Britanski premijer Boris Johnson, suprotno očekivanjima hrvatskih turističkih dionika, u ponedjeljak je poručio kako njihove granice doista ostaju zatvorene do 17. svibnja te je prerano za govoriti hoće li Britanci ovog ljeta uopće moći putovati u inozemstvo. Ako i budu, prenose tamošnji mediji, međunarodna putovanja neće se odvijati nesmetano, odnosno postojat će restrikcije, među ostalim, kako se pretpostavlja obvezna samoizolacija ako je posrijedi povratak u maticu zemlju iz tzv. crvenih zona pod kojom se, nažalost, još uvijek vodi Lijepa naša. Johnson je obavijestio i kako će njihova radna skupina ovog tjedna iznijeti ‘razuman’ plan za turistička putovanja u inozemstvo, a koja će funkcionirati po ‘sustavu semafora’. O kakvim će točno kriterijima biti riječ, međutim, bit će poznato tek 12. travnja. S obzirom na ove vijesti te činjenicu kako govorimo o jednom od naših najvažnijih emitivnih tržišta, provjerili smo kakve se pripreme odvijaju u dubrovačkim hotelima, a kojih je za sada, prema posljednjim informacijama Turističke zajednice grada Dubrovnika, otvoreno tek 12.
Razloga za optimizam ima
— Trenutno je otvoren Valamar Collection Dubrovnik President Hotel, a za sezonu je u planu otvorenje i drugih Valamarovih hotela u Dubrovniku – kazali su iz ove hotelske kuće. Namjeravaju li shodno tome zaposliti i nove djelatnike, odgovorili su kako ‘Valamar kao i svake sezone otvara značajan broj sezonskih radnih mjesta za koje nude odlične uvjete’. Što se pak tiče prilagodbe pandemijskim uvjetima, naglasili su kako svi objekti Valamara imaju implementiran V Health & Safety program koji je usklađen sa sigurnosnim standardima u Hrvatskoj i s preporukama međunarodnih zdravstvenih organizacija te garantira visoke zdravstvene, sigurnosne i ekološke standarde, kao i unaprijeđene protokole čišćenja čime su gostima osigurali sve preduvjete za bezbrižan i opušten odmor u sezoni 2021. Svi Valamarovi objekti imaju V Health & Safety voditelja koji je gostima na raspolaganju 24/7 tijekom cijelog boravka te osigurava podršku gostu u slučaju potrebe za zdravstvenom skrbi.
— Gostima Valamar nudi i V-CARE GUARANTEE, koji predstavlja paket mjera putem kojeg pružamo organizaciju svih potrebnih zdravstvenih usluga za vrijeme odmora gosta, što uključuje i organizaciju zdravstvenih usluga, organizaciju antigen i PCR testiranja u sklopu smještajnog objekta u kojem gost boravi te pokrivanje troškova produljenog boravka osobama oboljelim od COVID-19 i svim uključenima u njihovu rezervaciju – podvukli su iz Valamara dok o brojkama tj. ulaznim rezervacijama su također odabrali ne govoriti. I Hilton Imperial Dubrovnik otvorio je svoja vrata i to 1. travnja te su kako iznose, s obzirom na trenutnu situaciju, relativno zadovoljni brojem gostiju za protekle uskršnje praznike. Trenutno u najvećem broju bilježe ‘lastminute’ rezervacije, a poučeni prošlogodišnjim iskustvom, očekuju povećanje kroz sljedeće mjesece nakon što svi protokoli budu definirani kako od strane Hrvatske, tako i ostalih zemalja.
— Također, očekujemo da će se taj trend nastaviti i kroz sezonu. Hotel radi punim kapacitetom, prateći smjernice nadležnih službi i primjenjujući Hiltonov globalni CleanStay te Stay Safe in Croatia program – komentirali su. Nova zapošljavanja, jednako kao i Jadranski luksuzni hoteli nisu spominjali. JLH u ovom trenutku imaju otvorene Hotel Excelsior i Dubrovnik Palace, a odluku o dinamici otvaranja ostalih kapaciteta donosit će u skladu s razvojem situacije. Svakako, smatraju bitnim da su se uz nedavnu uspostavu međunarodnih aviolinija definirali protokoli dolazaka iz zemalja EU kao i iz trećih zemalja poput Rusije, Ukrajine, SAD-a i Velike Britanije čime su se stvorili potrebni preduvjeti za sezonu 2021. Uz navedeno, činjenica da s dva prioritetna tržišta, a to su tržišta Velike Britanije i Sjedinjenih Američkih Država stižu dobre informacije o popuštanjima mjera, konkretnije mogućnost putovanja svih cijepljenih građana SAD-a te postupno popuštanje mjera u Velikoj Britaniji, daje im razloga za optimizam za nadolazeću sezonu, kaže voditeljica za odnose s javnošću Zrinka Marinović.
Izraženi ‘last minute’
— Hotel Rixos Premium Dubrovnik spremno dočekuje nadolazeću turističku sezonu. Tijekom zimskog razdoblja veliku pozornost posvetili smo internim edukacijama osoblja i stručnim treninzima te primjenu protokola i nacionalne oznake sigurnosti ‘Safe stay in Croatia, svojevrsno jamstvo o poduzetim propisanim epidemiološkim mjerama i preporukama zdravstvene sigurnosne zaštite prema najvećim standardima za sigurnost gostiju i djelatnika. U tijeku su i svi protokoli vezano za dodatno zapošljavanje sezonskih radnika posebno u F&B odjelu. Ove smo godine fokusirani na tržište EU, Rusije, Izraela, kao i na sve ostale destinacije koje će imati izravnu avionsku liniju s Dubrovnikom. Veliku pažnju posvećujemo i domaćim gostima, koji su prošle godine ostvarili osjetno veći broj noćenja u našem hotelu – rekla nam je Sandra Urlić, direktorica prodaje Rixos Premium Dubrovnik.
Nastavlja se vrlo izražajan trend ‘last minute’ rezervacija, ističe. U ovom trenutku bilježe rezervacije za travanj i za samu špicu sezone, a realizacija istih ovisit će o epidemiološkim uvjetima na našem području, komentira. Unatoč brojnim preprekama optimistično, dodaje, očekuju još jednu izuzetno zahtjevnu sezonu u pandemijskim uvjetima, uz last minute booking. Na zapošljavanja novih djelatnika odabrala se ne osvrnuti. I Hotel Lero bio je otvoren cijelu zimu. Kako nam tumači direktor prodaje Ivan Galov, ostvarili su dobre rezultate popunjenosti s obzirom na cjelokupnu situaciju. Imaju stalne korporativne goste kao i domaće odmorišne turiste u manjem broju. Strogo paze na poštivanje svih epidemiloških mjera kako bi sačuvali sigurnost i zdravlje gostiju i zaposlenika. Travanj i svibanj, poručuje, nažalost neće biti na razini prethodnih godina. Zbog strogih uvjeta za ulazak u Hrvatsku te nedostatak letova, hotelijeri sve nade u ovom razdoblju polažu najviše na domaće goste koji su ‘izvukli’ prošlu godinu.
— Za uskršnje blagdane imali smo popunjenost 25 posto kapaciteta te smo izašli s ponudom za naše goste kojima refundiramo cijenu autoceste do nas iz bilo kojeg kutka Lijepe naše za minimalni boravak 3 noći, odnosno u oba smjera za boravak 5 i više noći. Svibanjske grupe i gužve koje pamtimo prošlih godina, nažalost zaobilaze nas ove godine. Lipanj, srpanj i kolovoz se pune isključivo online i individualnim gostima. Imamo agencijskih pokušaja formiranja i grupnih aranžmana pa se nadamo da će ipak biti realizirani. Također, imamo dosta stalnih zaposlenika te smo već uzeli dio kolega sezonaca. Hotel radi u punom kapacitetu. Trenutno smo u velikoj investiciji na našoj Villi Orabelle koja će također raditi u punom sjaju i kapacitetu. Sve nade polažemo u brzinu i efikasnost cijepljenja i brzi prolazak ovog trećeg vala pandemije jer ćemo tek tada imati realnu sliku i konture sezone pred nama. Naši gosti samo čekaju da se stvore epidemiološki uvjeti da nam dođu – zaključuje Galov.
Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 7. travnja 2021.