Grad

Vlahušić: Zabranit ćemo promet Zagrebačkom osim e-autima, a autobusi će dogodine plaćati ekološku taksu

e mobilnost 200516 19

Dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić rekao je u petak u Dubrovniku kako će do 2025. godine u Dubrovniku biti više električnih vozila nego igdje u Hrvatskoj, te kako će donijeti preporuku da se do 2020. godine ne može proći Zagrebačkom ulicom koja vodi do povijesne jezgre osim s električnim automobilom.

U sklopu promotivnog događaja ”E-mobilnost na hrvatski način” na Stradunu su izloženi različiti primjerci električnih automobila, od komercijalno dostupnih, do dostavnih koje tek čekaju zakonsko rješenje.
– Danas je na Stradunu budućnost Dubrovnika, povijest i baština spojena s modernim tehnologijama. Lani smo imali dvije Tesle, danas imamo dubrovačke poduzetnike koji imaju vozila, ‘električne tricikle’ za prijevoz za koje tek treba pronaći zakonsku regulativu. Mi ćemo se potruditi da dobiju mogućnost vožnje na našim prometnicama – rekao je Vlahušić.
Ustvrdio je kako će do 2025. godine u Dubrovniku biti više električnih vozila nego u ostalim dijelovima Hrvatske, te najavio i donošenje odluke za zaštitnu zonu oko povijesne jezgre i od onečišćenja.
– Dio eurospkih zemalja donijele su odluku da do 2025. godine uopće neće prodavati vozila na klasični pogon, a mi ćemo donijeti preporuku da od 2020. godine nitko ne može Zagrebačkom ulicom prema povijesnoj jezgri prolaziti ako nije električni automobil ili automobil od stanara, kao i vozilo intervencijskih službi. Već za narednu godinu donijet ćemo odluku za autobuse koje prevoze turiste, neće biti naplaćivanja zaustavljanja na Pilama nego ekološka taksa koja je u primjeni u velikom broju europskih gradova. Nećemo naplaćivati prostor nego prolaz kroz zonu koju ćemo u cjelosti zaštiti kao zonu posebne razine prometa – rekao je on.
Upitan za komentar rješavanja problema manjka punionica za električne automobile, dubrovački gradonačelnik je rekao kako su u tijeku pregovori s javnim garažama, a kako će se besplatne punionice ugraditi na nekoliko parkinga u Dubrovniku.
– Pregovaramo s garažama za javnu uporebu da tamo budu punionice, a mi ćemo na nekoliko parkirališta staviti punionice gdje će punjenje biti potpuno besplatno. Plaćat će parking, ali ne i punjenje. Punionice više nisu ‘moda’, postale su potreba – zaključio je Vlahušić.

Pročitajte još

Dubrovačke mjere priuštivog stanovanja predstavljene kao primjer djelovanja lokalnih vlasti gradova EU

Dulist

HVALI SE PROTUPRAVNOM ODLUKOM! Što stoji iza Raguževe ‘koferijade’?

Ivana Mijić Vulinović

GRAD POZIVA Ispunite anketu i doprinesite planiranju zelene urbane obnove!

Dulist