Predstavnici KLGB Srđ je Grad, Maro Kristić, Tonći Skvrce i Ljubo Nikolić, na danas održanoj konferenciji za medije istaknuli su kako je Dubrovnik propustio priliku za povezivanjem zračnim putem s Frankfurtom tijekom zimskih mjeseci.
Naime, istaknuli su kako se projekt uspostavljanja direktne zračne veze Dubrovnik-Frankfurt, kojom bi Dubrovnik preko jednog od najvećih europskih zračnih čvorišta i zimi bio povezan s Europom i svijetom neće realizirati.
– Riječ je o projektu koji je pokrenut amandmanom KLGB Srđ je Grad, koji je imao svu stručnu potporu i bio jednoglasno usvojen te uvršten u proračun za 2015. godinu. U 2015. godini iz proračuna je osigurano 100 000 kuna za pripremu projekta, što je uključivalo i pravodobnu prijavu za sufinanciranje putem Hrvatske turističke zajednice u iznosu od 880.000 kuna. Budući da su svi rokovi propušteni, amandman za provedbu kojega su osigurana sredstva neće se realizirati.
Indolentnošću gradskih službi zaduženih za provedbu projekta bitno je degradirana ne samo zimska turistička ponuda Grada, nego i kvaliteta života njegovih stanovnika. KLGB Srđ je Grad zahtjeva preuzimanje odgovornosti za nemaran odnos prema postavljenim ciljevima i planiranim proračunskim sredstvima – istaknuli su na konferenciji za medije.
Naime, objasnili su kako je njihova lista prilikom formiranja Proračuna za 2015. godinu još u svibnju ove godine predložila amandman koji se odnosi na uspostavljanje zračne linije Frankfurt – Dubrovnik tri puta tjedno i to za razdoblje studeni – ožujak 2016. / 2017., dok je plan bio da u sljedećoj fazi Dubrovnik bude povezan s Frankfurtom tijekom zime sedam dana u tjednu.
– Amandman je prethodno usklađen i izrađen u suradnji s predstavnicima stručnih tijela na više razina. U našim razgovorima sa strukom bilo je razvidno da je ideja o uspostavljanju zračne linije za Frankfurt tijekom zimskog razdoblja više nego dobrodošla, budući je svima jasno da je bolja zračna povezanost Dubrovnika u zimskom razdoblju, uz postojeću infrastrukturu te organiziranje kvalitetnih, svjetskih događanja u destinaciji, preduvjet za produljenje sezone. Amandman se temeljio na Strategiji razvoja turizma Dubrovačko – neretvanske županije 2012 – 2022, te na Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020., koje, između ostalog, jasno govore da su redovite zračne linije ključne za rješavanje problema prekratke sezone – istaknuo je Ljubo Nikolić, dodavši kako je za pripremu projekta u ovogodišnjem proračunu osigurano 100 tisuća kuna, dok je u projekcijama za iduće dvije godine taj iznos 2 milijuna kuna.
– Sredstva su bila osigurana kroz UO za poduzetništvo, turizam i more, dok je priprema i realizacija projekta trebala biti vođena od strane TZ grada Dubrovnika, što nam je odgovorom na vijećničko pitanje u pisanoj formi potvrdio sam Gradonačelnik. Amandman se trebao realizirati kroz Javni poziv za oglašavanje u promotivnim kampanjama za 2016. godinu HTZ-a ( Hrvatske turističke zajednice ). Rok za prijavu na Javni poziv bio je 14. rujna 2015. – objasnio je Tonći Skvrce, dodavši kako je uspostavljanje ove linije važno i iz gospodarskog, sovijalnog te prometnog aspekta.
– Prateći realizaciju amandmana, obavili smo na vrijeme i u više navrata razgovore s gradonačelnikom, predstavnicima UO za turizam i direktoricom TZ grada Dubrovnika koji su od početka bili u potpunosti upoznati s detaljima samog amandmana, naročito s rokovima za prijavu na Javni poziv koji su bili vrlo strogo postavljeni. Činjenica, međutim, da je TZ grada Dubrovnika za uspostavu ove linije, kako nam je rečeno, obavila razgovore samo s Croatia Airlinesom, već je u toj fazi izazivala sumnju u pozitivan ishod, budući da na tržištu postoji barem 20 drugih aviokompanija koje su bile voljne konkurirati za ovaj posao. Na to, kao i na stroge rokove za prijavu na Javni poziv u više smo navrata upozoravali direktoricu TZ grada Dubrovnika. Unatoč svemu, rokovi su za prijavu na Javni poziv propušteni! – ističu predstavnici KLGB Srđ je Grad.
Usporedbe radi, izradili su i analizu zimske povezanosti nekoliko europskih gradova, ali i Splita. I dok
– Hajdemo vidjeti kako se to radi u Hrvatskoj, recimo u Splitu, o kojem se u turističkom smislu do prije par godina govorilo s podsmjehom. Dakle, Split, šampion hrvatskog turizma za 2015. godinu, bit će povezan s Frankfurtom sedam dana u tjednu, Rimom pet dana u tjednu, Munchenom četiri dana u tjednu te Stuttgartom i Koelnom po dva dana u tjednu. Ne zaboravimo pritom spomenuti da su smještajni kapaciteti Splita višestruko manji u usporedbi s Dubrovnikom. A što je s Dubrovnikom ? Umjesto da zadržimo postojeće linije, uvedemo novu za Frankfurt te nastavimo razmišljati o novim zimskim zračnim linijama, Dubrovnik će ostati povezan direktnim letovima s Rimom dva puta tjedno te, kako stvari stoje, Londonom jednom tjedno. Dubrovnik se diletantskim promišljanjem o ponudi u zimskoj sezoni doveo na razinu palanke, unatoč financijskoj potentnosti o kojoj se pričaju bajke – istaknuo je Maro Kristić, dodavši kako se traži preuzimanje odgovornosti i priznanje pogreške od strane gradonačelnika i ljudi koji vode dubrovački turizam, a koji su bili odgovorni za realizaciju amandmana, budući da su svi preduvjeti za njegovu realizaciju bili zadovoljeni.