– Dobili smo i konačnu suglasnost PU DN na najveći prometni problem u Dubrovinku a to je Lapada stanica – rekao je na današnjoj konferenciji za novinare na temu prometa u Dubrovniku gradonačelnik Andro Vlahušić.
Preko Ilijine glavice samo Dubrovčani?
-Za sve ono što se prometno odvija u gradu imamo potrebne suglasnosti. Za Ilijinu glavicu nemamo uporabnu dozvolu jer nisu riješeni imovinsko pravni odnosi. Radili smo po važećim dozvolama, ali od njezinog izdavanja mijejnali su se i države i vlansici i zakoni. Sad se nalazimo u završnoj fazi da to riješimo – rekao je Vlahušić te dodao kako je posljednje brojanje prometa pokazalo kako je broj automobila koji prolaze Zagrebačkom ulicom prevelik.
-Naručili smo od Prometnog fakulteta studiju koja bi nam trebala pokazati kako smanjiti preveliki broja ulazaka preko Zagrebačke ulice u prostor uže povijesne jezgre. Milsim da će to rezultirati time da će Dubrovčani i dubrovačke registracije imati beplatan prolaz, a da će svi ostali morati imati neki oblik dozvole ili plaćanja prolaska jer tu prolaska više nema – rekao je Vlahušić te ponovio kako je naručeno više projekata na području grada, među kojim je izdvojio pješačku od Kantafiga do bazena u Gružu, te trasu ceste iza zgrade Atlantske uz Batalu.
‘Pucanje cesta se događa’
Pročelnik za promet Dinko Mirić osvrnuo se ovom prilikom i na posljedice velikih padalina početkom tjedna, zbog kojih je popucao afsalt na Ilijinoj glavici i u Vukovarskoj ulici.
-Nismo mogli predvidjeti tolike padaline. Korektno je napravljanje odvodnja, i ikad nitko odvodnju oborniskih voda ne proračunava na ovakve količine koje su pale u jako kratkom vremenu. Zbog velikog pritiska u šahtovima došlo je do vrtloženja koje je ispralo tampon koji se nalaiz između samog šahta i poklopca šahta. Događa se to i nema tome drugačijeg rješenja – rekao je Mirić te dodao kako su odmah nazvali izvođače radove koji su pristupili popravcima.
Gradonačelnik Vlahušić je dodao kako se radi na projektu ceste preko Nuncijate gdje je problem bila veličina kanala za skupljanje oborinske odvodnje, te kako ih je posljednje nevrijeme natjeralo na razmišljanje.
‘Kiša će prestati i Vojnović će se spustiti’
Nakon izjave gradonačelnika kako je ulica Iva Vojnovića ulica u kojoj se ne zadržava voda, zanimalo nas je vozimo se mi istim Vojnovićem obzirom da ulica koja je DuListu poznata poplavi za vrijeme svake iole veće kiše.
– Voda se zadržava na razini koja je prihvatljiva – odgovorio nam je Vlahušić, a njegove riječi dopunio je pročelnik Mirić koji je istaknuo kako postoji projekt odvodnje od te ulice do Batale.
Na novinarsko inzistiranje, odgovorili su i kad će se taj gorući problem riješavati.
-To nećemo raditi dok se ne bude gradio studentski dom. Pa nećemo biti neracionalni – rekao je Vlahušić te dodao kako će ‘kiša prestati i to će se spustiti.’
Proizvoljno mijenjali studije
Na naš upit o tome zašto se mijenjalo prometno rješenje na Lapad stanici, odnosno zašto se radilo raskriže umjesto kružnog toka, Vlahušić nam je odgovorio:
– GUP-om je tamo predviđen blok zgrada koji će tamo biti osnova rješenja. Sada je poboljšana razina uslužnosti prometa. Blokovi zgrada je tu osnova svega – rekao je Vlahušić te dodao kako mora još jednom reći kako ‘Atlantska plovidba nikada na nijedan način nije tražila takvo rješenje.’
-To je isključivo ideja proistekla iz Grada. Morali smo se boriti za ovakvo rješenje s njima – rekao je Vlahušić te dodao kako se tamo planiralo i semaforizirano raskrižje, ali kako je ‘život pokazao kako to nije potrebno.’
Pošta Lapad prohodna?
Prema podacima koje je novinarima pokazao Vlahušić, kružni tok na pošti Lapad dobio je ocjenu ‘B’, što znači stabilan protok prometa. Zanimalo nas je stoga, kakvi su to kriteriji obzirom da se na tom predjelu svaki drugi dan događaju gužve, naročito iz smjera ulice Iva Dulčića.
-Promet je brojan krajem lipnja. Promet automobila je dobar, ali ostaje promet pješaka. Imamo dva rješenja, a najvjerojatnije ćemo se odlučiti za postavljanje pješačkog semafora. Drugo rješenje je pothodnik, ali to bi koštalo 3 – 4 milijuna kuna – odgovorio nam je Vlahušić.