Nažalost, primoran sam reagirati na navode koje je gosp. Andro Vlahušić iznio jutros na tiskovnoj konferenciji – kazao je danas u svom dopisu Božo Miletić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik. Prenosimo ga u cijelosti.
‘Naime, gosp. Vlahušić zaboravlja da je bivša gradska uprava doživjela potpuni fijasko upravo kroz nezakonitu odluku o autotaksi prijevozu čija potvrda nezakonitosti je bila obustava od primjene niza točaka same odluke koju je potpisao tadašnji ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza istekle su 28. travnja 2016. godine a Vi ste tada bili prvi čovjek izvršne vlasti Grada Dubrovnika, stoga Vas pitam zašto niste uložili sve napore kako bi se natječaj za dobivanje Dozvola za obavljanje autotaksi djelatnosti proveo i kako bi svi oni koji su tada očekivali raspisivanje natječaja znali hoće li kroz javni natječaj dobiti dozvole ili neće te kako bi Grad Dubrovnik uprihodio određena sredstva u proračun.
Ovdje ne mislim samo na postojeće autotaksi prijevoznike već i na jako veliki broj ljudi koji su mi se obratili iz razloga što su otvorili obrte ali bez početka rada, odnosno nisu mogli unutar jedne godine aktivirati autotaksi djelatnost pa su morali zatvarati svoje obrte, nakon čega su bili primorani ponovno izlagati se trošku kako bi otvorili nove obrte, također bez početka rada!
Pitate li se kako je postojećim autotaksi prijevoznicima i ostalim potencijalnim kolegama koji su vjerovali da će natječaj biti raspisan još 2016. godine. Oprostite, ali mislim kako ste upravo tada trebali raditi tiskovne i obraćati se javnosti i/ili institucijama u cilju što skorijeg raspisivanja javnog natječaja jer danas imamo situaciju da Vi javno pozivate sve osobe koje imaju licencije za obavljanje autotaksi djelatnosti da započnu sa radom i pri tome ne govorite im da to nije baš tako u stvarnosti, jer ne mogu dobiti potvrdu stanice za tehnički pregled o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz te ukoliko inspekcija utvrdi da pojedino vozilo ne ispunjava posebne uvijete može isključiti isto iz prometa na sedam ili više dana.
Danas Vas slušam i ne mogu vjerovati! Kao isključivo Vaše najvažnije postignuće ističete povoljnije cijene usluga autotaksi prijevoza! Međutim zaboravljate da je Udruženje obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik pristalo na takve cijene te smo Vam mi prezentirali i sami način funkcioniranja Dubrovačke autotaksi kartice u skladu sa zakonom.
Ono što bi trebalo određivati broj autotaksi prijevoznika na pojedinom teritorijalnom obuhvatu je stručna studija o optimalnom broju prijevoznika kao i o minimalnoj ekonomskoj cijeni jednoga kilometra, a ne gradonačelnik ili gradsko vijeće u ovo predizborno vrijeme, a sve u cilju dodvoravanja građanima.
Gosp. Vlahušiću, pitate li se zašto u radnoj skupini koju je oformilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture za izmjene i dopune Zakona o prijevozu u cestovnom prometu sjede predstavnici gradova Rijeke, Splita, Zagreba i Velike Gorice a nema predstavnika Grada Dubrovnika?
Svaki put kada govorite o autotaksi djelatnosti spominjete Uber. Samo Vas napominjem kako su prekršajni sudovi kroz prvostupanjske presude, ministar Butković i premijer Andrej Plenković izjavili da je način rada Ubera u Republici Hrvatskoj u suprotnosti sa zakonskim propisima. Sapienti sat!
Zaključno, siguran sam da povjerenica zna što je u njezinoj nadležnosti i kako nikad ne bi napravila nešto izvan njene nadležnosti, za razliku od Vas gosp. Vlahušiću ona očigledno uvažava institucije pravne države, a samim činom uvažavanja neobvezujućeg mišljenja ministarstva pokazuje koliko želi raditi u skladu sa zakonom i koliko ima nultu toleranciju na bilo kakvu mogućnost nezakonitosti.
Predsjednik sekcije autotaksi prijevoznika HOK-e
i predsjednik udruženja obrtnika autotaksi
prijevoznika Dubrovnik
Božo Miletić’