Od sinoć za tank od 50 litara goriva vlasnici benzinca plaćaju dodatnih 12 kuna, dok vlasnici dizelaša plaćaju dodatnih 10,50 kuna. Država najavljuje obranu cijene goriva tek na 12 kuna, a stručnjaci najavljuju – to bi moglo biti već do ljeta.
– Cijena se može zaustaviti eventualno smanjenjem trošarine ili nekog djela državnog prihoda – kazao je dr. sc. Igor Dekanić s Rudarsko – naftnog fakulteta u Zagrebu za danas.hr. Ali njegovo mišljenje i vapaje sindikata da trošarine država smanji za 10 posto Vlada još nije uvažila.
Međutim, koliko od tih 10-11 kuna po litri goriva ide u državni proračun. Od cijene litre benzina država ubere pola, odnosno 5 kuna i 32 lipe, a kod eurodizela prihod države je oko 45 posto zbog nešto nižih trošarina i za litru iznosi 4 kune i 47 lipa.
U cijeni litre benzine je 2,95 kuna, a u cijeni dizela 2,05 kuna trošarina. Daljnjih 20 lipa je naknada agencije za obvezne zalihe, 5 lipa na biogorivo i 76 lipa premije za energetske subjekte. Ostalo otpada na PDV.
Hoće li se i kada država odreći dijela trošarina, jer neminovna su nova poskupljenja zbog rasta PDV-a, a i europski embargo iranskoj nafti mogao bi ubrzo dovesti do novih poskupljenja, ostaje za vidjeti. Ali je činjenica da dobar dio cijene goriva koju građani plaćaju, zapravo ide državi pa zar je previše očekivati od nje da pokaže malo više socijalne osjetljivosti prema građanima. Ili ih zanima samo prihodovna strana Proračuna!?