Sredstva za pranje i održavanje rublja su kategorija proizvoda bez kojih ne može funkcionirati niti jedno kućanstvo. Unatoč tome, ni ova kategorija nije prošla neokrznuto u proteklih godinu dana s obzirom na sve skučenije budžete domaćih potrošača.
Podaci o prodaji, naime, sugeriraju da je kategorija sredstava za pranje i održavanje rublja u zadnjih 12 mjeseci (srpanj 2013. – lipanj 2014.) ostvarila ukupnu količinsku prodaju od 42.591,6 tona, dok je vrijednosna prodaja pritom iznosila 583,2 milijuna kuna.
Od pozitivnih pokazatelja može se jedino izdvojiti stidljivi rast količinske prodaje kod omekšivača za rublje od 1%, no ni to nije uspjelo zaustaviti vrijednosni pad (-5,1%). Ipak, to je još uvijek bolji rezultat od sredstava za pranje rublja koja su u minusu po oba prodajna parametra (-2,7% količinski, -5,2% vrijednosno).
Ipak, istraživanje o upotrebi sredstava za pranje i održavanje rublja, koje je na nacionalno reprezentativnom uzorku provedeno tijekom rujna, pokazalo je da domaći potrošači uistinu poklanjaju mnogo pažnje čistoći rublja.
Posebno je zanimljivo da čak 44% ispitanika kaže da rublje pere svakodnevno, dok se nekoliko puta tjedno za čistoću rublja pobrine 37,3% sudionika ankete. Barem jednom tjedno rublje pere 13,6% anketiranih, a nakon toga slijede oni koji rublje peru nekoliko puta mjesečno (2,5%), jednom na mjesec (0,7%) te rjeđe (0,1%).
Prašak je kao vrsta deterdženta omiljen kod hrvatskih potrošača jer ga čak 84,4% ispitanika navodi kao svoj prvi izbor. S daleko manjim udjelom dolaze potom tekući deterdženti za rublje koje preferira 24,8% ispitanih te gel koji koristi njih 14,8%, dok su na začelju kapsule s 4,1% udjela.
Da su omekšivači za rublje postali nezamjenjivi prigodom pranja pokazuje i rezultat naše ankete. Naime, čak 92,6% ispitanika kaže da koristi omekšivač za rublje, dok 6,1% njih ističe kako ne koriste ovo sredstvo.
Na pitanje koriste li namjenske deterdžente za pranje rublja (bijelo rublje, u boji, crno, vuna…), natpolovična većina ispitanika (55,5%) odgovara potvrdno, dok 39,1% sudionika ankete ističe da o tome ne vodi računa.
Upitali smo potrošače i peru li rublje ručno. Unatoč sve sofisticiranijim uređajima, i u današnje vrijeme pojedine osjetljive stvari ručno pere 44,1% anketiranih. Da to čine rijetko navodi kao svoj odgovor njih 13,3%, a da ne peru rublje na ruke izjavljuje 38,6% ispitanika.