Mislim da je moj zadatak omogućiti ljudima mjesto u kojem će se osjećati prihvaćenima, opuštenima, mjesto gdje se mogu izraziti likovnim jezikom, ali i šaliti te nasmijati. Na taj način, svak će dati od sebe ono najbolje što zna, a vjerujte mi, nekad je dovoljan samo mali poticaj – reći će nam Ivana Miloglav, naša akademska umjetnica poznata po svom kreativnom kutku PopHeart Factory. O umjetnosti, radionicama, inspiraciji… pričale smo za DuList.
Iza vas su dvije iznimne radionice kojima ste u likovnom izričaju zaokružili Festu. Jedna je ‘Sveti Vlaho i njegov Grad’, druga pak ‘Parac u kvadru’. Zadovoljni ste odazivom? Koliko su ljudi, naročito djeca, prionuli ovom zanimljivom ‘zadatku’?
Jako smo zadovoljni odazivom na obje naše radionice vezane uz Festu svetog Vlaha. Radionica Sveti Vlaho i njegov Grad bila je namijenjena djeci osnovnoškolske dobi na kojoj su ona s velikim zanimanjem uz moju asistenciju napravila jako lijepe, vesele kolaže. Za početak su nacrtali obris povijesne gradske jezgre, a potom ga ispunili šarenim kućicama koje su izrezivali iz kolaž papira. Njihove radove predstavili smo u okviru online izložbe na samu Kandeloru na društvenim mrežama PopHeart Factoryja. Odrasli su pak imali za zadatak napraviti lik svetog Vlaha vodeći se mojim kolažima koji su na rubu pop-arta i minimalizma. I djeca i odrasli su sa naročitim zanimanjem prionuli zadatku te doma odnijeli svoje radove.
Raspon godina sudionika zaista je širok – tko se više prepusti doživljaju, djeca ili starije generacije? Čini se kako stariji ‘otključaju’ dijete u sebi baš na ovim radionicama!
Iako je izazovno zadržati dječju pažnju, zapravo je zainteresiranost i posvećenost odraslih ono što me uvijek iznova razveseli. Odrasli se najčešće još od osnovne škole nisu bavili, niti pokušali baviti onim čime nas je predmet Likovna kultura u manjoj ili većoj mjeri učio. Kreativno razmišljanje i vizualna inteligencija pojmovi su koje rijetko srećemo, a niti ih previše shvaćamo, ali upravo je to ono što nam često pomaže kroz život u naizgled nepremostivim situacijama. Tako polaznici radionica i tečajeva u PopHeart Factoryju nerijetko iznenade sami sebe savladavajući sve likovne probleme koje stavim pred njih, svaki put iznova njegujući vlastitu kreativnost.
Lijepo je što ste osmislili posebne radionice i za naše građane treće dobi. Kako one izgledaju?
Građani treće dobi uvijek su dobrodošli na našim radionicama. Tečaj crtanja i slikanja za odrasle i umirovljenike traje cijelu godinu, izuzev ljetnih mjeseci. Osobe treće životne dobi imaju priliku upoznati nove ljude i družiti se pritom se baveći nečim što umiruje te terapeutski djeluje na svakog pojedinca. Mislim da je to izvrsna prilika za aktivno sudjelovanje u životu bez obzira na poodmaklu dob. A za nas mlađe veliki bi propust bio ne čuti one doživljaje i iskustva koje nam stariji sugrađani imaju za podijeliti.
Specifičnost radionica je mogućnost da se, naveli ste, ‘u poticajnom okruženju ateliera sudionici okušaju u stvaranju vlastitog umjetničkog djela’. Kada vodite radionice, vjerujem i da sami osjećate kako se sudionici prepuštaju likovnom trenutku… Što to znači za Vas kao umjetnicu?
Pa da, to je najljepše u cijeloj priči. Onaj osjećaj ispunjenosti, veselja, zaigranosti i sreće koji osjećam dok stvaram neko likovno djelo prenijeti drugima. Mislim da je moj zadatak omogućiti ljudima mjesto u kojem će se osjećati prihvaćenima, opuštenima, mjesto gdje se mogu izraziti likovnim jezikom, ali i šaliti te nasmijati. Na taj način, svak će dati od sebe ono najbolje što zna, a vjerujte mi, nekad je dovoljan samo mali poticaj. Nemali broj puta su mi rekli da je energija u atelijeru pozitivna i opuštajuća. Ljudi su dolazili umorni, pod stresom i s glavoboljom, a odlazili sa smiješkom, opušteni, ‘izliječeni’. Bavljenje umjetnošću tako djeluje na ljude, a ako ja imalo doprinosim tome, tim bolje.
Pokrenuli ste i mini-revoluciju popularnim ‘art & wine’ radionicama – na sasvim osobit način. Planirate li uskoro novu?
Pop-Art & Wine radionice popularne su već duže vremena, ali ono što nas izdvaja je prostor u kojem ih održavamo, pristup radu, intimna atmosfera, dobra glazba i umjetnički pravac Pop-art kao nit vodilja. Prostor atelijera PopHeart Factory veseo je, šaren. Često me ljudi pitaju zašto baš Pop-art. Njegove karakteristike su stiliziranost, jarke boje i plošnost te za cilj ima približavanje likovne umjetnosti široj publici. Likove je lako prepoznati, a i reproducirati. Također, vrlo je prisutan u našem svakodnevnom životu.
MNJB