Konačni podaci koje je objavio DZS potvrdili su prve rezultate o ukupnim dolascima turista u prosincu koji su ostvareni na razini od 194.166 što je 14,2% više u usporedbi s istim mjesecom 2013. dok je broj ukupnih noćenja dosegnuo 425.018 što predstavlja godišnji rast od 9,8%.
Pritom su najviše noćenja ostvarili gosti iz zemalja u okruženju: Italije, Austrije, Slovenije (5,7%, 12,7% odnosno 7,2%) a slijede ih gosti iz Njemačke te BiH (s rastom od 20% odnosno 8,1% u odnosu na prosinac 2013.). Promatrano prema vrstama turističkih smještajnih objekata najveći broj noćenja (preko 68%) ostvaren je u hotelima gdje je zabilježen godišnji rast po stopi od +8,5%. Slijede ih odmarališta i slični objekti za kraći odmor koji su ostvarili rast od +12% te kampovi i prostori za kampiranje koji su u promatranom mjesecu zabilježili rast noćenja od gotovo 40%.
Na razini cijele prošle godine ukupan broj dolazaka turista iznosio je 13,130 milijuna što je za 688 tisuća ili 5,5% više u odnosu na 2013. godinu. Pritom je najznačajniji doprinos rastu broja ukupnih dolazaka došao od stranih turista čiji udio iznosi 88% (11,616 milijuna) uz ostvareni godišnji rast po stopi od +6%. Istovremeno, broj dolazaka domaćih turista dosegnuo je 1,513 milijuna ili +1,8% više u odnosu na 2013. godinu.
Ukupan broj ostvarenih noćenja u prošloj godini dosegnuo je razinu od 66,491 milijuna što je za 1,663 milijuna više u odnosu na 2013. godinu (+2,6%). Ovako solidnom ostvarenju na razini cijele godine najvećim dijelom je pridonio viši broj ostvarenih noćenja stranih turista (s udjelom od 92% u ukupnim noćenjima u prošloj godini) koji je zabilježio godišnji rast po stopi od +2,7%. Noćenja domaćih turista u 2014. godini (5,179 milijuna) zabilježila su također pozitivnu stopu godišnjeg rasta od +0,8%.
Očekujemo da će dobri fizički pokazatelji u turizmu pridonijeti i rastu prihoda od turizma u bilanci plaćanja na razini cijele 2014. godine. Međutim, bez obzira na relativno dobra ostvarenja u turizmu u protekloj godini, glavna zapreka za snažniji financijski učinak kojeg može polučiti ovaj sektor jest izrazita sezonalnost koja se najvećim dijelom još uvijek oslanja na glavnu turističku sezonu u trajanju od nekoliko ljetnih mjeseci uz nedostatak turističkih aktivnosti u pred/post-sezoni što bi podrazumijevalo veći angažman u strateškom osmišljavanju turizma kao naše izvozne djelatnosti.
DZS/Limun.hr