Politika

ANDRO VLAHUŠIĆ Dubrovniku treba dodatnih pet tisuća postelja nakon dolaska Ryanaira

vlahusic

Na jučerašnjem sastanku čelnih ljudi Ryanaira i Zračne luke Dubrovnik, najavljen je dolazak šesto tisuća putnika u narednoj godini, sa zrakoplovima najveće europske aviokompanije. Ryanair će dogodine dovesti tristo tisuća novih putnika iz osamnaest europskih destinacija, kojima će pokriti sva značajna europska emitivna tržišta.

Ove godine Zračna luka Dubrovnik ostvariti će 1.2 milijuna dolazaka, te ukupno 2.4 milijuna putnika. Sa novim letovima Ryanaira broj dolazaka naredne godine biti će 1.5 milijuna dolazaka, te tri milijuna putnika ukupno.

Prema analizama u zadnjih dvadeset godina , broj dolazaka putnika u Zračnu luku Dubrovnik, podjednak je broju dolazaka turista u Dubrovnik, sa odstupanjima manjim od jedan posto. Korelacija ne čudi, jer 85 % turista u Dubrovnik dolazi zrakoplovom, a 15 % cestovnim i brodskim putem. Samo 15 % putnika u Zračnoj luci čini promet domaćih putnika na liniji Dubrovnik – Zagreb, te turista koji odsjedaju u županijskim destinacijama.

Ryanair je najveći europski zračni prijevoznik, sa više od stosedamdeset milijuna prevezenih putnika ove godine. U narednih sedam godina kompanija planira prevesti tristo milijuna putnika godišnje, te postati najveći svjetski avio prijevoznik. Ryanair je niskobudžetna kompanija , koja putnicima daje najveću vrijednost za uloženi novac. Prosječna cijena avio karte u jednome smjeru ove godine iznosi 41 euro, a povratne 82 eura. Postotak zauzetosti sjedala u Ryanairu je visokih 95 %.

U narednoj godini stanovnici Dubrovnika i županije moći će letjeti po višestruko nižim cijenama u 18 europskih destinacija, nego što će biti cijena leta na liniji Dubrovnik – Zagreb. Dogodine ćemo svjedočiti novome Zračnome mostu, najjeftiniji let za Zagreb će biti let iz Dubrovnika do bilo koje europske destinacije, uz jedno presjedanje do Zagreba. Popiti kavu u Rimu, Londonu ili Parizu te nakon toga u Zagreb biti će jeftinije, nego direktni let Dubrovnik – Zagreb.

Tristo tisuća europskih turista u Dubrovniku će ostvariti dodatnih jedan milijun noćenja, jer je prosječno zadržavanje 3.3 dana i stabilno je zadnjih desetak godina. Na dnevnoj razini broj smještajnih gostiju u Dubrovniku, tijekom ljetne sezone, porasti će za pet tisuća, te će na svome vrhuncu tijekom srpnja i kolovoza iznositi oko 29 – 30 tisuća smještajnih gostiju dnevno u Dubrovniku.

Broj hotelskih postelja u Dubrovniku iznosi dvanaest tisuća , a dogodine će zbog renoviranja hotela Argentina biti blago manji. Jedini slobodni kapaciteti koji će biti na raspolaganju turistima, biti će privatni smještaj. Najave gospodina Mata Frankovića kako će ukinuti pet tisuća postelja u privatnome smještaju, te ih sa 16 000 smanjiti ih na 11 000 postati će samo iluzija. Osnovni alat za upravljanje destinacijom kroz projekt The Respect city doživio je kolosalni neuspjeh, najavom dolaska novih tristo tisuća putnika sa Ryanirom.

Dubrovniku dogodine za ugostiti jedan i pol milijun turista, treba uz hotelske kapacitete i dvadeset tisuća postelja u privatnome smještaju na području grada Dubrovnika. Živ i održiv privatni smještaj, temeljen na vlasništvu građana Dubrovnika, bez strane radne snage, jeste i biti će glavni pokretač cijeloga dubrovačkoga turizma i gospodarstva.

Putnika u Zračnoj luci, na cestama i morskim lukama dogodine će biti više nego ikada dosada. Realne brojke temeljene na potpisanim ugovorima, pokazuju da ćemo u Dubrovniku sa ovogodišnjih 1.2 milijuna dolazaka turista i 4.2 milijuna noćenja dogodine narasti na 1.5 milijuna dolazaka i pet milijuna noćenja.

Ugovori su potpisani, a uskoro kreće i prodaja milijun i po avio karata iz cijeloga svijeta do Dubrovnika.

Jesmo li Mi, grad Dubrovnik, spremni prihvatiti 1.5 milijuna turista, te pet milijuna noćenja u svome gradu. Imamo li konkretne planove za građane i turiste, a ne samo Liste želja ?

Kako riješiti promet od Zračne luke kroz Župu dubrovačku do Dubrovnika, kada su građani odbili trasu brze ceste, a političari nisu osigurali nijednu alternativu čime smo izgubili četiristo milijuna eura koje su Hrvatske ceste osigurale za izgradnju cesta od Osojnika do Čilipa?

Kako riješiti promet oko povijesne jezgre , kada turističkim autobusima dozvoljavamo skoro besplatni prolazak gradskim prometnicama, te zaustavljanja na Pilama i gornjoj postaji žičare?

Kako poštovati odluke UNESCA o maksimalnom broju posjetitelja u povijesnoj jezgri od osam tisuća istovremeno?

Kako organizirati kulturni i zabavni život grada, kada u zadnjih sedam godina nismo uredili nijednu novu plažu, a glazbu zabranili u večernjim satima? Ryanairom stiže mlađa populacija u odnosu na klasične avioprijevoznike, koja ima svoje navike stečene u mediteranskim i europskim turističkim destinacijama.

Rješenja postoje, napisana davnih dana pred deset i više godina, kada je usvojen plan turističkoga razvoja Dubrovnika do 2025. godine, kojim je predviđeno pet milijuna noćenja, te jedan i pol milijuna dolazaka. Uvedena Dubrovačka kartica i Dubrovnikpass, predložena zona ograničenoga prometa od Iljine glavice do Doma zdravlja. Razvijen dubrovački Zimski festival , te noćni i zabavni život grada.

Nakon sedam godina zaborava, kvalitetna rješenja potrebno je prilagoditi novim vremenima, te uvesti nova u širokoj javnoj raspravi između građana, turističke struke i samih turista.

Pročitajte još

DUBROVAČKI POLITIČARI O UHIĆENJU BEROŠA ‘Imperij HDZ-a se polako ruši’

Andrea Falkoni Račić

VIKTORIJA KNEŽEVIĆ Prije uvođenja novih poreza ukinimo suvišne općine i gradove

Dulist

PREDSJEDNIČKI IZBOR Kraj prosinca najizgledniji datum, no pitanje je koji

Dulist