Andro Vlahušić oglasio se priopćenjem i kao gradonačelnik i kao predsjednik županijske organizacije HNS-a (što bi po nekim užancama trebao razdvojiti, jer stav Grada Dubrovnika ne mora nužno značiti i stav HNS-a).
Sve naravno vezano za užarenu temu razgraničenja Hrvatske i susjedne nam Bosne i Hercegovine, ali i gradnje Pelješkog mosta.
I ne bi skoro pa ništa bilo čudno u tom priopćenju da je svim medijima poslano u iste ure. Ma ne ni u iste ure nego istog dana. Naime, jedan dubrovački portal privilegiran je (već odavno) i u objavljivanju priopćenja za medije, koja se inače šalju svim medijima u isto vrijeme.
Tako je taj jedan privilegirani Androv portal (ne treba ga mjentovati, jer svi znaju koji je) njegovo priopćenje dobio i objavio još u četvrtak, 2. kolovoza u 21.15 sati. Ostalim medijima priopćenje je poslano danas, petak 3. kolovoza u 12.23 sati. I sad bi svi trebali pohrliti i objaviti mišljenje gradonačelnika o razgraničenju s BiH i Pelješkom mostu.
No, kako čitatelji duLista ne bi ostali uskraćeni za novo mišljenje našeg gradonačelnika o mostu i granicama ipak ga prenosimo u cijelosti, a neka svi sami prosude je li se gradonačelnik Dubrovnika o ovim pitanjima trebao oglasiti i ranije:
– Odgovornost za trenutno stanje pogrešne interpretacije razgraničenja na moru, što je u svojoj knjizi dokazao akademik Nenad Vekarić i suradnici, ima samo jedna politička opcija, a to je ona HDZ-ova.
Poklanjanje 20 km2 mora i kopna, hrvatskog teritorija, Bosni i Hercegovini od strane Franje Tuđmana i dosadašnjih garnitura HDZ-a, morali bismo sagledati u kontekstu njegovog ostalog djelovanja u susjednoj zemlji te nam se, s obzirom na to, čini besmislenim nastaviti tamo gdje je on stao. Ipak, razumijemo obvezu Vlade da poštuje međunarodne ugovore, ali apeliramo i na obranu interesa Republike Hrvatske u svim pitanjima međudržavnih odnosa s BiH.
Za nas Dubrovčane najveći kratkoročni interes je koridor kroz zaleđe Neuma čiju nam izgradnju i korištenje, u duhu dobrosusjedskih odnosa, Bosna i Hercegovina treba dozvoliti. Od srpnja 2013. i ulaska u Europsku uniju prostor Slobode za sve građane Republike Hrvatske se proširuje, nestaju granice između Hrvatske i europskih zemalja, ne treba putovnica, omogućena je sloboda kretanja svih robe , ljudi i kapitala.
To će vrijediti za sve osim nas Dubrovčane i stanovnike juga Hrvatske, koji ćemo vjekovni pojam Libertas – Sloboda, imati sužen i ograničen. I dalje ćemo koristiti putovnice, stajati duže na graničnim prijelazima, koristiti trajekte za prijevoz najjednostavnijih roba. Samo nesmetani prolaz koridorom kroz BiH može riješiti taj problem prije 2017. godine, kada bi, teoretski u idealnim uvjetima i uz osigurana sva financijska sredstva Pelješki most mogao biti izgrađen.
Nakon što su, pogreškom ili namjerom, krivo definirali granicu međudržavnim ugovorom sljednici te HDZ-ove politike uprli su, predvođeni svojim predsjednicima, sabotirati gradnju Pelješkog mosta u najboljim vremenima, i to malverzacijama zemljištem u njegovoj blizini, višestrukim poskupljenjem gradnje, nepotpuno definiranim projektom…
Nećemo dozvoliti da nam sada o mostu i povezivanju lekcije dijele oni koji su se gostili i na trećem svečanom obilježavanju početka radova i tako sustavno uništili i ono malo betona u kamenima temeljcima istog.
Danas, kuneći se u onoga koji je poklonio 20 km2 zemlje za upravo taj čin okrivljuju aktualnu vladu i na sastancima u Neumu, predvođeni predsjednikom stranke urgiraju za raskidanje već postignutih dogovora sa ljudima iz BiH, Federacije BiH i općine Neum dovodeći ih u zabludu i tražeći da ne dozvole koridor kroz Neum, kao najbrže rješenje za kopneno povezivanje juga Hrvatske.
Nakon što su HDZ-ovi lokalni dužnosnici, shvatili da svečana otvaranja i aplaudiranja neće izgraditi most podigli su svoje glasove tek kada je na vlast došla Vlada koju ne čine njihovi stranački kolege, a koja jedina može ozbiljnim pristupom realizirati projekt gradnje Pelješkog mosta.
Oni koji se suprotstavljaju investicijama iz privatnog sektora nemaju pravo govoriti niti o nedostatku novca u proračunu niti o potrebi za javnim megainvesticijama. Trebaju zaviriti u svoje ladice i podsjetiti se kako njihovom krivnjom državni proračun nije bogatiji za oko 300 milijuna eura, koliko samo kroz nova zapošljavanja, plaćanje PDV-a i poreza donose investicije iz realnog sektora planirane na jugu Hrvatske. Taj iznos sasvim je dovoljan za gradnju mosta, pogotovo ako se nastojanjima ministrice vanjskih poslova Vesne Pusić angažiraju i sredstva Europske unije.