Gradonačelnik je upriličio i bio na čelu još jednog stručnog sastanka sa najmanje 10 raznih „stručnjaka“, a tema je „konačna verzija prometnog projekta u kontaktnoj zoni Grada“. Ako ništa, zvuči visoko naučno! Pobrojeni su, a i slikani razni stručnjaci i nestručnjaci koji su o ovome debatirali i došli čak do „urbanih eskalatora“ ma što to značilo, ali pametno rješenje se ipak nije izrodilo, a nit neće sudeći po rezultatima ovoga stručnog sastanka.
Moramo priznati da nam ova tema nije strana, i da je slušamo pred svake izbore već dugi niz godina, ali svjedoci smo da odgovorni uporno cupkaju u mjestu, a da je situacija svake godine sve gora i teža.
Gradske vlasti stalno glavinjaju pa pri rješavanju ovoga problema ne polaze od osnovne činjenice, a to je koliki je broj vozila u Gradu, te koliki je broj dostupnih parkirnih mjesta, otvorenih ili zatvorenih, nego se stalno bavi „sipanjem iz šupljega u prazno“. I u tom glavinjanju gradska vlast je kao jedino rješenje problema ZLOUPOTRIJEBILA sve javne površine u Gradu, koje po Ustavu pripadaju svim građanima i pretvorila ih u parkirališta, ili u ugostiteljske objekt pa na tome još i zarađuje.
Prometnice su također pretvorene u parkinge koji se naplaćuju, što je također nedopustivo. I ovakvu besramnu zloupotrebu javnih površina i prometnica, gradska vlast naziva PROJEKTOM rješavanja prometnog problema.Da nije tragično, bilo bi smiješno.
Koliko sam mogla pročitati, nitko iz tog stručnog samita nije rekao ono BITNO, a to je da prometnice i javne površine treba konačno osloboditi parkiranih vozila, te da se parkirati treba i može samo na zato predviđenim parkiralištima i garažama, koje naravno Grad Dubrovnik mora učiniti i osigurati sukladno broju vozila u Gradu, računajući i na turistički priljev.
Jedino ovakav pristup može dati zadovoljavajuće i civilizirano rješenje,sve ostalo je sipanje iz šupljega u prazno i daljnje pogoršavanje prometnog stanja što u konačnici vodi i pogoršanju samog standarda građana „najbogatijega grada“, a koji su ipak ovisni o prometu i parking prostoru.
Vido Bogdanović je svojevremeno učinio veliku pogrešku, dozvoljavajući pretvaranje postojećih garaža u tzv. poslovne prostore, bez pravih uvjeta za rad. Kasnije je to nastavila i Šuica pa i Vlahušić i to je loše, jer se s time smanjio broj garaža i stvorio još veći prometni kaos,a istovremeno se nijesu izgradili potrebni kapaciteti za parkiranje registriranih vozila u Gradu
Na kraju možemo zaključiti kako je gradonačelnik upriličio još jedan potpuno ‘sterilni samit’, koji neće Dubrovniku donijeti nikakvo prometno poboljšanje, a još manje rješenje, jer bez garaža i sređenih parkirališta, nema rješavanja prometnog kaosa po Gradu. Bez obzira na izjave o najbogatijem Gradu i pretenzije o Europskoj prijestolnici kulture, Dubrovnik će ostati „prometna selendra“, bar za vladavine Andra Vlahušića.
Dorina Mitić Šoša