Politika

BARAČ O CAR SHARINGU ‘Ovo nije mjera za smanjenje prometnih gužvi, bit će manje parkinga’

press barac bogdanovic hadziomerovic zicara 1

Gradski vijećnik i predsjednik SDP-a Jadran Barač uputio je priopćenje vezano za najnoviju uslugu car sharinga koja je prije dva tjedna predstavljena u Dubrovniku, a koja bi prema najavama, trebala biti svojevrstan odgovor na gužve u prometu i na parkingu. Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

-Gradska uprava na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća predlaže da lokacije za punjenje elektromotornih vozila budu u najužoj kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika. Smatramo da je ovakav prijedlog nepromišljen i nedovoljno pripremljen. Novu infrastrukturu za punjenje i parkiranje električnih vozila bi trebalo planirati puno studioznije, a za rješavanje zabrinjavajuće prometne situacije koristiti cjelovita rješenja. Problem je i u utjecaju na vizure najosjetljivijih dijelova povijesne spomeničke jezgre Dubrovnika. Naime, gradonačelnik se gorljivo borio za uklanjanje bankomata koji su narušavali vizure stare jezgre i za čije je postavljanje propisao ishođenje suglasnosti od konzervatora, a u ovom slučaju, gdje punionice za vozila drastično i trajno ugrožavaju vizualni identitet ulaza u staru gradsku jezgru, gradonačelnik ne traži nikakve suglasnosti ni mišljenje konzervatora.

Predstavljeni projekt Car sharing bi, prema gradonačelnikovim riječima, trebao doprinijeti rasterećenju gradske prometne infrastrukture, no, prema najavi, uskoro na prometnice Grada Dubrovnika stiže tridesetak novih vozila tako da u kontekstu smanjenja prometnih gužvi takva objava nema nikakvog smislenog uporišta. Nemamo ništa protiv ekološki prihvatljivih vozila, no ovdje se radi o privatnom poduzetniku koji prodaje uslugu iznajmljivanja automobila (po svoj prilici većinom turistima), a sve se to obavlja na povlaštenim, tj. rezerviranim parking mjestima na ekskluzivnim lokacijama u Gradu Dubrovniku.

Gradska uprava je pet rezerviranih parkirališnih mjesta predala na korištenje privatnom poduzetniku uz naknadu od 11.000 kn godišnje (2.200 kn po jednom parkirnom mjestu godišnje). Usporedbe radi, pravna osoba sa sjedištem u Dubrovniku bi za jedno rezervirano parking mjesto u zoni A koja gravitira staroj gradskoj jezgri trebala izdvojiti 43.200 kn godišnje, odnosno za pet parking mjesta 216.000 kn godišnje. Takva cijena s obzirom na kronični manjak parking mjesta i ekskluzivnost lokacije predstavlja izuzetno pogodovanje i neracionalno raspolaganje vrijednom javnom imovinom.

Banner 300x250 DU 1

SDP predlaže da se prijedlog vezan za izgradnju punionica hitno doradi i uskladi s potrebnim prometnim studijama uz očitovanje konzervatora. Nadalje, svako parking mjesto koje se oduzima javnosti putem instituta „rezerviranog parkirališnog mjesta“ u naravi predstavlja manje parkirališnih mjesta za građane i ostale ravnopravne sudionike u prometu. Rezervirana parking mjesta su u potpunoj suprotnoj suprotnosti s prirodom parkirališta kao općeg javnog dobra jednako dostupnog svim građanima, stoga u budućem razdoblju predlažemo ukidanje svih rezerviranih parking mjesta osim za vozila hitne komunalne intervencije.

Da rezimiramo: rezultat ove mjere su nova vozila na ionako već zagušenim prometnicama, a za građane još manje parkirališnih mjesta. Ovo nije mjera za smanjenje prometnih gužvi. Gradskoj upravi prioritet mora biti realizacija nove prometne infrastrukture i dodatnih parkirališnih prostora, a te mjere bi uistinu poboljšale prometnu situaciju u Gradu – stoji u priopćenju koje potpisuje Jadran Barač.

Pročitajte još

MARO KRISTIĆ Pantagane koje su se nakotile u Gružu potencijalna su ugroza za zdravlje

Dulist

Anita Bonačić Obradović: ‘Ima se, ne da se!’

Dulist

ZAKORAČILI SMO U VRUĆU POLITIČKU JESEN Tko se glođe, tko se traži, a tko je potkapcitiran?

Dulist