Urednički izborŽupanija

DOK SE ČEKAJU POTHODNICI I NATHODNICI Za siguran prelazak magistrale semafori na Mišićima i Popolici

c zupa raskrsca22

Župa dubrovačka konačno na dva najkritičnija mjesta na državnoj cesti D8 dobiva pješačke prijelaze! Riječ je o lokacijama Čibača – Mišići i Mlini – Popolica gdje su upravo u tijeku radovi na opremanju dva semaforizirana pje­šačka prijelaza. Apeli su tako urodili plodom pa će stanovnici ovih dijelova Župe napokon sigurno moći prijeći magistralu, što je posebno otežano u ljetnim mjesecima zbog izrazito veli­kog intenziteta prometa. Kako navodi Jure Marić, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Župa dubro­vačka, radovi se izvode u suradnji Općine i Hrvatskih cesta, a u prvoj fazi uređuju se pješački prijelaz na raskrižju D8 i D223 na Dupcu te dva semaforizi­rana pješačka prijelaza s kompletnom svjetlosnom, vertikalnom i horizontal­nom signalizacijom i to na Mišićima i Popolici.

Veća razina sigurnosti
No, to nisu jedini pješački prijelazi koji će se urediti na dionici magistrale kroz ovu općinu. Naime, kako dalje ističe Marić za DuList, u sljedećoj fazi uredit će se pješački prijelazi na lokacijama Zavrelje (skretanje za Hotel Astarea) i Plat (skretanje za hotele Plat) dok će se na lokacijama Mlini – Trgovište i Plat – okretište postaviti vertikalna i hori­zontalna signalizacija bez ocrtavanja pješačkih prijelaza. Nakon rješavanja imovinsko-pravnih odnosa pristupit će se i uređenju pješačkog prijelaza na lokaciji Soline.
— Time bi uz postojeća dva pothod­nika u Blatu i Kuparima te semafo­rizirane prijelaze na raskrižjima za Poslovnu zonu i Srebreno ipak pobolj­šala razina sigurnosti za sve veći broj stanovnika i posjetitelja Općine Župa dubrovačka – smatra pročelnik Marić.
Dodaje i kako su Hrvatske ceste nedavno ugovorile izradu projekta poboljšanja prometnih uvjeta na kom­pletnoj dionici državne ceste D8 kroz Općinu Župa dubrovačka, praktički od Orsule do Oboda pa je za očekivati da će se kroz taj projekt tražiti trajna rješe­nja u vidu pothodnika i nathodnika te krenuti u projektiranje istih te naravno ishođenje dozvola.

Nakon semafora – pothodnici, nathodnici…
O tome je za DuList još krajem prošle godine govorio i župski načelnik Sil­vio Nardelli, nakon sastanak u Mini­starstvu, mora, prometa i infrastruk­ture na kojem su uz ostale bili ministar Oleg Butković, direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić te načelnik Nardelli. Tada nam je rekao kako je dogovoreno fazno izvođenje tzv. Bettermenta koji uklju­čuje poboljšanje prometnih uvjeta kako za vozila tako i za pješake. On će podra­zumijevati izgradnju pothodnika i nat­hodnika, sanaciju klizišta, novi asfaltni zastor, izgradnju nogostupa, postavlja­nje javne rasvjete, oborinsku odvod­nju… Sve s ciljem povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu na potezu od Dupca do Duboke ljute. Budući da reali­zacija tog opsežnog projekta zahtijeva i vrijeme, Nardelli je od Hrvatskih cesta zatražio faznost projekta, a prvu fazu predstavljaju upravo pješački prijelazi.
Iako nitko ne dvoji u veliku nuž­nost postavljana pješačkih prijelaza na cijeloj dionici magistrale kroz Župu, budući da stanovnici pretrčavanjem svakodnevno drže ‘glavu u torbi, dio ih se pita je li se ova problematika trebala rješavati semaforima, odnosno na koji će način nova prometna signalizacija postavljena na dvije lokacije utjecati na protok prometa. Posebno sad, tijekom ljetnih mjeseci kad je promet kroz ovu općinu velikog intenziteta. Idući dani, odnosno tjedni će pokazati na koji će se način novi semafori uskladiti s posto­jećima na raskrižju za buduće groblje Dubac i u Srebrenom. Semafori moraju prvo proći probno razdoblje radi uskla­đivanja, a kako nam je rekao pročelnik Marić, riječ je o novoj tehnologiji kakvu imamo i na raskrižjima te se semafori mogu usklađivati iz ‘zapovjedne sobe’ Hrvatskih cesta s Mosta, a ne ručno. Spojeni su na senzor, kameru i tajmer te je njima tako jednostavnije uprav­ljati. Režim rada uspostavit će se nakon probnog razdoblja.

Brza cesta
Hrvatske ceste će, nadamo se, uskoro krenuti i s izgradnjom pothodnika, odnosno nathodnika koji će riješiti sigurnost pješaka bez usporavanja ionako gustog prometa, što je najav­ljeno još krajem prošle godine. Naravno, konačno rješenje prometnih problema ove općine jest izgradnja brze ceste. Nažalost, dugi niz godina se ova cesta obećava, ali se projekt sve do nedavno nije maknuo s mrtve točke. Ipak, do svečanog otvaranja proći će najmanje osam godina.
— Veseli nas i što je Vlada na sjed­nici u Dubrovniku u veljači upravo ovaj projekt proglasila strateškim. Situacija je uistinu poprilično dra­matična, nemamo od Mlina pa sve do Zvekovice nikakve alternative pa bilo kakva nesreća ili zastoj ima stra­hovite posljedice. Željno očekujemo da se taj projekt realizira, znamo da je pred nama niz godina do njegove rea­lizacije. Prema procjeni radi se o mini­malno osam godina za izradu cjeloku­pne dokumentacije, otkupa zemljišta i izgradnje – istaknuo je upravo o toj problematici načelnik Nardelli za DuList u svibnju ove godine.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 26. lipnja 2019.

Pročitajte još

Dubrovačko-neretvanska županija među najuspješnijima na nacionalnim ispitima

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

DUBROVAČKI POLITIČARI O UHIĆENJU BEROŠA ‘Imperij HDZ-a se polako ruši’

Andrea Falkoni Račić