VLASNIK AGENCIJE DUBROVNIK SUN ANTE KRSTANOVIĆ Kongresni turizam napokon ‘na nogama’

Kongresni turizam bio je primoran napraviti dugu stanku zbog pandemije. Riječima Ante Krstanovića, vlasnika agencije Dubrovnik Sun specijalizi­rane za organizaciju kongresa, dovoljno je reći da je kongresni turizam organi­zacija okupljanja u zatvorenim prosto­rima. Sasvim je jasno koliko je teško u uvjetima pandemije uopće bilo promi­šljati o kongresnim aktivnostima. Situa­cija se pokrenula protekle jeseni kad su se kongresi ipak uspjeli održati. Posla je bilo, mnogi planirani i do tada odga­đani kongresi su se održali, ali je već početkom studenog novi val koronavi­rusa doveo do zaključenja kongresnih okupljanja za 2021. Od samo jesenske kongresne sezone, ističe Krstanović, teško je živjeti, ali ipak, uspjeli su pre­broditi i to prošlogodišnje razdoblje te su s optimizmom ušli u novu 2022. A, isti optimizam, vodi ih i prema novoj sezoni.

— Organizacija kongresa ide u boljem smjeru. Nakon otkazanih kongresa za proljeće 2020. i 2021., imamo prvo radno proljeće kada ćemo i realizirati dogovorene poslove. Prijave za sve naše kongrese u proljeće 2022. su otvorene te se sudionici jako dobro prijavljuju. Po trenutnom intenzitetu prijava možemo reći da su ljudi željni odlaska na put, stručni skup i vidjeti se kolegama. Kongresna sezona završava kada poči­nje ona glavna i mi se do tada nadamo dobro odraditi posao. Optimistični smo. I mjere su dijelom popustile, a očeku­jemo i daljnje popuštanje. Nadamo se i boljoj epidemiološkoj situaciji dola­skom toplijeg vremena. Međutim, još uvijek postoje mjere koje moramo pošti­vati. Svi sudionici moraju imati Covid potvrde što danas više nije problem jer je podosta ljudi preboljelo Covid ili je pak cijepljeno. Za ostale sudionike orga­niziramo testiranje u hotelu po dolasku na kongres, ali to je ipak bilo aktualnije i traženije na jesen. Sada čak razmišljamo odustati od testiranja i ne nuditi takvu uslugu, jer gotovo svi imaju Covid potvrde – naglašava Krstanović. Do kraja proljetne sezone kongresa, vlasnik agencije Dubrovnik Sun procjenjuje da će ih odraditi 15-ak, što bi, ističe, bilo otprilike 80 posto u odnosu na rekor­dnu 2019. Naravno, dodaje, ostaje za vidjet s kojim će ih rezultatima odra­diti. Što se tiče aktualnih tržišta zainte­resiranih za kongrese, najbolje ‘stoje’ s domaćim tržištem.

— Najizvjesnije je da će se domaći kongresi i realizirati. S međunarodnim konferencijama i inozemnim sudioni­cima to je nešto teže pa se ti kongresi još uvijek odvijaju putem online platformi ili hibridno. Ali, organizacija domaćih kongresa je krenula u varijantu odr­žavanja na licu mjesta. I tu paralelno pružamo podršku i online verzijama održavanja kongresa, ali prati ih zane­mariv broj sudionika. Zainteresiranost za održavanjem kongresa ‘uživo’ vraća se na razine prije pandemije – govori Ante Krstanović te dodaje da trenutno ipak imaju manje međunarodnih kon­ferencija u najavi za organizaciju uživo. Izglednije je, naglašava da će se odraditi kongresi s područja jugoistočne Europe nego s gostima iz cijele Europe ili svi­jeta, a samim time što su ta tržišta bliža našem gradu pa je sudionicima jedno­stavnije i doći.

Zanimalo nas je i hoće li se poskupljenja energenata, ali i hrane i pića odraziti na segment kongresnog turizma.

-Za sada još nemamo problema, hoteli nam nisu još službeno najavljivali poteškoće po tom pitanju. Vidjet ćemo kakav će sve utjecaj imati situacija s Ukrajinom za koju se svi nadamo kako će se što prije okončati, najprije radi same Ukrajine, a posljedično i radi cijele Europe i svijeta. Ako to potraje, možemo očekivati i veće poremećaje na tom polju, te korekcije cijena. Što se tiče energenata, cijene su već dosta narasle, te će to svakako utjecati i na naše poslovanje. Od 1. travnja čekaju nas dodatni, veći troškovi. Koliko će tek hotelskim kućama biti računi za struju ako ona raste i do 4-5 puta u odnosu na prethodno sklopljene ugovore? Sigurno će se to odraziti i na cijenu smještaja i svih usluga pa ćemo time samo biti skuplji. Koliko će to organizatori i sudionici moći podnositi, vidjet ćemo. Možda će se sve to odraziti i na broj posjetitelja kongresa za koje smo trenutno sretni da ih uopće radimo – zaključuje vlasnik agencije Dubrovnik Sun Ante Krstanović.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 30. ožujka 2022.

Povezano

Dulist PROMO

vicenco
druga verzija 1 1