U sklopu 34. skupa o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem ”Automatizacija u prometu 2014.”, danas je u hotelu Lero u Dubrovniku održan i okrugli stol na temu ”Prometne povezanosti južne Hrvatske”.
Na skupu su među stalim sudjelovali i predstavnici dubrovačke zračne luke, Lučke uprave, kao i župan Dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić, te gradonačelnik Andro Vlahušić.
-Imamo predstudiju za Pelješki most koja je pokazala ono što smo svi znali, a to je da je Pelješki most najizglednija opcija. Zločeste su i besmislene primjedbe kako će autocesta proći kroz naše dvorište i kroz Dubrovnik, a moram se prisjetiti i nedavnog sastanka u Cavtatu kada je premijer Milanović dao do znanja kako se radi na Jadransko-jonskoj inicijativi kroz teritorij BiH. Mi to ne možemo prihvatiti – istaknuo je župan DN Nikola Dobroslavić te dodao kako je jedino pravo rješenje dovršiti Pelješki most te naglasio kako autocesta do Dubrovnika mora ići kroz teritorij RH.
Ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Antun Asić istaknuo je pak kako se sve češće događa ukidanje brojnih morskih linija, počevši od trajektne linije Rijeka-Dubrovnik do manjih linija prema Elafitskom otočju koje je jedino na Jadranu bez brzo-brodske linije.
-Elafiti su jedini otoci na Jadranu koji nemaju brzo-brodsku liniju, a kako su mi rekli takva linija ne bi bila isplativa jer su preveliki gubitci na ubrzavanju i usporavanju iz luka. Zbog toga danas imate situaciju da vam do otoka Lopuda danas treba nešto više od sat vremena. Možda je najgore to što nemamo nikakvu liniju prema Lastovu. Osobno imam 61 godinu, ali nikada nisam bio na tom otoku – istaknuo je Asić te naglasioprimjer Grčke koja ima puno veću udaljenost između kopna i otoka, ali puno više ulaže u svoje morske linije.
-U Dubrovniku ima više kilometara automobila nego prometnica. Mi smo u zadnjih godinu dana smanjili gotovo 300 posto vrijeme koje je potrebno da se dođe od Luke Gruž do stare gradske jezgre. Jučer nam je konačno stiglo rješenje sa suda u Dubrovniku za imovinsko-pravne odnose za građevinsku dozvolu iz 1982. godine za Ilijinu glavicu. Potrošili smo pet milijuna kuna za prometno rješenje na Batali – rekao je među ostalim Vlahušić te ustvrdio kako on smatra da Dubrovnik nije prometno izoliran.
-Kad sam uveo subvencije za aviokarte rekli su mi da je to najveća ludost i smijali su mi se. U 213. godini građani su subvencije koristili 15 tisuća puta, a slična će situacija biti i do kraja ove godine. To nas košta oko 2 milijuna kuna godišnje. Prema rezultatima koji proizlaze iz naših subvencija, u prosjeku pet privatnih automobila dnevno ide prema Zagrebu. Mi ćemo uskoro subvencije primijeniti na sve izlaze s autoceste, a ne samo na izlazima u Pločama i u Zagrebu – rekao je Vlahušić.
– Glavnina prometa je naravno u ljetnoj sezoni. Zimi je promet takav kakav jest, mi radimo na popravljanju toga, ali kad usporedite npr. promet ove godine u veljači smo imali 17 tisuća putnika, a u kolovozu 293 tisuće, a to je razlika od 22 puta. Prije desetak godina ta razlika je bila 12 puta i tad smo se čudili – istaknuo je pak Frano Luetić, zamjenik direktora Zračne Luke Dubrovnik.
Dominik Brigović istaknuo je kako je mišljenja da Jadransko-jonska autocesta u Hrvatskoj mora završiti u Metkoviću, a kako bi je dalje trebali graditi oni kojima ona treba.
-Lako ćemo se mi spojiti na nju kad bude išla kroz Popovo polje. Nama trebaju brze ceste od Pelješkog mosta do Dubrovnika – istaknuo je Brigović.
Inače, okrugli stol je organiziralo Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku , mjerenja i automatiku, KoREMA.