Politika

“Zahtjevamo ostavku Andra Vlahušića”

regija170

Hrvatska je s Bosnom i Hercegovinom postigla dogovor o trasi i gradnji budućeg koridora preko neumskog zaleđa kojim bi se najjužnija hrvatska regija trebala povezati s maticom.

Javnosti još uvijek nisu poznati svi detalji dogovora, no i ono malo dostupnih je dovoljno za zaključiti da je ova naša regija još jednom, po tko zna koji put, dobila nož u leđa.

Naime prema dostupnim informacijama Hrvatska je uspjela mijenjati kokoš nesilicu za mućak. Koridor dužine oko 6 km bi trebao ići negdje kroz neumsko zaleđe, a na njega bi se ulazilo novoizgrađenim pristupnim cestama koje taj koridor ne povezuju s nikakvom brzom ili autocestom, nego s već postojećom Jadranskom magistralom. Tako su stanovnici hrvatskoga juga dobili jedno veliko ništa.

Nadalje, prema istim ovim dostupnim informacijama koridor bi bio zatvorenog tipa, bez graničnih prijelaza i služio bi isključivo za putnički promet, dok bi se teretni trajektima preusmjeravao na Pelješac i dalje prema Dolima. Na taj način su Pelješčani umjesto gospodarskog rasta dobili potencijalni rast prometnih nezgoda i daljnje uništavanje ionako uništene prometnice. Još uvijek nije jasno kojim bi se trajektima teretni transport prebacivao na Pelješac. Ako je to postojećim trajektom Ploče – Trpanj, onda je pirlično jasno da Trpanj može zaboraviti na turizam, jer bi samo najveći avanturisti mogli poželjeti ljetovati među gomilom šlepera, kamiona, kombija i raznih drugih teretno-prijevoznih sredstava. Ako bi to pak bilo nekom novom trajektnom linijom, poput one Komarna – Brijesta, za koju se zalagao Ivan Dadić, onda vjerojatno ni Dadić a ni ministar Dončić nikad u životu nisu bili na Pelješcu i u Brijesti. Jer  da jesu dovoljna bi im bila jedna jedina vožnja od Brijeste do Stona da shvate svu glupost ovoga dogovora.

Danas je svima u ovoj našoj regiji sasvim jasno da će autocesta prema Dubrovniku ostati sanak pusti. Hrvatska ovim činom djelomično zadovoljava formu tako što na neki način osigurava nesmetan prijevoz putnika iz dubrovačke eksklave prema Hrvatskoj, ali ne i tereta, pa prestaje potreba za nekim kvalitetnijim cestovnim povezivanjem Dubrovnika sa ostatkom Hrvatske. To što ćemo se mi Dubrovčani i naši gosti i dalje voziti u kolonama jednom od najopasnijih europskih prometnica očito ne predstavlja nikakav problem, kao što ga ne predstavlja ni činjenica da će Pelješac i Korčula i dalje biti dobrim dijelom prometno izolirani, a Pelješac istovremeno i prometno preopterećen, jer Pelješka cesta već duže vrijeme ne zadovoljava ni potrebe postojećeg transporta malobrojnih šlepera čiji će se broj uskoro ustostručiti.

Mišljenja smo da je ovaj dogovor potpuni promašaj koji po običaju ide na štetu stanovnika naše regije te zahtijevamo da Vlada Republike Hrvatske odustane od njega prije nego što počne bacati novce poreznih obveznika u vjetar. Jedino ispravno rješenje je žurni nastavak gradnje Pelješkog mosta i autoceste od Ploča, preko Opuzena, Slivnog, Komarne, Brijeste, Broca i Dola do Dubrovnika. Dubrovnik i ova regija su to zaslužili. Sve ostalo držimo za nas neprihvatljivim rješenjima.

Ukoliko Vlada RH ne može izgraditi most, onda za ovu našu regiju zahtijevamo status posebne porezne oaze i bescarinske zone. Jednako tako zahtijevamo ostavku dubrovačkog gradonačelnika Andra Vlahušića koji se zalaže za sve osim za interese svoga Grada, kao i ostavke svih saborskih zastupnika iz naše regije koji bi trebali zastupati želje svojih birača a ne svojih središnjica.

Udruga Dubrovnik Regija
 

Pročitajte još

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist

PLENKOVIĆ ‘Afektivno sam zaljubljen u Ninu kao ministricu’

Dulist

GONG ‘Oni koji ne poštuju Ustav, ne mogu biti njegovi čuvari’

Dulist