Nezavisni vijećnik Andro Vlahušić uputio je priopćenje u kojem tvrdi kako bi Grad Dubrovnik i Zračna luka trebali biti vlasnici Luke Dubrovnik. Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
-Grad Dubrovnik ima dva terminala, jedan u Zračnoj luci u Čilipima, a drugi u Gružu na mjestu autobusnoga i brodskoga terminala. Zračna luka u cijelosti je, javno vlasništvo u kome sudjeluju država, županija, grad Dubrovnik i općina Konavle. Uz pomoć europskih fondova Zračna luka u Čilipima je nedavno obnovljena, čime je završila svoj investicijski ciklus za naredno kratkoročno razdoblje.
Putnički terminal u Gružu, za brodove na kružnim putovanjima, trajektne putnike i autobusni kolodvor nije izgrađen, iako su doneseni svi potrebni prostorno planski dokumenti, od čega je najvažniji UPU Gruški akvatorij. Sukladno prostorno planskim dokumentima te cijenama od pred šest godina investicija u trajektni terminal sa pripadajućim zgradama iznosila je najmanje 130 milijuna kuna te 400 milijuna kuna za terminal za brodove na kružnim putovanjima i pripadajuće građevine. Prema današnjim cijenama izgradnja potrebne suprastrukture na lučkome području iznosi najmanje 600 milijuna kuna ili 80 milijuna eura.
Svaki vlasnik koncesije treba dokazati financijsku sposobnost i poslovni plan kojima bi u cijelosti financirao predviđenu lučku suprastrukturu i time opravdao dobivenu koncesiju. Sukladno zakonu koncesija se oduzima ukoliko u vremenu predviđenim koncesijskim ugovorom nove građevine ne bude izgrađene.
Luka Dubrovnik d.o.o. je trgovačko društvo u suvlasništvu grada Dubrovnika i privatnih vlasnika. Grad direktno ima 48 posto dionica, a posredno preko ‘sporne’ kupovine oko 53 posto dionica, dok je preostalih 47 posto dionica u privatnom vlasništvu. Jedina imovina ili vrijednost Luke Dubrovnik doo je koncesija izdana od Lučke uprave na razdoblje od 38 godina.
Upravo zbog modela mješovitoga vlasništva trgovačkoga društva koje se sastoji od vlasništva, Grada Dubrovnika i privatnih dioničara nije se krenulo u izgradnju nijednoga objekta lučke suprastrukture definiranim UPU-om Gruški akvatorij i koncesijskim ugovorom. Suvlasnici imaju potpuno različit interes, Grad ima javni interes i kvalitetu života svojih građana, a privatnim dioničarima jedini interes je dobit i dividenda, bez novih vlastitih ulaganja.
Kako bi se svi složeni sukobi interesa stavili van snage potrebno je da Luka Dubrovnik doo bude trgovačko društvo u potpunome vlasništvu javnih vlasnika. Nema sukoba interesa, nema direktne korupcije. Nema problema sa ulaganjima desetaka milijuna eura u lučku suprastrukturu, definirano prostornim planovima. Tri putnička terminala, jedan za brodove na kružnim putovanjima, drugi za trajekte i lokalne kruzere, autobusni kolodvor sa dovoljnim brojem garažnih i parkirnih mjesta te neophodni javni i komercijalni sadržaji.
Idealan partner gradu Dubrovniku je Zračna luka Dubrovnik koja treba na javan i tržišni način otkupiti sve dionice privatnih suvlasnika u Luci Dubrovnik d.o.o. te postati 50 posto suvlasnik trgovačkoga društva Luka Dubrovnik. Druga polovica ostaje u vlasništvu grada Dubrovnika, koji zbog suvlasništva u Zračnoj luci, ima najmanje 55 posto vlasništva čime postaje većinski suvlasnik.
Zračna luka donijela bi znanje upravljanja terminalom i komercijalnim sadržajima, neophodna nova financijska sredstva potrebna za izgradnju lučke suprastrukture te iskustvo dobivanja europskih sredstava. Zajedno sa Gradom Dubrovnikom upravljala bi cijelom destinacijom u odlasku i dolasku putnika na četiri različita terminala, zračnome, kruzerskom, trajektnome i autobusnome.
Ujedinjenim znanjem grada Dubrovnika, Lučke uprave, Luke i Zračne luke ostvario bi se projekt Dubrovnika kao Home port destinacije. Putnici iz svih dijelova svijeta slijeću u zračnu luku sa svojom prtljagom te presjedaju na kruzere. Mogu birati: Tjedan dana na kruzeru ili još bolje prvo tri dana u Dubrovniku, a zatim tjedan dana krstarenja Mediteranom. Grad Dubrovnik konačno bi dobio jednu tvrtku koja integralno upravlja prometom u Dubrovniku, od Konavala do Gruža. Tvrtka koja sa Hrvatskim cestama povezuje Terminal u Čilipima sa terminalom u Gružu. Tvrtku koja gradi grušku žičaru sa Autobusnoga kolodvora na Nuncijatu te tvrtku koja sa gradom Dubrovnikom kao najvećim pojedinačnim vlasnikom kupuje Excelsa nekretninu i žičaru do Srđa – ističe u svome priopćenju Vlahušić.