Budućnost leži u restrikcijama, ali ne za građane nego za sve one koji žele na području grada obavljati gospodarsku djelatnost ili za koji žele posjetiti grad – rekao je gradonačelnik Mao Franković na konferenciji za medije na temu prometa. Novinare je, naime, zanimalo, ima li ova gradska uprava plan za rasterećenje prometa.
Gradonačelnik je rekao kako smo grad u kojem nije moguće raditi nove prometnice na području od Kantafiga do Orsule. Rješenje je, dakle u restrikcijama.
-Nedavno smo svjedočili velikom zagušenju prometa, a nekoliko faktora utječe na to. U ovom trenutku imamo 8 tisuća taksi vozila na našim ulicama. Kad na njih dodate kombi vozila, autobuse, u ključnom razdoblju od 15 do 17 stanovnike okolnih općina pa kad pored svega toga dodate još i naše stanovnike događa se da su vam svi prometni pravci pod potpunim opterećenjem, a imamo samo dva izlaza iz grada. Budućnost našeg grada i prometa se ne rješava novim prometni infrastrukturnim projektima u užem centru grada, već izgradnjom parking mjesta na rubnim područjima grada. Tu prije svega mislim na Park and Ride sustav na Pobrežju. Morat ćemo uvesti takav sustav koji će reći da prioritet prometovanja ulicama grada imaju stanovnici grada i okolnih općina. I točka. Svi ostali morat će parkirati na rubnim točkama, odnosno na Pobrežju i koristiti se javnim gradskim prijevozom – rekao je gradonačelnik.
Potom je tu, dodao je i izgradnja garaža.
-Nemamo financijski potencijal za tri do četiri velike garaže koje bi značajno rasteretile prometnice. Kad bismo od Ulice kralja omislava do Čingrije imali dvije garaže, onda bi svi automobili koji trenutno zauzimaju dio ceste bili u tim garažama. Tada bi jedna od voznih traka mogla biti prioritetna za javni gradski prijevoz pa kada bi naši sugrađani i posjetitelji znali da bez problema s Babinog kuka do Pila možeš doći za 7 minuta vožnje autobusom, ljudi bi birali alternativni prijevoz. U ovom trenutku, kada javni gradski prijevoz koristi iste prometnice kao i ostali automobili, naši sugrađani ne vide dovoljnu korist u njegovom korištenju – ističe gradonačelnik.
-Sve što nam se događalo, događat će nam se i dalje dok se te restrikcije ne uvedu. Nadam se da će zona posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre jednim značajnim dijelom umanjiti ovaj negativni faktor – rekao je.
Napomenuo je kako je jedan od faktora koji generira velike gužve i loše vrijeme jer tada svi dolaze na izlet u grad i sve se ulijeva na jedno mjesto, prema povijesnoj jezgri i sve se začepi.
Garaže?
Novinari su gradonačelnika podsjetili na njegova obećanja o gradnji garaža od prije dvije godine. On sve to pravda koronakrizom.
-Imali smo dvije godine koronakrize i gubitak 450 milijuna kuna. Nijedan grad u RH nije izgubio ni približno toliko novaca kao mi. Sve što smo planirali do ožujka 2020. godine, svi naši ambiciozni planovi koje smo željeli ostvariti, sigurno bi značajan dio njih bio ostvaren da se dvije godine nismo borili za preživljavanje – rekao je te dodao kako se za garažu Zlatni potok rješavaju imovinsko pravni odnosi. Kad je riječ o garaži iza OTP banke, za nju se još uvijek čeka građevinska dozvola. Kad se ona izda, vidjet će se financijski model za njenu izgradnju. Za Mokošicu je, napomenuo je gradonačelnik, prioritet izgradnja ceste Tamarić koja će rasteretiti ulicu Barola Kašića.
-Prioritet je i projekt novih parking mjesta koje planiramo napraviti u Mokošici, a koje možemo realizirati u idućih godinu i pol dana. S obzirom na financijske mogućnosti vjerujem da ćemo napraviti najmanje 200 novih mjesta u Mokošici u iduće dvije godine. Imamo potrebu i za garažom na Kineskom zidu, u TUP-ovom naselju… Vjerujem da ih možemo realizirati kroz model zajedničke gradnje sa stanarima – zaključio je na ovu temu.
Novi prometni režim oko Grada
Novi prometni režim oko povijesne jezgre neće se tako lako početi primjenjivati. Gradonačelnik Mato Franković ovog je petka rekao kako su pri kraju opservacije svih sugestija koje su pristigle na ovu temu.
– Vjerujem da za mjesec do mjesec i pol dana možemo ići s usvajanjem odluke na Gradsko vijeće. Nakon toga ide probno razdoblje – rekao je na ovu temu Franković uz napomenu kako će se rebalansom proračuna osigurati 600 tisuća eura za potrebnu prilagodbu zone.
-Treba će napraviti informatičku prilagodbu, nove sustave komunikacije prema svima onima koji dolaze oko povijesne jezgre kako bi ih izvijestili da su u zoni posebnog prometnog režima, odnosno da se približavaju zoni s restrikcijama. Puna primjena odluke bit će od travnja iduće godine, a do tada je faza prilagodbe korak po korak – zaključio je.