Gotovo polovina hrvatskih građana, njih 46 posto, navodi da čisti kućanstvo jednom tjedno. Njih 19 posto čisti dom dva do tri puta tjedno, a 14 posto ih obavlja čišćenje dva do tri puta mjesečno, rezultati su istraživanja magazina Ja TRGOVAC.
Kod čišćenja najviše pozornosti pridaju kupaonici (72,9 posto) i kuhinji (69,8 posto). Oko polovine (52,3 posto) najviše pozornosti pridaje dnevnom boravku, a 28,6 posto spavaćoj sobi.
Čak 86 posto tvrdi da koristi namjenska sredstva za čišćenje, a 11,5 posto navodi da ih ne koristi. Pri izboru sredstava za čišćenje, njih 55,4 posto koristi privatne marke trgovačkih lanaca, a preostalih 44,6 posto vjerno je brendovima.
Kad ih se pita sudjeluju li svi članovi kućanstva u čišćenju, oko dvije trećine (66,9 posto) navodi da i drugi članovi kućanstva osim njih doprinose čišćenju doma, dok 25,7 posto tvrdi da čišćenje obavljaju sami. Njih 5,5 posto izjavljuje da ne sudjeluje u čišćenju, već ga obavlja netko drugi, a 1,9 posto tvrdi da ima pomoć osobe koja ne živi u kućanstvu.
Istraživanje o čišćenju kućanstva proveli su Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom veljače 2018. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Izvor/foto: Ja TRGOVAC