Hrvatska

ZAPREKA SEZONALNOST Evo kolika je konačna brojka turističkih dolazaka!

guzva turisti kruzeri 021114 4

Konačni podaci koje je objavio DZS potvrdili su prve rezultate o ukupnim dolascima turista u prosincu koji su ostvareni na razini od 194.166 što je 14,2% više u usporedbi s istim mjesecom 2013. dok je broj ukupnih noćenja dosegnuo 425.018 što predstavlja godišnji rast od 9,8%.

Pritom su najviše noćenja ostvarili gosti iz zemalja u okruženju: Italije, Austrije, Slovenije (5,7%, 12,7% odnosno 7,2%) a slijede ih gosti iz Njemačke te BiH (s rastom od 20% odnosno 8,1% u odnosu na prosinac 2013.). Promatrano prema vrstama turističkih smještajnih objekata najveći broj noćenja (preko 68%) ostvaren je u hotelima gdje je zabilježen godišnji rast po stopi od +8,5%. Slijede ih odmarališta i slični objekti za kraći odmor koji su ostvarili rast od +12% te kampovi i prostori za kampiranje koji su u promatranom mjesecu zabilježili rast noćenja od gotovo 40%.

Na razini cijele prošle godine ukupan broj dolazaka turista iznosio je 13,130 milijuna što je za 688 tisuća ili 5,5% više u odnosu na 2013. godinu. Pritom je najznačajniji doprinos rastu broja ukupnih dolazaka došao od stranih turista čiji udio iznosi 88% (11,616 milijuna) uz ostvareni godišnji rast po stopi od +6%. Istovremeno, broj dolazaka domaćih turista dosegnuo je 1,513 milijuna ili +1,8% više u odnosu na 2013. godinu.

Ukupan broj ostvarenih noćenja u prošloj godini dosegnuo je razinu od 66,491 milijuna što je za 1,663 milijuna više u odnosu na 2013. godinu (+2,6%). Ovako solidnom ostvarenju na razini cijele godine najvećim dijelom je pridonio viši broj ostvarenih noćenja stranih turista (s udjelom od 92% u ukupnim noćenjima u prošloj godini) koji je zabilježio godišnji rast po stopi od +2,7%. Noćenja domaćih turista u 2014. godini (5,179 milijuna) zabilježila su također pozitivnu stopu godišnjeg rasta od +0,8%.

Očekujemo da će dobri fizički pokazatelji u turizmu pridonijeti i rastu prihoda od turizma u bilanci plaćanja na razini cijele 2014. godine. Međutim, bez obzira na relativno dobra ostvarenja u turizmu u protekloj godini, glavna zapreka za snažniji financijski učinak kojeg može polučiti ovaj sektor jest izrazita sezonalnost koja se najvećim dijelom još uvijek oslanja na glavnu turističku sezonu u trajanju od nekoliko ljetnih mjeseci uz nedostatak turističkih aktivnosti u pred/post-sezoni što bi podrazumijevalo veći angažman u strateškom osmišljavanju turizma kao naše izvozne djelatnosti.

DZS/Limun.hr

Pročitajte još

NA PONOS CIJELE HRVATSKE! Znate li što se održava 31. srpnja?

Dulist

Pronađena tri potencijalna donora matičnih stanica za malenog Šimuna

Dulist

Više od milijun vozila prošlo je za vikend hrvatskim autocestama

Dulist