Aktualno

IVANA MILOGLAV Zadatak mi je omogućiti ljudima mjesto u kojim će se osjećati prihvaćenima, opuštenima

Ivana Miloglav Portreti 3

Mislim da je moj zadatak omogućiti ljudima mjesto u kojem će se osjećati prihvaćenima, opuštenima, mjesto gdje se mogu izraziti likovnim jezikom, ali i šaliti te nasmijati. Na taj način, svak će dati od sebe ono najbolje što zna, a vjerujte mi, nekad je dovoljan samo mali poticaj – reći će nam Ivana Miloglav, naša akademska umjetnica poznata po svom kreativnom kutku PopHeart Factory.  O umjetnosti, radionicama, inspiraciji… pričale smo za DuList.

page01

Iza vas su dvije iznimne radionice kojima ste u likovnom izričaju zaokružili Festu. Jedna je ‘Sveti Vlaho i njegov Grad’, druga pak ‘Parac u kvadru’. Zadovoljni ste odazivom? Koliko su ljudi, naročito djeca, prionuli ovom zanimljivom ‘zadatku’?

Jako smo zadovoljni odazivom na obje naše radionice vezane uz Festu svetog Vlaha. Radionica Sveti Vlaho i njegov Grad bila je namijenjena djeci osnovnoškolske dobi na kojoj su ona s velikim zanimanjem uz moju asistenciju napravila jako lijepe, vesele kolaže. Za početak su nacrtali obris povijesne gradske jezgre, a potom ga ispunili šarenim kućicama koje su izrezivali iz kolaž papira. Njihove radove predstavili smo u okviru online izložbe na samu Kandeloru na društvenim mrežama PopHeart Factoryja. Odrasli su pak imali za zadatak napraviti lik svetog Vlaha vodeći se mojim kolažima koji su na rubu pop-arta i minimalizma. I djeca i odrasli su sa naročitim zanimanjem prionuli zadatku te doma odnijeli svoje radove.

Raspon godina sudionika zaista je širok – tko se više prepusti doživljaju, djeca ili starije generacije? Čini se kako stariji ‘otključaju’ dijete u sebi baš na ovim radionicama!
Iako je izazovno zadržati dječju pažnju, zapravo je zainteresiranost i posvećenost odraslih ono što me uvijek iznova razveseli. Odrasli se najčešće još od osnovne škole nisu bavili, niti pokušali baviti onim čime nas je predmet Likovna kultura u manjoj ili većoj mjeri učio. Kreativno razmišljanje i vizualna inteligencija pojmovi su koje rijetko srećemo, a niti ih previše shvaćamo, ali upravo je to ono što nam često pomaže kroz život u naizgled nepremostivim situacijama. Tako polaznici radionica i tečajeva u PopHeart Factoryju nerijetko iznenade sami sebe savladavajući sve likovne probleme koje stavim pred njih, svaki put iznova njegujući vlastitu kreativnost.

page02

Lijepo je što ste osmislili posebne radionice i za naše građane treće dobi. Kako one izgledaju?
Građani treće dobi uvijek su dobrodošli na našim radionicama. Tečaj crtanja i slikanja za odrasle i umirovljenike traje cijelu godinu, izuzev ljetnih mjeseci. Osobe treće životne dobi imaju priliku upoznati nove ljude i družiti se pritom se baveći nečim što umiruje te terapeutski djeluje na svakog pojedinca. Mislim da je to izvrsna prilika za aktivno sudjelovanje u životu bez obzira na poodmaklu dob. A za nas mlađe veliki bi propust bio ne čuti one doživljaje i iskustva koje nam stariji sugrađani imaju za podijeliti.

Specifičnost radionica je mogućnost da se, naveli ste, ‘u poticajnom okruženju ateliera sudionici okušaju u stvaranju vlastitog umjetničkog djela’. Kada vodite radionice, vjerujem i da sami osjećate kako se sudionici prepuštaju likovnom trenutku… Što to znači za Vas kao umjetnicu?
Pa da, to je najljepše u cijeloj priči. Onaj osjećaj ispunjenosti, veselja, zaigranosti i sreće koji osjećam dok stvaram neko likovno djelo prenijeti drugima. Mislim da je moj zadatak omogućiti ljudima mjesto u kojem će se osjećati prihvaćenima, opuštenima, mjesto gdje se mogu izraziti likovnim jezikom, ali i šaliti te nasmijati. Na taj način, svak će dati od sebe ono najbolje što zna, a vjerujte mi, nekad je dovoljan samo mali poticaj. Nemali broj puta su mi rekli da je energija u atelijeru pozitivna i opuštajuća. Ljudi su dolazili umorni, pod stresom i s glavoboljom, a odlazili sa smiješkom, opušteni, ‘izliječeni’. Bavljenje umjetnošću tako djeluje na ljude, a ako ja imalo doprinosim tome, tim bolje.

Pokrenuli ste i mini-revoluciju popularnim ‘art & wine’ radionicama – na sasvim osobit način. Planirate li uskoro novu?
Pop-Art & Wine radionice popularne su već duže vremena, ali ono što nas izdvaja je prostor u kojem ih održavamo, pristup radu, intimna atmosfera, dobra glazba i umjetnički pravac Pop-art kao nit vodilja. Prostor atelijera PopHeart Factory veseo je, šaren. Često me ljudi pitaju zašto baš Pop-art. Njegove karakteristike su stiliziranost, jarke boje i plošnost te za cilj ima približavanje likovne umjetnosti široj publici. Likove je lako prepoznati, a i reproducirati. Također, vrlo je prisutan u našem svakodnevnom životu.

MNJB

Pročitajte još

ŽUPKA ‘Župska obilaznica mora postati prioritet’

Dulist

Kreće isplata nacionalne naknade za starije osobe za prosinac 2024.

Dulist

Ako se opskrbljujete vodom iz Palata otpisat će vam se računi za prosinac i siječanj

Dulist