Gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić rekao je u srijedu u Dubrovniku kako zbog prometne izoliranosti od Croatia Airlinesa i Vlade Republike Hrvatske traži uvođenje 50 tisuća karata godišnje za stanovnike juga Hrvatske po povlaštenoj cijeni od 550 kuna zimi i 750 kuna ljeti na relaciji Dubrovnik – Zagreb kao i uvođenje linije Dubrovnik Frankfurt jednom dnevno tijekom cijele godine.
Na konferenciji za novinare na temu projekta ‘Zračnog mosta’ u sklopu kojeg od 2013. godine Grad Dubrovnik svojim građanima subvencionira 250 kuna za povratnu kartu od Dubrovnika do Zagreba, Vlahušić je istaknuo kako je u prošloj godini došlo do osjetnog pada zahtjeva za subvenciju. Kao glavni razlog tome, Vlahušić je istaknuo povećanje cijena karata koje je uslijedilo od strane nacionalnog avioprijevoznika kao odgovor na subvencije.
-U 2013. godini imali smo 12 775 zahtjeva, godinu nakon toga bilo je više od 15 tisuća zahtjeva i izdvojeno je više od 1.9 milijuna kuna, a prošle godine dogodio se dramatičan pad na devet tisuća zahtjeva. Jedan od razloga može se pronaći u neizglasavanju proračuna, no glavni razlog je činjenica da je Croatia Airlines podigla cijene građanima Dubrovnika, odnosno svim onima koji žive na jugu Hrvatske”, rekao je Vlahušić te dodao kako je ”Dubrovnik žrtva svog uspjeha i prometne izolacije”.
Vlahušić je istaknuo kako Vlada kroz program PSO-a subvencionira letove na liniji Dubrovnik-Zagreb s 36 milijuna kuna, te kako je ponašanje ”pijanih milijardera kada se u dvije zračne luke ulaže oko četiri milijarde kuna, a ljudi iz Dubrovnika ne mogu priuštiti letove prema Zagrebu”. Ustvrdio je kako je imao ”nebrojeno sastanaka s ministrom prometa, čelnim ljudima Croatia Airlines kao i Zračne luke Dubrovnik”, te kako svi oni doživljaju kako se postojeće stanje ne može mijenjati.
-Stav Grada prema projektu Zračnog mosta se može sažeti u tri cjeline. Želimo na domaćim letovima 50 tisuća osiguranih karata za stanovnike na jugu Hrvatske, uz cijene 750 kuna ljeti i 550 kuna zimi, za sve Dubrovčane ćemo i dalje isplaćivati subvenciju od 250 kuna za povratnu kartu. Također želimo da se na relaciji Dubrovnik- Frankfurt leti jednom dnevno – rekao je Vlahušić pojašnjavajući kako bi trebalo osigurati 20 tisuća karata zimi te 30 tisuća karata ljeti.
Na novinarski upit o tome zašto se s ovakvom konferencijom čekalo pune tri godine, kao i koje konkretne mjere je Grad Dubrovnik poduzeo da se postigne normalna cijena, Vlahušić je odgovorio kako ”ima veliku hrpu dopisa koje je slao Vladi i Croatiji Airlines”.
– Ja mogu dati ono što mogu, a ne mogu promijeniti može li Croatia Airlines letjeti ili ne. Imam stotinjak stranica e-mailova koje sam slao, ali nismo uspjeli – rekao je Vlahušić te dodao kako je tražio da stanovnici juga Hrvatske imaju jeftinije zrakoplovne karte na isti način na koji otočani imaju povoljniji prijevoz brodovima Jadrolinije.
Dubrovački gradonačelnik je rekao kako ima potporu dubrovačkih hotelijera u naumu da se višak prihoda ostvaren kroz ljetne mjesece preusmjeri u subvencije za letove prema Londonu i Istanbulu.
-Hotelijeri su svjesni kako nam je zimska povezanost izuzetno važna, a sada tražimo nove zakonske načine da to ne bude dobrovoljno nego da taj ljetni dodatak bude nekakva turistička taksa koja bi se uvela kroz izmjene Zakona o boravišnoj pristojbi – rekao je on te dodao kako će na ovu temu razgovarati s novim ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem.
Odgovarajući na novinarska pitanja Vlahušić je rekao i kako će se ove sezone uvesti zabranu ukrcaja i iskrcaja putnika na predjelu Pila za sve agencije koji jedan put ne plate iskrcavanje gostiju iz autobusa