Budući smo odmah nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, bili svjedoci gužvama na Kleku i Bistrini, zanimalo nas je kako, u novonastaloj situaciji, funkcionira hitni medicinski prijevoz teško ozlijeđene osobe iz Metkovića ili Ploča do Opće bolnice Dubrovnik.
Zanimalo nas je kako se po tom pitanju takva unesrećena osoba može prevesti preko granice, na koji način se rješava dokumentacija na granici, te postoji li neki utvrđeni protokol po kojem se takve situacije rješavaju.
– Zavod za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije izvedbeno nema problema prilikom hitnih prijevoza pacijenata iz Metkovića ili Ploča u Opću bolnicu Dubrovnik – odgovorio nam je na upit ravnatelj tog Zavoda Luka Lulić. Što se pak tiče samog protokola po pitanju prelaska granice, istaknuo je:
– Po pitanju protokola prelaska granice u slučajevima hitnih prijevoza, molimo da se obratite MUP-u Republike Hrvatske, jer mi o tome nemamo službenih saznanja – zaključio je Lulić.
NAJAVA OKC-u ILI CENTRU 112
Iz Službe za odnose s javnošću Ministarstva unutarnjih poslova RH, izvijestili su nas slijedeće:
– U cilju pravovremenih priprema za žurno obavljanje granične kontrole, hitni medicinski prijevozi trebaju se pisano ili usmeno najaviti (telefon 192) nadležnom OKC-u Policijske uprave ili preko telefona 112 područnih ureda DUZS , kao i sve potrebne bolničke ustanove gdje se osoba prevozi, odnosno područni ured DUSZ. O ovakvom prelasku granice, izlazni granični prijelaz obavijestit će ulazni granični prijelaz te osigurati prioritetan prelazak državne granice u cilju zaštite i spašavanja ljudi. Napominjemo da se granična kontrola u iznimnim, opravdanim slučajevima može obaviti i van mjesta graničnog prijelaza, pa tako i u navedenim slučajevima – istaknuli su u svom odgovoru iz MUP-a, dodavši kako redovni medicinski prijevoz podliježe redovnoj qgraničnoj kontroli.
Pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Dubrovnik Goran Violić, vezano za hitni prijevoz osoba s područja Metkovića ili Ploča prema Općoj bolnici Dubrovnik, naglasio je kako Centar 112 ima samo posredničku ulogu.
– Mi jednostavno tu koordinaciju proslijedimo policiji jer je policija na granici. Dakle, ako nadležne medicinske službe kontaktiraju 112, mi ih preusmjerimo na OKC jer je na graničnim prijelazima policija, i ona je ta koja može i treba osigurati brz, nesmetan prolazak preko granice – istaknuo je Goran Violić uputivši nas na županijski Zavod za hitnu medicinu.
– Jer mi nismo na terenu. Mi samo koordiniramo ovu komunikaciju, koja ide preko broja 112 – zaključio je Violić.
LULIĆ: NE JAVLJAMO SE NIKOME
Želeći dobiti detaljan odgovor o tome kako hitni prijevoz funkcionira u praksi preko granice, ponovno smo kontaktirali ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu Luku Lulića.
– Za sada se još uvijek nikome ne javljamo prilikom hitnog prijevoza preko granice. Na granici odmah propuštaju vozilo hitne pomoći s rotacijom čim ga vide. Nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju i do sada nismo imali nikakvih problema. Također mislim da ih ni nadalje neće biti – rekao nam je Luka Lulić. Na naše pitanje kako to da ne obavještavaju o hitnim medicinskim prijevozima niti nadležni OKC niti područni ured Državne uprave za zaštitu i spašavanje, Lulić odgovara:
– Do sada nismo imali o tome nikakvih službenih obavijesti, no ako bude potrebno, postupat ćemo prema uputama Ministarstva unutarnjih poslova RH – zaključio je Lulić.