ovu pumpu pristignu ne samo plovila iz Orsana nego i svi ‘putnici namjernici’, provjerili smo s predsjednikom Jedriličarskog kluba Orsan Marinkom Mikulandrom.
— Naravno da bi zatvaranje benzinske postaje na Orsanu predstavljalo veliki problem. Ne samo za nas, nego za sve ljude koji žive na Lapadskoj obali i u blizini. Uz more nemaju nijedne pumpe za točiti gorivo u barku, moraju ići u marinu u Komolcu, što nije baš blizu, ili na Mljet jer je u Sobri prva INA-ina benzinska postaja nakon Komolca. Ipak, sigurno INA vodi računa o tome koliko je vlasnika barki vezano za tu pumpu. Mislim da se sad vrši remont pumpe pa izgleda da za brodove u Orsanu neće biti problema, ali za druge ne znam. Nadam se i da će nakon remonta staviti malo bolja brojila utroška goriva nego što su dosad bila, malo modernija – istaknuo je Mikulandra.
To bi bila katastrofa
Naglasio je kako se bliži turistička sezona i da su ljudi jedva dočekali, a pogotovo u ovoj situaciji s pandemijom koronavirusa, poći na barku i malo se maknuti na more i uživati.
— Taman smo uspjeli doći do toga i sad bi bilo strašno da nam zatvore pumpu. Kad smo se oslobodili jedne napasti, da nam sad dođe druga. Ali, vjerujem da neće doći do toga jer bi to stvarno bila katastrofa. Ljudi ne bi trebali biti zabrinuti jer će gorivo na Orsanu sigurno biti dostupno. Snašli bi se ljudi i ovako, ali bi morali poći u marinu u Komolac ili na Mljet, a to im baš nije blizu. Nadam se da će sve biti u redu za ovu sezonu. Svi mi korisnici ovisimo o toj jednoj pumpi na Orsanu – zaključio je Mikulandra.
Podsjetimo i kako je planirano trajanje radova na Lapadskoj obali 30 mjeseci, a od 30. travnja zatvorena je za tranzitni promet. Iz Grada Dubrovnika potvrdili su DuListu kako će promet pješaka i vozila tijekom radova na obali biti dijelom otežan ili usporen, preusmjeren na jednu ili drugu stranu (iz pravca Batale ili iz pravca Orsana), ali i da će se, koliko je moguće, izaći ususret kako bi suživot građana i gradilišta bio moguć.