Dugoočekivani Mjesni zbor građana Zatona održan je ovog petka navečer u Domu kulture u Zatonu, a na dnevnom redu našle su se točke o novom režimu odvijanja prometa u Zatonu Velikom i Malom kao i informiranje o uvjetima za izrađivanje Urbanističkom plana uređenja Zatona Malog. Mještani su jednoglasno izglasali prijedlog o režimu prometovanja Zatonom Velikim, ali potpuno drukčiji od prvotno predloženog, a taj je zaključak glasio da se predlaže pronalazak prometnog rješenja koje će onemogućiti kombije i dostavna vozila da prometuju prema mulu i obalom Ante Starčevića prema crkvici, dok će ostatak prometa ostati u postojećem stanju. S 38 glasova ‘za’ Zatonjani su podržali prijedlog novog režima prometovanja Zatonom Malim.
Na Zboru građana okupio se 71 stanovnik, a prisustvovali su mu gradonačelnik Mato Franković, pročelnik UO za promet Đuro Šutalo i pročelnica UO za urbanizam, prostorno planiranje i očuvanje okoliša Jelena Lončarić. Gradonačelnik Franković rekao je kako ne postoji zabilježba o tome kada je posljednji put održan zbor građana na kojem su odlučivali što je najbolje za Zaton.
-Kada su se dogodili svi problemi oko prometa u Zatonu, rekao sam Emiliju da je najbolje pitati ljude što žele. To što žele ćemo onda i napraviti. Tako je najlakše funkcionirati i raspravljati. Zahvaljujem što ste došli u ovolikom broju. To pokazuje da je stvari jako bitno maknuti s mrtve točke, a za to je jako važno da građani sudjeluju. Skupovi građana postali bi pravilo uvođenjem participativnog budžetiranja. Tako bi grad postao servis svojih građana. Ja osobno ne mogu znati što je najbolje za Zaton jer se ovdje ne budim i ne liježem, a vi znate najbolje. Zato očekujem od vas koji tu živite da mi s time pomognete – rekao je Franković.
Emilio Puljizević je podsjetio kako se sve aktivnosti Mjesnog odbora objavljuju na oglasnim pločama, stranicama Grada i Facebooku MO Zaton. Potom je proveo građane kroz projekte koji su realizirani ili započeti za dosadašnjeg djelovanja MO Zaton. Tu su proširenje Dječjeg vrtića u Zatonu, izgradnja sportsko-rekreacijske zone na Ponti Maloj, treća prometna traka na ulazu u Zaton Veliki, izgradnja novog Vatrogasnog doma, završetak izgradnje kanalizacijske mreže u Zatonu Malom i Štikovici, obnova sportskog igrališta u Solinama, uređenje groblja Velike Gospe u Vrbici, uređenje kupališta, javne rasvjete.
Prvi se u raspravi za novi režim prometovanja Zatonom Velikim javio Nikola Puljizević istaknuvši kako bi bilo bolje da se češće ovako sastaju jer bi tako bilo manje problema u mjestu. Naglasio je kako u Zaton dugo vremena nitko ništa nije investirao, a kako su Zatonjani sve ovo vrijeme jako puno toga dali. Gradonačelnik Franković složio se s njime kako se godinama ništa nije radilo i da je nezadovoljstvo poraslo.
-Zašto je to tako, ne znam. Vrijeme koje je iza nas bilo je potrebno za izraditi dokumentaciju da bi se nešto moglo raditi i riješili smo mnoge probleme. Za lijevi skretač u Zaton Veliki kroz mjesec dana kreću radovi, javna nabava je gotova za kanalizaciju i nadamo se 15. studenog početi kopati. Riječ je o projektu vrijednom 40 milijuna kuna – istaknuo je Franković.
Prijedlog za Veliki Zaton je da se ulicom Gomila više ne može sići na rivu jednako kao i Starčevićevom obalom iz smjera župnog dvora. Cilj je dvosmjerni promet rivom svesti na najmanju moguću mjeru – predstavio je Emilio Puljizević.
-Znate i sami koji su problemi na rivi, pogotovo ljeti. To je područje koncesije Županijske Lučke uprave. Ne možemo napraviti još jednu cestu kod rive, a naš je prijedlog da Ulica od Gomile bude jednosmjerna. Vlaka i dalje ostaje, brodovi će se nastaviti izvlačiti. Moj je stav da ne bismo trebali raditi sezonski režim, ljudi to zaborave kad prođe sezona – rekao je Puljizević.
Nikica Otašević iz Zatona Velikog istaknula je kako joj nije jasno zašto se u sklopu novog prijedloga režima govori o gužvi koja nastaje kod mula.
-Koliko mi je poznato najveći je problem što svi kombiji koji dovode goste žele doći što bliže mulu. Ove godine je iscrtan parking, ali kome on služi kad se toga nitko ne pridržava. Nije mi drago ni ovo okretanje prometa. Po njemu bi nam za izaći iz Zatona trebalo po mjestu proći tri kilometra, a živim od njega inače 150 metara. Van pameti je okrenuti promet samo zato što je u tom dijelu gužva – rekla je Otašević.
Gradonačelnik je tada Zatonjane upitao dobivaju li išta od tih gostiju koji kombiji dovode na što su oni odgovorili niječno. Tada je rekao da samo trebaju izglasati to i da će Grad pronaći zakonsko uporište da im zabrani pristup rivi. Predsjednik Mjesnog odbora tada je istaknuo da se ne može selektivno zabraniti jer bi svakako problem imala dostavna vozila obližnjih restorana i trgovina.
Zatonjanin Siniša Oršulić složio se s gradonačelnikovim prijedlogom te je dodao da bi bilo dobro kombijima i dostavnim vozilima zabraniti prometovanje već od kružnog toka što su naposljetku građani jednoglasno podržali.
Što se tiče novog režima prometovanja u Zatonu Malom, promet bi se dvosmjerno odvijao od zapadnog ulaza u mjesto do Doma kulture, a dalje jednosmjerno do istočnog izlaza Bunica. Na Bunici bi bilo moguće s magistrale ući u Zaton, ali potom samo lijevo na kupalište pod borovima. Ovaj dio bi ostao dvosmjeran. Emilio Puljizević naglasio je kako stupići u Zatonu Malom ne bi više bili problem jer bi u jednosmjernom režimu uz njih bila parkirana vozila.
Zatonjanin Nikola Milošević pitao je koliko je uopće potrebno mijenjati smjer prometa i uvoditi ikakve promjene. Naglasio je kako je cijeli prijedlog nastao upravo zbog spornih stupića kod šetnice u Zatonu na što mu je Puljizević jasno poručio kako se stupići i kugle neće micati jer štite nogostup.
Pročelnica UO za urbanizam, prostorno planiranje i očuvanje okoliša Jelena Lončarić izložila je problematiku donošenja novog UPU-a Zaton. Prošli pokušaj donošenja skupo je koštao Grad, a prije devet godina Zatonjani su ga odbili prihvatiti jer je bio pun spornih segmenata.
-Trebalo je biti protiv prošlog UPU-a. Nisu ga iskomunicirali sa svim građanima. Prenosim stav gradonačelnika i Mjesnog odbora – prilikom izrade novog UPU-a nikome niti jedan centimetar zemlje neće biti izvlašten. Ljudi će se sami dogovoriti gdje žele cestu, a Mjesni odbor bit će partner svima – rekao je Emilio Puljizević.
-Veliki je problem UPU-a kako dovesti prometnicu. Nismo to znali ni prije devet godina. Naručili smo maritimnu studiju koja nam se pokazala kao prikladna podloga jer se iz nje može izanalizirati čitava obala. Ukazala se potreba za rješenjem šetnice lungomare, previđena je i luka za javni promet. Prepuštamo Zatonjanima da se dogovore s Mjesnim odborom i predlože kuda bi trebale proći prometnice – zaključno je istaknula Lončarić.