Dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić uputio je reakciju na navode iz priopćenja Mata Frankovića, predsjednika gradskog HDZ-a, ali i iz dopisa ministra pomorstva, prometa i infrastrukture RH Olega Butkovića. Njegovu reakciju donosimo u cijelosti:
-Zahvaljujem se ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću na ažurnom odgovoru na dopis Predsjednika Gradskog vijeća, te Vladi Republike Hrvatske što je u državnom proračunu za pružanje usluga obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza u razdoblju od 2016. do 2020. godine osigurala 388 milijuna kuna, od čega na linije kojima se povezuje Dubrovnik sa Zagrebom, Osijekom Rijekom i Splitom otpada gotovo 103 milijuna kuna.
Nadam se da će većina od tog iznosa biti utrošena upravo na održavanje linije Dubrovnik-Zagreb-Dubrovnik jer samo Dubrovnik od spomenutih gradova nije povezan autocestom i avionska linija jedina je kvalitetna veza koja spaja geografski odvojeno i prometno izolirano područje s glavnim gradom i ostatkom Hrvatske.
Što se tiče navoda iz drugog dijela dopisa ministra Butkovića kao i onih iz priopćenja predsjednika Vijeća Mata Frankovića ovim putem javno pozivam nadležno ministarstvo i Croatia Airlines da objave ponudu po kojim cijenama građani Dubrovnika i okolnih općina mogu kupiti karte na relaciji Dubrovnik-Zagreb-Dubrovnik u ljetnom i zimskom redu letenja.
Napominjem da osobno kao gradonačelnik čvrsto stojim uz uvjete koje smo putem peticije postavili Vladi, Ministarstvu i nacionalnom avioprijevozniku. Gospodo, za građane Dubrovnika te općina koje se nalaze odvojene od Republike Hrvatske, a gravitiraju Zračnoj luci Dubrovnik osigurajte cijene povratnih karata od 750 kuna u ljetnom i 550 u zimskom redu letenja. Svaka cijena iznad navedenih za nas je potpuno neprihvatljiva, a uvažavajući i gore spomenutu činjenicu da se obavljanje djelatnosti Croatia Airlines iz državnog proračuna „honorira“ sa 103 milijuna kuna.
Još jednom ističem da Turkish Airlines nudi cijene povratne karte na liniji Dubrovnik-Istanbul po cijeni od 99 eura bez ikakvog poticaja. Tragom navedenog pitam se može li onda cijena povratne karte za Zagreb biti skuplja, i to uz poticaje države i subvencije zrakoplovnih karata od strane Grada u iznosu 250 kuna po povratnoj karti za građane? Želim posebno naglasiti i ulogu Zračne luke Dubrovnik koja ostvaruje značajnu dobit, a ništa od toga ili gotovo ništa ne vraća u lokalnu zajednicu. Svi imaju koristi od prijevoza putnika na relaciji Dubrovnik – Zagreb i obratno, osim građana Dubrovnika i krajnjeg juga Hrvatske.
Stoga predsjedniku Gradskog vijeća poručujem da se zbilja nadam da su, on osobno, ali i njegovi suradnici potpisali peticiju „ZA jeftinije zrakoplovne karte“, te da će pozvati i ostale članove HDZ-a da poput velikog broja građana koji su inicijativu prepoznali doprinesu realizaciji ovog projekta – zaključio je Andro Vlahušić.