Grad Dubrovnik odlučio je dijelom otvoriti parkiralište na donjem platou Žičare za korisnike povlaštenih parkirnih karata.
Naime, od 1. listopada do 30. travnja korisnicima povlaštene karte za zonu 2 i zonu 2 i 3 od 16 sati do 08 sati omogućava se parkiranje na spomenutom platou bez obveze plaćanja naknade za parkiranje.
Budući da dio građana zloupotrebljava mjesta na Pločama i na Pilama gdje je dozvoljeno zadržavanje do 10 minuta, odlučeno je da će im se u slučaju prekoračenja vremena naplatiti višesatna karta.
-Ovo je dodatno poboljšanje i usluga građanima. Imali smo dobru namjeru s parkingom do 10 minuta, ali ona se zloupotrebljavala. Dobro je i da će se u budućnosti moći parkirati na donjem platou Žičare do 30. travnja, što će povećati mogućnost parkiranja za naše sugrađane. Uvodi se i sustav car sharinga – objasnio je gradonačelnik.
-Sanitat za 15 do 20 dana raspisuje veliku javnu nabavu. Ide se u digitalizaciju parking mjesta pri čemu će sva mjesta biti unesena u aplikaciju, a senzor će davati signal ‘zauzeto’ ili ‘slobodno’ pa će naši sugrađani puno brže moći naći zonu sa slobodnim mjestiima. Dobit ćemo i podatke kolika je česta promjena određenog mjesta, ali i koliko je automobila fiksno parkirano nekoliko mjeseci. Znam napamet 70 posto auta tamo parkirano jer se ne miču mjesecima. Dva se nisu maknula ima i šest mjeseci – rekao je gradonačelnik dodavši kako će se takvima u Luci osigurati besplatno parkirno mjesto.
-Car sharing je nagrađivani sustav, kojega najviše koristi Ljubljana. Uzmete automobil na Buži, pođete do Gruža, ostavite ga na predviđenom mjestu i odete svojim putem, a sve ste platiti 15 do 20 kuna. Svrha je da što manje koristite svoj automobil, a bit će i više parkirnih mjesta – objasnio je Franković dodavši kako je Ljubljana drastično smanjila broj automobila na području grada. Intencija je da sva ta vozila budu električna, rekao je pročelnik Đuro Šutalo.
-Djelatnost car sharinga ne postoji i to bi trebalo promijeniti. Cilj je dobar, ali odluka je smiješna – rekao je Maro Kristić.
-Jasno je kako se u Europi koristi terminologija car sharing, ali stavili smo terminologiju Republike Hrvatske. Nismo prvi koji ovo uvode u Hrvatskoj, i svi koriste ovu terminologiju – replicirao mu je gradonačelnik.
-Ne postoji dio grada koji nema problema s parkingom – rekao je gradonačelnik vijećnici Ivani Šepak, koja je govorila o ovom gorućem problemu. Dodao je kako je cilj ukloniti automobile s ulica, što će se postići gradnjom garaža, odnosno parkinga. U Novoj Mokošii uskoro kreće gradnja parkinga sa 70 mjesta, a prioritet je garaža iza bivšeg DTS-a.
-Kad bi se u budućnosti realizirao trgovački centar u Radeljeviću a 1500 parking mjesta, cijela zona Gruža bi se mogla riješiti – smatra Franković.
Na temu ih je vratio Miho Obradović.
-Odluka je malo bolja nego što je bila. Prošlo ljeto smo molili da se na platou Žičara ne uvede ovakav režim i obećano nam je da će se od listopada do svibnja omogućiti parkiranje, ali smo izgubili tri i pol mjeseca – rekao je Ljubo Nikolić dodavši kako bi se isti režim od 16 do 8 ujutro treba primijeniti i za rezervirana parkirna mjesta.
-Morate se okrenuti malo šire prema narodu – rekao je Franković Nikoliću dodavši kako je problem što Srđevci razgovaraju samo sami sa sobom. Istaknuo je kako je odluka donijela poboljšanje.
-Cilj nam je svima da građanima bude bolje – rekao je dalje gradonačelnik dodavši kako je krajnji cilj da se parking oko Grada nikome ne naplaćuje i da se daje isključivo građanima na korištenje.
-Imali smo tad prijedloge i komentare, ali niste slušali. Razgovarali smo s vama, ali niste mogli ili htjeli slušati – rekao mu je Nikolić dodavši kako se današnja odluka približava njihovim prijedlozima.
-Za parking u gradu neću više reći ‘a’, pogotovo kad sam vidio stanje u Gružu. Ide bolje, ali nije dovoljno dobro. Samo nastavite ovako – rekao je na koncu Nikolić.
Odluka je usvojena jednoglasno.