Nakon što je gradski vijećnik Maro Kristić u svome priopćenju istaknuo kako je Dubrovnik ove zime bez izravnih zračnih linija s europskim i svjetskim odredištima te se zapitao tko je za to odgovoran, stigla je i reakcija Grada Dubrovnika koju prenosimo u cijelosti.
-Budući da je gradski vijećnik MOST-a Maro Kristić u svome priopćenju za medije iznio neutemeljeno apokaliptičan prikaz trenutne situacije vezane uz turističku djelatnost i trenutnu zračnu povezanost Dubrovnika dužni smo iznijeti niz činjenica koje vijećnik izbjegava navesti, a za koje smatramo da ih radi interesa javnosti treba istaknuti.
U nikakvom slučaju sadašnja situacija ne odgovara katastrofičnim projekcijama u navedenom nedovoljno informiranom i nedobronamjernom prikazu, a službene brojke informacijskog sustava eVisitor Hrvatske turističke zajednice najbolje demantiraju vijećnika Kristića. Naime, samo u razdoblju od 1. siječnja do 16. siječnja 2022. godine Dubrovnik je zabilježio 15.892 noćenja s indeksom 347 u odnosu na 2021., dok u odnosu na 2019. godinu indeks iznosi 79. To znači da smo samo u promatranom razdoblju ostvarili gotovo 80 posto noćenja zabilježenih u prvoj polovici siječnja rekordne 2019. godine. Najviše noćenja ostvarili su posjetitelji iz Hrvatske, BiH, Rusije, Sjedinjenih Američkih Država i Njemačke, a slijede ih gosti iz Srbije, Austrije, Ujedinjenog Kraljevstva, Slovenije i Crne Gore. Takav rezultat utoliko je bolji kada se u obzir uzme trenutna epidemiološka situacija na globalnoj razini. Nadalje, u veljači započinje snimanje jedne vrlo uspješne filmske produkcije zbog koje ćemo zabilježiti još dodatan porast broja noćenja.
Unatoč izdvojenim, ali upornim pokušajima da se umanji, a potom i obezvrijedi, doprinos ove gradske uprave i drugih dionika na turističkom tržištu za uspjeh sezone 2021., protekla sezona koja je donijela reaktivaciju tržišta i pokretanje gospodarstva nije se dogodila sama po sebi. Ona je rezultat kontinuiranih napora svih dionika, uključujući Turističku zajednicu grada Dubrovnika i Zračnu luku Dubrovnik. Isti se ogledaju u promotivnim aktivnostima na ključnim emitivnim tržištima, ali su, još važnije, i posljedica umješnosti u upravljanju destinacijom.
Vrijedi stoga podsjetiti da je za prošlogodišnje, prve uspješne pandemijske, sezone uspostavljen veliki broj novih i „starih“ direktnih letova. Nakon više od tri desetljeća uveden je direktni let Amsterdam-Dubrovnik. Značaj Amsterdama za Dubrovnik je iznimno važan jer je glavno čvorište za Deltu Airlines. Upravo ta kompanija, kao i United Airlines, prošle godine su s po četiri direktna leta tjedno prometovale na liniji New York-Dubrovnik. Također, osigurana je i izravna veza s Rusijom odnosno Moskvom. Ljetni red letenja u Dubrovačkoj zračnoj luci počinje već krajem ožujka, a najave za nadolazeću sezonu u svim segmentima su više nego dobre. Dubrovnik će tijekom sezone biti povezan s preko 80 odredišta i to putem 48 stranih i domaćih kompanija i s pravom se očekuje 80 posto rezultata iz po svemu rekordne 2019.
Ova gradska uprava u suradnji s Turističkim vijećem kontinuirano strateški promišlja promociju Grada, stoga podsjećamo vijećnika Kristića kako je upravo on prije godinu dana prozivao Turističku zajednicu i gradsku upravu za marketinške aktivnosti koje smo provodili na tržištu Sjedinjenih Američkih Država s pitanjem zašto to radimo ako nema aktivnih letova s tog tržišta. Samo dva dana kasnije započeli su direktni letovi iz SAD-a prema Dubrovniku.
S obzirom na važnost segmenta avio letova za cjelokupno dubrovačko gospodarstvo nadamo se budućoj konstruktivnoj raspravi na ovu temu. Nju svakako treba poticati i to je ono što dubrovačka javnost zaslužuje – naglasili su iz Gradske uprave.