Nakon što se neko vrijeme polemiziralo o tome hoće li se gasiti tzv. Plava magistrala, tj. trajektna linija Rijeka-Dubrovnik, iz Jadrolinije najavljuju konačno ukidanje zbog uskraćivanja državnih subvencija.
Naime, uprava Jadrolinije obratila se nedavno čelnicima tri županije od kojih traži preuzimanje financijskog tereta koji je prije snosila država. Iz Jadrolinije pak u odgovoru za duList ističu kako se tek krajem ovog tjedna očekuju završni pregovori na ovu temu tako da ‘nikakvu novu informaciju, uključujući i onu hoće li linija opstati nemaju’.
– Predsjednik uprave ovaj tjedan ne odgovara na nikakve novinarske upite na ovu temu, već se čeka idući tjedan, kada će biti javno objavljena konačna odluke te će se moći slobodno odgovoriti na dodatna pitanja, poput onih kako će linija prometovati i slično – ističe Marija Zaputović, službenica za informiranje Jadrolinije.
– Jadrolinija je predložila model sufinanciranja, gdje bi doticajne luke sufinancirale svoj dio. Također je pokrenula i predložila suradnju koja bi uključivala financijsku participaciju županija Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske i Primorsko-goranske, gradova Dubrovnik, Rijeka, Split te Korčule, Starog Grada i Hvara te Općine Mljet. Model sufinanciranja svih interesnih skupina razrađen je prema naturalnim pokazateljima (broj putnika i vozila koji pristižu u svaku doticajnu luku). Predloženi model podrazumijeva sljedeće iznose sufinanciranja: Grad Dubrovnik 1,5 milijun kuna, Županija Dubrovačko-neretvanske 1,5 milijun kuna, Grad Korčule 600 tisuća kuna te Općine Mljet 50 tisuća kuna – dodali su u svom priopćenju iz Jadrolinije naglasivši kako je razlika između prihoda i rashoda na dužobalnoj liniji u 2013. godini iznosila ukupno 11 milijuna kuna te je navedeni iznos bio pokriven državnom subvencijom.
– U 2014. godini dužobalna linija je izgubila status državne linije te je izgubila pravo na potporu jer Europska komisija zabranjuje subvencioniranje turističkih (sezonskih) linija. Dužobalna linija je prvenstveno turističko-putnička linija, potencijalne koristi za sve lokalne zajednice kojih se linija dotiče jesu jačanje turističkog imidža i ostvarenje prihoda kroz broj prevezenih putnika i vozila; a putnici koji putuju dužobalnom linijom su gosti velike platežne moći – stoji u službenom odgovoru.
Što kažu župani Primorsko-goranske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije o svemu pročitajte u tiskanom izdanju DuLista.